Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900001159 | ÇEVRE BİLİNCİ | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çevre ve çevre sorunları üzerine temel kavramların anlaşılması, ülkesel ve küresel ölçekte çevre sorunlarının nedenleri ve temel çevre sorunlarının algılanması ve bu sorunların çözümünde atılması gereken adımların belirlenmesidir. Bunlara ilişkin olarak çevre bilinci ve sosyal sorumluluğun oluşmasını sağlamaktır. Ayrıca; kültürel kayıpları önlemek ve telafi edebilmek adına öğrencilerin sosyal sorumluluk amacıyla projeler geliştirmeleri, bir dizi etkinlik sayesinde öğrencilerin toplumsal sorunlara duyarlılık geliştirmeleri ve çözüm önerileri sunabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. İsmail KUNDURACIOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Doğal ve Kültürel Çevre, ekosistem, habitat hakkında temel kavramları öğrenir. | 2 | Çevre sorunlarının nedenlerini öğrenir, bu sorunlara mesleki açıdan yeni bakış açıları geliştirir | 3 | Çevre sorunlarının yol açtığı sonuçlar öğrenilir. | 4 | Uluslar arası Çevre Politikaları hakkında bilgi sahibi olunur. | 5 | Çevre Bilinci ve Sosyal Sorumluluk Hakkında Yasal Mevzuatı kavrar | 6 | Çevre Bilinci ve Sosyal Sorumluluk hakkında ziraat mühendisi olarak kendisini geliştirir. | 7 | Çevre Bilinci ve Sosyal Sorumluğun önemini anlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Çevre bilinci ve sosyal sorumluluğu artırmak, kaybolan toplumsal bilinci oluşturup sosyal anlamda da çevreye katkı sağlamaktır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriği ile ilgili bilginin verilmesi, öğrencilerin bu dersten beklentilerinin öğrenilmesi. | | | 2 | Çevre, Ekosistem, Habitat, Niş, Komünite, Ekolojik denge, Ekolojik Çevrimler, Doğal ve Kültürel Çevre ve Çevre Faktörlerinin açıklanması ve tartışılması | | | 3 | Çevre Sorunlarının Nedenleri, Nüfus Artışı, Plansız Kentleşme, Plansız Sanayileşme sorunlarının açıklanması ve tartışılması | | | 4 | Çevre Sorunlarının doğurduğu sonuçlar, İnsan Sağlığı açısından çevre kirlilikleri, Başlıca Yerel Çevre Kirlilikleri, Flora-Fauna üzerine etkileri ve Biyolojik çeşitlilik üzerindeki etkilerinin açıklanması | | | 5 | Hava kirliliği, Su ve Deniz Kirliliği, Toprak kirliliği sorunlarının açıklanması ve tartışılması | | | 6 | Gürültü ve Ses Kirliliği, Görüntü Kirliliği sorunlarının açıklanması ve tartışılması | | | 7 | Radyoaktif ve Kültürel Kirlilik sorunlarının açıklanması ve tartışılması | | | 8 | Katı atık kirliliği ve dönüşümü, Gıda Kirlenmesi sorunlarının açıklanması ve tartışılması | | | 9 | Erozyon ve yanlış arazi kullanımı sorunlarının açıklanması ve tartışılması | | | 10 | Ülkemizde Çevre Koruma hakkında yasal mevzuatın incelenmesi | | | 11 | Çevre Sorunları için alınacak önlemler, ve geliştirilecek alternatif enerji kaynakları | | | 12 | İnsanın çevre üzerine etkisinin incelenmesi | | | 13 | Çevre ve sürdürülebilir kalkınma, Çevre eğitimi ve çevre bilincinin oluşturulması | | | 14 | Çevre bilinci ve sosyal sorumluluk gelişimini destekleyici, sürdürülebilir planlama ve tasarımı yaklaşımlarının benimsetilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Haktanır, K. ve Arcak, S. 1998. Çevre Kirliliği, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:1503, Ankara. Anonim, 1995. Türkiye’nin Çevre Sorunları, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|