Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
200800308107CAZ MÜZİĞİSeçmeli232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Caz müzik pratiklerinin kültürel, biçemsel ve teknik özelliklerini ana hatlarıyla tanımak, bu pratiklere ilişkin tarihsel bilgileri edinmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. Mammadalı MAMMADALIYEV
Öğrenme Çıktıları
1Caz müziğin tarihsel gelişimindeki önemli uğrakları belirleyebilmesi,
2Caz müziğin içinde yer alan üslupları ve icra biçimlerini tanımlayabilmesi
3Caz müziğin armonik ve icraya dayalı özelliklerini, caz tarihinin dönemsel özellikleri çerçevesinde değerlendirebilmesi
4Caz müziğin (Groove, laid-back, blue note, chorus, poliritim, senkop, turn arround gibi) kendine ait terimlerini tanımlayabilmesi
5Caz müziğin önemli müzisyenlerinin türe katkılarını belirleyebilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön koşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
1 Giriş: Caz müziğin kökeni. 2 Siyah orkestraları, minstreller ve Blues 3 Blues ve Boogieler. 4 1900 lerde New Orleans. 5 1910'lar ve 1920'lerde Dixieland ve Chicago. 6 1930'lar; Swing (terim ve yapısal özellikler). 7 1940'lar; Bebop. 8 1950 ler; Cool ve Hard Bop (terim ve yapısal özellikler). 9 1950'ler; Free (terim ve yapısal özellikler). 10 Ara Sınav. 11 1960'lar ve 1970'ler; Latin Caz, Post-bop (yapısal özellikler). 12 1960'lar ve 1970'ler; Funk, Caz da Soul Etkisi. 13 1970'lerde Avrupa Cazı ve ECM soundu. 14 1980'ler ve 90'lar, geleneksel üsluplar, Deneysel Caz, Smooth Caz, Acid Caz, Nu Caz.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Caz müziğin kökeni.Giriş: Caz müziğin kökeni.
2Siyah orkestraları, minstreller ve BluesSiyah orkestraları, minstreller ve Blues
3Blues ve Boogieler.Blues ve Boogieler.
41900 lerde New Orleans.1900 lerde New Orleans.
51910'lar ve 1920'lerde Dixieland ve Chicago.1910'lar ve 1920'lerde Dixieland ve Chicago.
61930'lar; Swing (terim ve yapısal özellikler).1930'lar; Swing (terim ve yapısal özellikler).
71940'lar; Bebop.1940'lar; Bebop.
8Ara SınavAra Sınav
91950 ler; Cool ve Hard Bop (terim ve yapısal özellikler).1950 ler; Cool ve Hard Bop (terim ve yapısal özellikler).
101950'ler; Free (terim ve yapısal özellikler).1950'ler; Free (terim ve yapısal özellikler).
111960'lar ve 1970'ler; Latin Caz, Post-bop (yapısal özellikler).1960'lar ve 1970'ler; Latin Caz, Post-bop (yapısal özellikler).
121960'lar ve 1970'ler; Funk, Caz da Soul Etkisi.1960'lar ve 1970'ler; Funk, Caz da Soul Etkisi.
131970'lerde Avrupa Cazı ve ECM soundu.1970'lerde Avrupa Cazı ve ECM soundu.
14Final SınavıFinal Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Berendt, Joachim E. (2003). Caz Kitabı: Ragtime'dan Fusion ve Sonrasına, (çev: Neşe Ozan), İstanbul: Ayrıntı yayınları Yardımcı kaynaklar: Bellest Christian&Malcon, Lucien (2005). Caz, (çev: Esra Okutan), İstanbul: Dost Kitabevi. Bergerot, Franck (2004). Tarih Boyunca Caz: Gelenek, Stiller, Sahne Arkası, Kişiler, (çev: İsmail Yerguz), İstanbul: Dost yayınları. Finkelstein, Sidney (2009). Bir Halkın Müziği Caz, (çev: M. Halim Spatar), İstanbul: Bilim ve Gelecek Kitaplığı. Sermet, Cüneyt (1999). Cazın İçinden, İstanbul: Pan Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Bireysel Çalışma110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma110
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Final Sınavı için Bireysel Çalışma140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Bütünleme Sınavı133
Bireysel Çalışma11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)59
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ122444444443431135
ÖÇ233331323431434324
ÖÇ331433432334422323
ÖÇ424424332544435341
ÖÇ554432135134443444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr