Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200800308112 | BESTELEME TEKNİKLERİ | Seçmeli | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
besteleyebilme becerilerini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr.Öğr:Üyesi Mehriban MAMMADALIYEVA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Müzikte biçim tür yapı gibi kavramları tanımlayabilir | 2 | Karşılaştığı bir müzik eserindeki motif, cümle, dönem, gibi müziğin yapısını oluşturan biçim özelliklerini gösterebilir. | 3 | Şarkı formlarının ve armonik yapılarının nasıl geliştiğini ve özelliklerini anlatabilir. | 4 | Basit düzeyde bir okul şarkısı ezgisi yazma denemesi yapabilir | 5 | Bir okul şarkısının giriş müziğini yazar ve piyano eşliğini tasarlar | 6 | Yazdığı okul şarkısının prozodik yapısını doğru tartımlarla birleştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Motif ve cümle yazma, bir dönemli şarkı formunda ezgiler yazma, prozodi kuralları, çocuk şarkısı yazma, okul şarkılarında iki seslilik (koşut 3’lü, koşut 6’lı, korno beşlisi vb.), kanon, çalgı eğitimine yönelik alıştırma, etüt ve ezgi yazma çalışmaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | *Biçim, tür, yapı gibi kavramlar müzik açısından tartışılır. | *Biçim, tür, yapı gibi kavramlar müzik açısından tartışılır. | | 2 | *Figür ve koşu, tema olguların müzik yapıtının içindeki kullanımı anlatılır. | *Figür ve koşu, tema olguların müzik yapıtının içindeki kullanımı anlatılır. | | 3 | *Müzik fikrinin gelişim aşamalarının cümle ve dönem haline gelişi gösterilir. | *Müzik fikrinin gelişim aşamalarının cümle ve dönem haline gelişi gösterilir. | | 4 | *Hangi tür eserlerin şarkı formunda yazıldığı ile ilgili biçimsel analiz uygulaması yapılır. | *Hangi tür eserlerin şarkı formunda yazıldığı ile ilgili biçimsel analiz uygulaması yapılır. | | 5 | *Sözlü eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir. | *Sözlü eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir. | | 6 | *Çalgısal eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir. | *Çalgısal eserlerin özellikleri, şarkı formları içindeki yeri ve çeşitleri incelenir. | | 7 | *Basit düzeyde ezgi yazma denemesi yapabilir | *Basit düzeyde ezgi yazma denemesi yapabilir | | 8 | Ara Sınav | Ara Sınav | | 9 | *Yazdığı ezginin armonik analizini yapabilir | *Yazdığı ezginin armonik analizini yapabilir | | 10 | *Yazdığı ezginin piyano eşliğini için bir figür belirler | *Yazdığı ezginin piyano eşliğini için bir figür belirler | | 11 | *Ezgisini ve eşliğini yazdığı şarkının giriş müziğini yazabilir | *Ezgisini ve eşliğini yazdığı şarkının giriş müziğini yazabilir | | 12 | *Yazılan şarkının bitiş kadansını besteliyebilir | *Yazılan şarkının bitiş kadansını besteliyebilir | | 13 | *Yazılan şarkının bitiş kadansını besteliyebilir | *Yazılan şarkının bitiş kadansını besteliyebilir | | 14 | Final Sınavı | Final Sınavı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
N.CANGAL “Armoni”- “Müzik Formları”, [1] L.PAMİR “Müzikte Geniş Soluklar”, [2] İ.USMANBAŞ “Müzikte Biçimler”, [3] A.HODEIR “Müzikte Türler ve Biçimler”, [4] C.ROSEN “Sonata Forms”, [5] F. KORAY “Müzik Formları”, [6] A.FORTE-S.E.GİLBERT “Introduction to Schenkerian Analysis”, [7] J.LESTER “Analytic Approaches to Twentieth Century Music”, [8] N.R.KORSAKOF “Kuramsal ve Uygulamalı Armoni”, [9] F. BERGEROT “Tarih boyunca Caz Gelenek,Stiller, Sahne Arkası,Kişiler” [10] A. SAY “Müziğin Kitabı” [11] A. SAY “Müzik Tarihi” [12] E. İLYASOĞLU, “Zaman İçinde Müzik” |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|