Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200800308106 | DÜNYA MÜZİKLERİ ASYA VE AVRUPA KÜLTÜRLERİ | Seçmeli | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Asya ve Avrupa nın belirli bölgelerindeki birbirinden farklı kültürel ve toplumsal içeriklere sahip müzikler hakkında kavramsal, işitsel ve kuramsal bir birikim edinmeleri sağlamak, insanların gündelik yaşamlarında ürettikleri ya da tükettikleri dünya müzikleri ile ilişkili problemleri sorgulamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Tolga ERGÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | World Music/Dünya Müziği Adlandırmasının Kavramsal Tartışmasını anlar. Fikirler geliştirir. | 2 | Kuzey ve Güney Hindistan Müzik Geleneklerini öğrenir. | 3 | Japon Saray Müziği Geleneği: Gagaku'yu öğrenir. | 4 | Gırtlaktan Şarkı Söyleme (Kömey) Pratiği'ni öğrenir. | 5 | Gürcüstan: Çoksesli Müzik Pratiği'ni öğrenir. | 6 | Rembetiko'yu öğrenir. | 7 | Chalgaria ve Narodna: Bulgaristan da devlet, milliyetçilik ve müzik konusunu inceler. | 8 | Eşkenaz (Orta ve Doğu Avrupa Yahudileri) Müziği: Klezmer'i öğrenir. | 9 | Sunum hazırlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1 Giriş: World Music/Dünya Müziği Adlandırmasının Kavramsal Tartışması.
2 Giriş: World Music/Dünya Müziği Adlandırmasının Kavramsal Tartışması.
3 Kuzey ve Güney Hindistan Müzik Gelenekleri
4 Japon Saray Müziği Geleneği: Gagaku
5 Gırtlaktan Şarkı Söyleme (Kömey) Pratiği
6 Gürcüstan: Çoksesli Müzik Pratiği
7 Rembetiko: Göç, Kimlik ve Değişimin Öyküsü
8 Chalgaria ve Narodna: Bulgaristan da devlet, milliyetçilik ve müzik
9 Eşkenaz (Orta ve Doğu Avrupa Yahudileri) Müziği: Klezmer
10 Arasınav
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: World Music/Dünya Müziği Adlandırmasının Kavramsal Tartışması. | | | 2 | Kuzey ve Güney Hindistan Müzik Gelenekleri | | | 3 | Japon Saray Müziği Geleneği: Gagaku | | | 4 | Gırtlaktan Şarkı Söyleme (Kömey) Pratiği | | | 5 | Gürcüstan: Çoksesli Müzik Pratiği | | | 6 | Rembetiko: Göç, Kimlik ve Değişimin Öyküsü | | | 7 | Chalgaria ve Narodna: Bulgaristan da devlet, milliyetçilik ve müzik | | | 8 | Eşkenaz (Orta ve Doğu Avrupa Yahudileri) Müziği: Klezmer | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Sunumlar | | | 11 | Sunumlar | | | 12 | Sunumlar | | | 13 | Sunumlar | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Akgül, Özgül. (2004). Bir Üçüncü Dünya Piyasasından Görünümler, Folklora Doğru, 65. s: 193-206
Erlmann, Veit. (2004). Küresel Tahayyülün Estetiği: 1990'larda World Music üzerine Düşünceler, Folklora Doğru, 65. s: 169-192.
Feld, Steven. (2004). World Music İçin Tatlı Bir Ninni, Folklora Doğru, 65. s: 81-112.
Gadalla, Moustafa. (2002). Egyptian Rhythm: The Heavenly Melodies. Tehuti Research Foundation
Glazerson, Matityahu. (1998). Music and Kabbalah, Jason Aronson, Inc.
Grove Music Online. http://www.oxfordmusiconline.com,
Guilbault, Jocelyne. (2004). Yereli World Music Aracılığıyla Yeniden Tanımlamak Üzerine , Folklora Doğru, 65. s: 113-130.
Hammarlund, Anders. (2001). Sufism, Music And Society In Turkey And The Middle East, Routledge
Hutnyk, John. (2004). Adorno Womad'da: Güney Asya Crossover ları ve Melezlik Bahsinin Sınırları, Folklora Doğru, 65. s: 131-168. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Derse Katılım | 1 | 10 | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Okuma | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Seminer | 1 | 20 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | | 3 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | | 3 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | | 3 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | | 3 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | | 3 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | 5 | | 3 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | 5 | | 3 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ8 | 5 | 5 | | 3 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | ÖÇ9 | 5 | 5 | | 3 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|