Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 22110060115 | MESLEKİ YABANCI DİL II | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hemşirelik öğrencilerine beden ve hareket, ilaç tedavisi, hastane ekibi, iyileşme ve yaşlılık konularına odaklanarak hemşirelik görevlerini yerine getirebilmeleri için İngilizce konuşan meslektaşlar, hastalar ve aileleri ile etkin bir şekilde çalışmak için gerekli gramer, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Vücudun farklı kısımlarını ve hareketini öğrenmek | 2 | İlaçla ilgili ifadeleri bilmek | 3 | Hastane ekibinin farklı üyelerini tanımak | 4 | İyileşme ve yaşlılık ile ilgili ifadeleri öğrenme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1- Vücut ve hareket (Vücut: uzuvlar ve eklemler, Vücut: gövde ve kafa, Hedef belirleme ve teşvik verme, ROM egzersizlerini belgeleme), 2- İlaç (İlaç yolları ve formları, Dozajları ve sıklığı) , Yan etkiler, ilaç tedavisine yardımcı olma, Yakınlarıyla telefonla iletişim), 3- Hastane ekibi (Ekip üyeleriyle telefonla iletişim, Malzeme siparişi, Basit güvenlik talimatı verme, Derlenme odasında hastaya bakma) ve 4 - İyileşme ve yaşlının değerlendirilmesi (Ayrılık odasında hasta bakımı, Dikişlerin alınması, Yaşlılığın alınması, Yaşlı bakımevi sakininin değerlendirilmesi) |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Vücut: uzuvlar ve eklemler | | | 2 | Vücut: gövde ve kafa | | | 3 | Hedef belirlemek ve cesaretlendirmek | | | 4 | ROM egzersizlerini belgelemek | | | 5 | İlaç yolları ve formları | | | 6 | Dozajlar ve sıklık | | | 7 | Yan etkiler, hastalara ilaç tedavisi konusunda yardımcı olmak | | | 8 | Akrabalarla telefonla iletişim | | | 9 | Hastaları taşımak ve tedavi etmek | | | 10 | Ekip üyeleriyle telefonla iletişim | | | 11 | Sipariş malzemeleri | | | 12 | | | | 13 | | | | 14 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Wright, R., Cagnol, B. 2012. Hemşireler için İngilizce 1. Pearson Education. İlk baskı. İngiltere. 2. Wright, R., Cagnol, B. 2012. Hemşireler için İngilizce 2. Pearson Education. İlk baskı. İngiltere. 3. Allum, V., McGarr, P. 2008. Hemşirelik için Cambridge English. İlk baskı. Cambridge Üniversitesi Yayınları. 4. Gülüzar Hoşten. 2019. Tıp İngilizcesi. nobel ipucu kitabevleri. 5. Nuray Demirkaya. 2020. Medikal İngilizce. nobel ipucu kitabevleri. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Tartışma | 3 | 2 | 6 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Rapor | 2 | 3 | 6 |
Performans | 3 | 4 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|