Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
200800304107GENEL SANAT TARİHİ IISeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öncelikle sanat eğitiminin ilk yıllarından başlayarak, sanata dair ve sanatın tarihsel süreçlerinin de kapsadığı kavramların doğru ve yerinde kullanılmasını sağlamaktır. Ayrıca sanat kavramının ortaya çıkış sürecini doğru kavratabilmek, kültürlerin sanat anlayışlarını ve günümüz sanat anlayışı ile farklılıklarını analiz edecek biçimde bu kültürlerin üslup geleneklerini görsel malzemeler eşliğinde karşılaştırmalı olarak öğrencilerin kavramasını sağlamaktır. Sanat tarihi kavramlarını öğrenme ve ele alınan dönemlerin üslupsal özelliklerini, kavrama, analiz etme, sentezleme ve değerlendirme yetilerini kazandırmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Yiğit KOCABIYIK
Öğrenme Çıktıları
1Dönemlere göre üslûp özelliklerini tanımlayabilmesi
2Kültürlerin tasvir geleneklerini sınıflayabilmesi
3Sanatın evrelerini açıklayabilmesi
4Sanata dair kavramları tarif edebilmesi
5Tarih öncesi ve antik dönem sanatını günümüz sanatına etkilerini açıklayabilmesi
6Ders kapsamındaki kültürlerin sanatsal üsluplarını birbirinden ayırabilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Çağdaş ve Modern Sanat Akımları görsel malzemeler ile desteklenerek sunulmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çağdaş sanat akımları
2Çağdaş sanat akımları
3Çağdaş sanat akımları
4Çağdaş sanat akımları
5Çağdaş sanat akımları
6Çağdaş sanat akımları
7Genel Değerlendirme
8Gotik Sanat skolastik felsefenin doğuşu, Bizans ile ilişkiler. Giotto ve Teodoros Methokides. Gotik Sanat üslubunun Mimari, resim, heykel üsluplar ve Rönesans a etki Mimari, resim, heykel üsluplar ve Rönesans a etkisi. Sicilya da Norman Sanatı - Mudejar Sanatı
9Ara Sınav
10Modern Sanat Akımları
11Modern Sanat Akımları
12Modern Sanat Akımları
13Modern Sanat Akımları
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AKYÜREK, E. Ortaçağ'dan Yeniçağa Felsefe ve Sanat, Kabalcı Yayıbevi, İstanbul 1994 ALTUN, A., Ortaçağ Türk Mimarisinin Anahatları İçin Bir Özet, İstanbul 1988 ARSEVEN, C. E., Türk Sanatı, İstanbul 1950 ASLANAPA, O., Türk Sanatı, İstanbul 1984 ASLANAPA, O., Anadolu'da İlk Türk Mimarisi, Ankara 1991 BEKSAÇ, A. E. & AKKAYA, T., Avrupa Resim Sanatı, Arkeoloji ve sanat yayınları, İstanbul 1990 ERSOY, A., Sanat Kavramlarına Giriş, Beta Yayınları, İstanbul GOMBRICH, E. H.,Sanatın Öyküsü (Çev. Bedrettin Cömert), Remzi Kitabevi, İstanbul 1992 GÜVEMLİ, Z., Sanat Tarihi, Varlık Yayınları, İstanbul 1982 HAUSER, A., Sanatın Toplumsal Tarihi (Çev. Y. Gülönü), Remzi Kitabevi, İstanbul 1995 PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe, Kabalcı Yayınevi, İstanbul 1995 PETROV, G., Büyük Sanatçılar ve Üstün Yapıtları (Çev. H. A. Aytuna), İnkilap ve Aka Kitabevleri, İstanbul 1979
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Soru-Yanıt110
Beyin Fırtınası110
Makale Kritik Etme110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma110
Okuma110
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı180
Final Sınavı için Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Soru-Yanıt515
Beyin Fırtınası919
Makale Kritik Etme6212
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma9327
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma616
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)103
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ13  3   2 2       
ÖÇ2 3 3   2 2       
ÖÇ33 33   2 2       
ÖÇ43  3   2 2       
ÖÇ5   3   2 2       
ÖÇ63  3   2 2       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr