Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200800308107 | CAZ MÜZİĞİ | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Caz müzik pratiklerinin kültürel, biçemsel ve teknik özelliklerini ana hatlarıyla tanımak, bu pratiklere ilişkin tarihsel bilgileri edinmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Mammadalı MAMMADALIYEV |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Caz müziğin tarihsel gelişimindeki önemli uğrakları belirleyebilmesi, | 2 | Caz müziğin içinde yer alan üslupları ve icra biçimlerini tanımlayabilmesi | 3 | Caz müziğin armonik ve icraya dayalı özelliklerini, caz tarihinin dönemsel özellikleri çerçevesinde değerlendirebilmesi | 4 | Caz müziğin (Groove, laid-back, blue note, chorus, poliritim, senkop, turn arround gibi) kendine ait terimlerini tanımlayabilmesi | 5 | Caz müziğin önemli müzisyenlerinin türe katkılarını belirleyebilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
1 Giriş: Caz müziğin kökeni.
2 Siyah orkestraları, minstreller ve Blues
3 Blues ve Boogieler.
4 1900 lerde New Orleans.
5 1910'lar ve 1920'lerde Dixieland ve Chicago.
6 1930'lar; Swing (terim ve yapısal özellikler).
7 1940'lar; Bebop.
8 1950 ler; Cool ve Hard Bop (terim ve yapısal özellikler).
9 1950'ler; Free (terim ve yapısal özellikler).
10 Ara Sınav.
11 1960'lar ve 1970'ler; Latin Caz, Post-bop (yapısal özellikler).
12 1960'lar ve 1970'ler; Funk, Caz da Soul Etkisi.
13 1970'lerde Avrupa Cazı ve ECM soundu.
14 1980'ler ve 90'lar, geleneksel üsluplar, Deneysel Caz, Smooth Caz, Acid Caz, Nu Caz. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Caz müziğin kökeni. | Giriş: Caz müziğin kökeni. | | 2 | Siyah orkestraları, minstreller ve Blues | Siyah orkestraları, minstreller ve Blues | | 3 | Blues ve Boogieler. | Blues ve Boogieler. | | 4 | 1900 lerde New Orleans. | 1900 lerde New Orleans. | | 5 | 1910'lar ve 1920'lerde Dixieland ve Chicago. | 1910'lar ve 1920'lerde Dixieland ve Chicago. | | 6 | 1930'lar; Swing (terim ve yapısal özellikler). | 1930'lar; Swing (terim ve yapısal özellikler). | | 7 | 1940'lar; Bebop. | 1940'lar; Bebop. | | 8 | Ara Sınav | Ara Sınav | | 9 | 1950 ler; Cool ve Hard Bop (terim ve yapısal özellikler). | 1950 ler; Cool ve Hard Bop (terim ve yapısal özellikler). | | 10 | 1950'ler; Free (terim ve yapısal özellikler). | 1950'ler; Free (terim ve yapısal özellikler). | | 11 | 1960'lar ve 1970'ler; Latin Caz, Post-bop (yapısal özellikler). | 1960'lar ve 1970'ler; Latin Caz, Post-bop (yapısal özellikler). | | 12 | 1960'lar ve 1970'ler; Funk, Caz da Soul Etkisi. | 1960'lar ve 1970'ler; Funk, Caz da Soul Etkisi. | | 13 | 1970'lerde Avrupa Cazı ve ECM soundu. | 1970'lerde Avrupa Cazı ve ECM soundu. | | 14 | Final Sınavı | Final Sınavı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Berendt, Joachim E. (2003). Caz Kitabı: Ragtime'dan Fusion ve Sonrasına, (çev: Neşe Ozan), İstanbul: Ayrıntı yayınları
Yardımcı kaynaklar:
Bellest Christian&Malcon, Lucien (2005). Caz, (çev: Esra Okutan), İstanbul: Dost Kitabevi.
Bergerot, Franck (2004). Tarih Boyunca Caz: Gelenek, Stiller, Sahne Arkası, Kişiler, (çev: İsmail Yerguz), İstanbul: Dost yayınları.
Finkelstein, Sidney (2009). Bir Halkın Müziği Caz, (çev: M. Halim Spatar), İstanbul: Bilim ve Gelecek Kitaplığı.
Sermet, Cüneyt (1999). Cazın İçinden, İstanbul: Pan Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 1 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 5 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|