Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
22110030115BİLGİ OKURYAZARLIĞISeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sağlık Bilimleri Fakültesi lisans öğrencilerinin araştırma sürecini ve bilgi okuryazarlığı becerilerini gözden geçirmek ve öğrencilere belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri, yaptıkları araştırma sonucunda eriştikleri bilgiyi kullanmalarını, gelişen bilgi teknolojilerini de kullanarak etik ve yasal kurallar içerisinde ürettikleri bilgiyi iletebilmeleri ve değerlendirmeleri için gerekli yetkinlikleri kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Bilgiye olan gereksinimini fark eder ve bunu ortaya koyar
2Gereksinim duyduğu bilgiyi ifade eder
3Araştırma konusunu sınırlandırabilir
4Başarılı araştırma stratejileri geliştirir
5Dijital ortamda sunulan bilgi erişim araçlarını bilir ve kullanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yaşam Boyu Öğrenme ve Bilgi Okuryazarlığıyokyok
2Bilgi Problemi Çözme Aşamaları, Yüksek Öğretim ve Hemşirelik Bilgi Okuryazarlığı Standartlarıyokyok
3Bilgi Kaynakları Türleriyokyok
4Bilgi Erişim ve Bilgiye Erişim Stratejisiyokyok
5Bilgi Erişim ve Bilgiye Erişim Stratejisiyokyok
6Bilgiye Erişim Sistemleriyokyok
7Bilgiye Erişim ve Ulusal Araştırma Kaynakları-Uygulamaeyokyok
8Bilgi Erişim ve Uluslararası Araştırma Kaynaklarıyokyok
9Bilgi Erişim ve Uluslararası Araştırma Kaynakları-Uygulamayokyok
10Bilgiye Erişimde Elektronik Kaynaklar ve Veri Tabanlarıyokyok
11Bilgiye Erişimde Elektronik Kaynaklar ve Veri Tabanları-Uygulamayokyok
12Alıntı, Aktarma, Kaynak Gösterme Kaynakça Hazırlama Pratiğiyokyok
13Alıntı, Aktarma, Kaynak Gösterme-Uygulama (Endnote, Mendeley, Latex, Zotero)yokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gaunt, J., Morgan, N., Somers, R., Soper, R., Swain, E., & Sell, R. (2009). Handbook for information literacy teaching (HILT): Cardiff University Library Service. Hersh, W. (2008). Information retrieval: a health and biomedical perspective: Springer Science & Business Media. Sümbüloğlu, V., & Sümbüloğlu, K. (2013). Sağlık bilimlerinde araştırma yöntemleri: Hatiboğlu Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Gözlem5525
Örnek Vaka İncelemesi3515
Rapor Hazırlama2510
Rapor Sunma5210
Proje Sunma326
Makale Kritik Etme326
Rapor111
Performans339
Ev Ödevi3412
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)97
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1333333443443333
ÖÇ2334333333333333
ÖÇ3333333333333333
ÖÇ4333333333333333
ÖÇ5334343433333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr