|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200800303106 | GENEL SANAT TARİHİ I | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı, öncelikle sanat eğitiminin ilk yıllarından başlayarak, sanata dair ve sanatın tarihsel süreçlerinin de kapsadığı kavramların doğru ve yerinde kullanılmasını sağlamaktır. Ayrıca sanat kavramının ortaya çıkış sürecini doğru kavratabilmek, kültürlerin sanat anlayışlarını ve günümüz sanat anlayışı ile farklılıklarını analiz edecek biçimde bu kültürlerin üslup geleneklerini görsel malzemeler eşliğinde karşılaştırmalı olarak öğrencilerin kavramasını sağlamaktır.
Sanat tarihi kavramlarını öğrenme ve ele alınan dönemlerin üslupsal özelliklerini, kavrama, analiz etme, sentezleme ve değerlendirme yetilerini kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Yiğit KOCABIYIK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dönemlere göre üslûp özelliklerini tanımlayabilmesi | 2 | Kültürlerin tasvir geleneklerini sınıflayabilmesi | 3 | Sanatın evrelerini açıklayabilmesi | 4 | Sanata dair kavramları tarif edebilmesi | 5 | Tarih öncesi ve antik dönem sanatını günümüz sanatına etkilerini açıklayabilmesi | 6 | Ders kapsamındaki kültürlerin sanatsal üsluplarını birbirinden ayırabilmesi |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Tarih Öncesi Çağlardan başlayarak, Mısır, Mezopotamya, Anadolu Uygarlıkları, Girit, Miken, Yunan, Helenistik, Etrüsk, Roma, Orta Çağ öncesi doğu ve Ortadoğu kültürlerinde sanatın süreçlerini ilgilendiren aşamalar tanıtılmaktadır. Bu uygarlıklar arasında var olan özellikle kültür difüzyonizmi gibi kültürel süreçlerin üslupsal özellikleri etkileme biçimleri; mimari, mimari-plastik elsanatları ve mimari anıtsal plastik örnekleri üzerinden ve görsel malzemeler ile desteklenerek sunulmaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ders çerçevesinde kullanılacak olan kaynakların tanıtımı. Sanat tarihine dair temel kavram ve terimlerin tanımlarının yapılması. Sanat, sanat türleri, sanat tarihindeki önemli yaklaşımlar ve sanat tarihindeki öncüleri. | | | 2 | Tarih öncesi devirlerdeki sanat anlayışı | | | 3 | Mısır Dönemi sanat anlayışı | | | 4 | Antik Yunan Dönemi sanat anlayışı | | | 5 | Roma Dönemi sanat anlayışı | | | 6 | Doğu bölgesi II. ve XIII. yüzyıllar arası, Avrupa Ortaçağ dönemi | | | 7 | Genel Değerlendirme | | | 8 | Rönesans Dönemi sanat anlayışı | | | 9 | Yüksek Rönesans ve Barok Dönemleri sanat anlayışı | | | 10 | Rokoko dönemi sanat anlayışı | | | 11 | Neoklasizm dönemi sanat anlayışı | | | 12 | Romantizm dönemi sanat anlayışı | | | 13 | Genel Değerlendirme | | | 14 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | AKURGAL, E.Anadolu Uygarlıkları,İstanbul, Ney yayınları İstanbul 1986
AKURGAL, E Hatti ve Hitit Uygarlıkları Yaşar Eğitim ve kültür vakfı İzmir 1985
ALEXİOU, Stylianos Minos Uygarlığı Türkçeleştiren:Elif Türk Tulunay İstanbul.1991
BAİNES, j,MMALEK.J Eski Mısır Atlaslı Uygarlıklar Ansiklopedisi Türkçeleştiren:Zeynep-Oruç ARIOBA İletişim yayınları,Cilt:2 İstanbul,1986
BAZİN Germain, Sanat Tarihi, Çev. Üzra Nural, Sebahattin Hilav, Sosyal Yayınları İstanbul, 1998
BOARDMAN, John, Yunan Heykeli Arkaik Dönem (çev. Yaşar Ersoy), Homer Kitabevi, 2001
BOARDMAN, John, Yunan Heykeli Klasik Dönem (çev. Gürkan Ergin), Homer Kitabevi, 2005
BOARDMAN, John, Yunan Sanatı, (çev. Yasemin İlseven), Homer Kitabevi 2017
BOYSAL,Y., Grek Klasik Devir heykeltıraşlığı,Ankara,1966
BOZKURT,NEJAT, Sanat ve Estetik Kuramları, Sentez Yayıncılık, 2013
CLAYTON,P., Antik Dünyanın Yedi Harikası,Türkçeleştiren:Betül AvunçHomer Kitapevi İstanbul.1995
COLLEDGE,M. ,Roma Sanatını Tanıyalım,İstanbul.1982
CÖMERT, BEDRETTİN, Mitoloji ve İkonografi, De Ki Basım Yayım Ltd., İstanbul 2008
De La CROIX, H.TNASEY,R.The Art Through The Ages, Washington D.C,1985
GOMBRİCH Ernst, Sanatın Öyküsü, Çev. Bedrettin Cömert, Remzi Kitapevi İstanbul 2000
İPŞİROĞLU, U,N.İPŞİROĞLU, M., Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi,Cem Yayınları,İstanbul.1983.
SMİTH, R. R. R., Helenistik Heykel, (çev. Ayşin Yoltar Yıldırım), Homer Kitabevi, 2002
SHİNER, LARRY, Sanatın İcadı (çev. İsmail Türkmen), Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004.
WHEELER MORTİMER, Roma Sanatı ve Mimarlığı, (çev.
WWHEELER MORTİMER, Roma Sanatı ve Mimarlığı, (çev.
WHEELER MORTİMER, Roma Sanatı ve Mimarlığı
TUNALI, İSMAİL, Grek Estetiği, Remzi Kitabevi, 2016 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Soru-Yanıt | 1 | 10 | Makale Kritik Etme | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Okuma | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 80 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 9 | 1 | 9 | Final Sınavı | 13 | 1 | 13 | Tartışma | 5 | 1 | 5 | Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 | Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 | Beyin Fırtınası | 6 | 1 | 6 | Makale Kritik Etme | 6 | 1 | 6 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 1 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Okuma | 6 | 1 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 3 | | | | 3 | 3 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | 3 | | | | | | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | 3 | | | | | | | 3 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 3 | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|