Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 22110030115 | BİLGİ OKURYAZARLIĞI | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlık Bilimleri Fakültesi lisans öğrencilerinin araştırma sürecini ve bilgi okuryazarlığı becerilerini gözden geçirmek ve öğrencilere belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri, yaptıkları araştırma sonucunda eriştikleri bilgiyi kullanmalarını, gelişen bilgi teknolojilerini de kullanarak etik ve yasal kurallar içerisinde ürettikleri bilgiyi iletebilmeleri ve değerlendirmeleri için gerekli yetkinlikleri kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilgiye olan gereksinimini fark eder ve bunu ortaya koyar | 2 | Gereksinim duyduğu bilgiyi ifade eder | 3 | Araştırma konusunu sınırlandırabilir | 4 | Başarılı araştırma stratejileri geliştirir | 5 | Dijital ortamda sunulan bilgi erişim araçlarını bilir ve kullanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yaşam Boyu Öğrenme ve Bilgi Okuryazarlığı | yok | yok | 2 | Bilgi Problemi Çözme Aşamaları, Yüksek Öğretim ve Hemşirelik Bilgi Okuryazarlığı Standartları | yok | yok | 3 | Bilgi Kaynakları Türleri | yok | yok | 4 | Bilgi Erişim ve Bilgiye Erişim Stratejisi | yok | yok | 5 | Bilgi Erişim ve Bilgiye Erişim Stratejisi | yok | yok | 6 | Bilgiye Erişim Sistemleri | yok | yok | 7 | Bilgiye Erişim ve Ulusal Araştırma Kaynakları-Uygulamae | yok | yok | 8 | Bilgi Erişim ve Uluslararası Araştırma Kaynakları | yok | yok | 9 | Bilgi Erişim ve Uluslararası Araştırma Kaynakları-Uygulama | yok | yok | 10 | Bilgiye Erişimde Elektronik Kaynaklar ve Veri Tabanları | yok | yok | 11 | Bilgiye Erişimde Elektronik Kaynaklar ve Veri Tabanları-Uygulama | yok | yok | 12 | Alıntı, Aktarma, Kaynak Gösterme Kaynakça Hazırlama Pratiği | yok | yok | 13 | Alıntı, Aktarma, Kaynak Gösterme-Uygulama (Endnote, Mendeley, Latex, Zotero) | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Gaunt, J., Morgan, N., Somers, R., Soper, R., Swain, E., & Sell, R. (2009). Handbook for information literacy teaching (HILT): Cardiff University Library Service.
Hersh, W. (2008). Information retrieval: a health and biomedical perspective: Springer Science & Business Media.
Sümbüloğlu, V., & Sümbüloğlu, K. (2013). Sağlık bilimlerinde araştırma yöntemleri: Hatiboğlu Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Gözlem | 5 | 5 | 25 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 5 | 15 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Rapor Sunma | 5 | 2 | 10 |
Proje Sunma | 3 | 2 | 6 |
Makale Kritik Etme | 3 | 2 | 6 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Performans | 3 | 3 | 9 |
Ev Ödevi | 3 | 4 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|