Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
22110060115MESLEKİ YABANCI DİL IISeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hemşirelik öğrencilerine beden ve hareket, ilaç tedavisi, hastane ekibi, iyileşme ve yaşlılık konularına odaklanarak hemşirelik görevlerini yerine getirebilmeleri için İngilizce konuşan meslektaşlar, hastalar ve aileleri ile etkin bir şekilde çalışmak için gerekli gramer, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Vücudun farklı kısımlarını ve hareketini öğrenmek
2İlaçla ilgili ifadeleri bilmek
3Hastane ekibinin farklı üyelerini tanımak
4İyileşme ve yaşlılık ile ilgili ifadeleri öğrenme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1- Vücut ve hareket (Vücut: uzuvlar ve eklemler, Vücut: gövde ve kafa, Hedef belirleme ve teşvik verme, ROM egzersizlerini belgeleme), 2- İlaç (İlaç yolları ve formları, Dozajları ve sıklığı) , Yan etkiler, ilaç tedavisine yardımcı olma, Yakınlarıyla telefonla iletişim), 3- Hastane ekibi (Ekip üyeleriyle telefonla iletişim, Malzeme siparişi, Basit güvenlik talimatı verme, Derlenme odasında hastaya bakma) ve 4 - İyileşme ve yaşlının değerlendirilmesi (Ayrılık odasında hasta bakımı, Dikişlerin alınması, Yaşlılığın alınması, Yaşlı bakımevi sakininin değerlendirilmesi)
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Vücut: uzuvlar ve eklemler
2Vücut: gövde ve kafa
3Hedef belirlemek ve cesaretlendirmek
4ROM egzersizlerini belgelemek
5İlaç yolları ve formları
6Dozajlar ve sıklık
7Yan etkiler, hastalara ilaç tedavisi konusunda yardımcı olmak
8Akrabalarla telefonla iletişim
9Hastaları taşımak ve tedavi etmek
10Ekip üyeleriyle telefonla iletişim
11Sipariş malzemeleri
12
13
14
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Wright, R., Cagnol, B. 2012. Hemşireler için İngilizce 1. Pearson Education. İlk baskı. İngiltere. 2. Wright, R., Cagnol, B. 2012. Hemşireler için İngilizce 2. Pearson Education. İlk baskı. İngiltere. 3. Allum, V., McGarr, P. 2008. Hemşirelik için Cambridge English. İlk baskı. Cambridge Üniversitesi Yayınları. 4. Gülüzar Hoşten. 2019. Tıp İngilizcesi. nobel ipucu kitabevleri. 5. Nuray Demirkaya. 2020. Medikal İngilizce. nobel ipucu kitabevleri.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz313
Tartışma326
Rapor Sunma236
Proje Hazırlama236
Bireysel Çalışma5525
Okuma5525
Rapor236
Performans3412
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1444444444444444
ÖÇ2444444444434334
ÖÇ3444444444444444
ÖÇ4444444443444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr