Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
200800303105MÜZİK VE KÜLTÜR ISeçmeli235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sıra İçerik 1 Kültür, kültürlenme, kültürleşme, kültür endüstrisi, sanat, müzik, kimlik, politika, toplumsal cinsiyet gibi kavramları anlayabilir, bu kavramları tanımlayabilir ve farklı müzik kültürlerini tanıyabilir. 2 Farklı kültürlere ait müziksel unsurları (ses sistemleri, çalgılar vb.) tanıyabilir, ayırt edebilir. 3 Farklı kültürlere ait müzikal unsurları, kültürel kodları bağlamında değerlendirebilir. 4 Türkiye’nin çeşitlilik gösteren müzik kültürlerini genel hatlarıyla tanımlayabilir. 5 Türk halk müziği kültüründe çeşitli bölgeler arasındaki farklılıkları açıklayabilir. 6 Halk kültürünün dışında “Klasik Türk Müziği/Makam Müziği”, “dinî müzik” ve “güncel müzikler” (pop, rock, Anadolu rock, rap, indie, tekno vb.) üzerine bilgi sahibi olur.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Hüseyin GÜNEY
Öğrenme Çıktıları
11 Kültür, kültürlenme, kültürleşme, kültür endüstrisi, sanat, müzik, kimlik, politika, toplumsal cinsiyet gibi kavramları anlayabilir, bu kavramları tanımlayabilir ve farklı müzik kültürlerini tanıyabilir
22 Farklı kültürlere ait müziksel unsurları (ses sistemleri, çalgılar vb.) tanıyabilir, ayırt edebilir.
33 Farklı kültürlere ait müzikal unsurları, kültürel kodları bağlamında değerlendirebilir.
44 Türkiye’nin çeşitlilik gösteren müzik kültürlerini genel hatlarıyla tanımlayabilir.
55 Türk halk müziği kültüründe çeşitli bölgeler arasındaki farklılıkları açıklayabilir.
66 Halk kültürünün dışında “Klasik Türk Müziği/Makam Müziği”, “dinî müzik” ve “güncel müzikler” (pop, rock, Anadolu rock, rap, indie, tekno vb.) üzerine bilgi sahibi olur.
77 Farklı kültürlerin müzikleri (Avrupa)
88 Farklı kültürlerin müzikleri (Amerika)
99 Popüler kültür ve müzik
1010 Çokkültürlülük bağlamında Türkiye’de müzik pratikleri
1111 Türkiye’de yaşamış/yaşayan müzik kültürleri (Halk müziği)
1212 Türkiye’de yaşamış/yaşayan müzik kültürleri (Sanat müziği)
1313 Türkiye’de kimlik ve müzik
1414 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1 Dersin içeriğinin, amaç ve hedeflerinin, ders için gerekli yardımcı kaynakların ve ana kavramların tanıtılması 2 Kültür, sanat, müzik, politika gibi kavramların tanımlanması 3 Kültürün oluşumu ve sürdürülmesi 4 Farklı kültürlerin müzikleri (Uzak Doğu-Asya) 5 Farklı kültürlerin müzikleri (Ön Asya ve Orta Doğu) 6 Farklı kültürlerin müzikleri (Afrika) 7 Farklı kültürlerin müzikleri (Avrupa) 8 Farklı kültürlerin müzikleri (Amerika) 9 Popüler kültür ve müzik 10 Çokkültürlülük bağlamında Türkiye’de müzik pratikleri 11 Türkiye’de yaşamış/yaşayan müzik kültürleri (Halk müziği) 12 Türkiye’de yaşamış/yaşayan müzik kültürleri (Sanat müziği) 13 Türkiye’de kimlik ve müzik 14 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Kültür, kültürlenme, kültürleşme, kültür endüstrisi, sanat, müzik, kimlik, politika, toplumsal cinsiyet gibi kavramları anlayabilir, bu kavramları tanımlayabilir ve farklı müzik kültürlerini tanıyabilir.1 Kültür, kültürlenme, kültürleşme, kültür endüstrisi, sanat, müzik, kimlik, politika, toplumsal cinsiyet gibi kavramları anlayabilir, bu kavramları tanımlayabilir ve farklı müzik kültürlerini tanıyabilir.
22 Farklı kültürlere ait müziksel unsurları (ses sistemleri, çalgılar vb.) tanıyabilir, ayırt edebilir.2 Farklı kültürlere ait müziksel unsurları (ses sistemleri, çalgılar vb.) tanıyabilir, ayırt edebilir.
33 Farklı kültürlere ait müzikal unsurları, kültürel kodları bağlamında değerlendirebilir.3 Farklı kültürlere ait müzikal unsurları, kültürel kodları bağlamında değerlendirebilir.
44 Türkiye’nin çeşitlilik gösteren müzik kültürlerini genel hatlarıyla tanımlayabilir.4 Türkiye’nin çeşitlilik gösteren müzik kültürlerini genel hatlarıyla tanımlayabilir.
55 Türk halk müziği kültüründe çeşitli bölgeler arasındaki farklılıkları açıklayabilir.5 Türk halk müziği kültüründe çeşitli bölgeler arasındaki farklılıkları açıklayabilir.
66 Halk kültürünün dışında “Klasik Türk Müziği/Makam Müziği”, “dinî müzik” ve “güncel müzikler” (pop, rock, Anadolu rock, rap, indie, tekno vb.) üzerine bilgi sahibi olur.6 Halk kültürünün dışında “Klasik Türk Müziği/Makam Müziği”, “dinî müzik” ve “güncel müzikler” (pop, rock, Anadolu rock, rap, indie, tekno vb.) üzerine bilgi sahibi olur.
77 Farklı kültürlerin müzikleri (Avrupa)7 Farklı kültürlerin müzikleri (Avrupa)
8vize sınavıvize sınavı
98 Farklı kültürlerin müzikleri (Amerika)8 Farklı kültürlerin müzikleri (Amerika)
109 Popüler kültür ve müzik9 Popüler kültür ve müzik
1110 Çokkültürlülük bağlamında Türkiye’de müzik pratikleri10 Çokkültürlülük bağlamında Türkiye’de müzik pratikleri
1211 Türkiye’de yaşamış/yaşayan müzik kültürleri (Halk müziği)11 Türkiye’de yaşamış/yaşayan müzik kültürleri (Halk müziği)
1312 Türkiye’de yaşamış/yaşayan müzik kültürleri (Sanat müziği)12 Türkiye’de yaşamış/yaşayan müzik kültürleri (Sanat müziği)
1413 Türkiye’de kimlik ve müzik13 Türkiye’de kimlik ve müzik
1514 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme14 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaplan, A. (2005). Kültürel Müzikoloji. Bağlam Yayıncılık; Popescu-Judetz, E. (2007). Türk Musiki Kültürünün Anlamları (B. Aksoy, Çev.,) (Üçüncü basım). Pan Yayınları; Tanrıkorur, Ç. (2004). Türk Müzik Kimliği. Dergâh Yayınları; Tanrıkorur, Ç. (2018). Müzik, Kültür, Dil. (Dördüncü Basım). Dergâh Yayınları; Uçan, A. (2005). Türk Müzik Kültürü. (İkinci basım). Evrensel Müzikevi; Yurga, C. (2002). 20. Yüzyılda Türkiye’de Popüler Müzikler. Pegem A Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Bireysel Çalışma130
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Final Sınavı için Bireysel Çalışma140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma14040
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)142
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ154345434543454345
ÖÇ243554344345434543
ÖÇ345434543454345434
ÖÇ454345434543454345
ÖÇ543454345434543453
ÖÇ645435435434543554
ÖÇ734543454345334534
ÖÇ853453355434543454
ÖÇ934544543454345434
ÖÇ1053454454345434543
ÖÇ1145434543454345334
ÖÇ1254345434543453354
ÖÇ1334543454454354345
ÖÇ1434543534453345345
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr