Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
22110030114HEMŞİRELİKTE İNOVASYONSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilere inovasyon ve girişimcilik konularında gerekli olan bilgi ve becerileri vermeye yönelik olarak düzenlenmiştir. Hemşirelik eğitiminde inovasyon ve girişimciliğin önemi üzerinde durulur. Öğrenciler ders boyunca inovasyon ve girişimcilikle bağlantılı konuları, trendleri inceler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Gülhan AKDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1İnovasyonu tanımlar ve önemini kavrar
2Hemşirelik eğitiminde inovasyonun önemimini kavrar.
3hemşirelikte simülasyon kullanımını kavrar
4hemşirelikte simülasyon kullanımını kavrar
5inovasyonun dünyadaki önemini bilir.
6hemşirelikte inovasyon ürünlerine örnek verir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
novasyon Nedir? ve Dersin Tanıtılması, İnovasyonun Önemi, İnovasyon Çeşitleri (Ürün İnovasyonu, Hizmet İnovasyonu, Süreç İnovasyonu, Pazarlama İnovasyonu, Organizasyon İnovasyonu, Alt Pazar İnovasyonu, Düzen Bozucu İnovasyon,, Uygulamalı İnovasyon ,Deneyim İnovasyonu, Açık İnovasyon, Kapalı İnovasyon), Yenilik ve Yaratıcılık, Sağlık Sektöründe İnovasyon Uygulamaları ,Hemşirelikte Yaratıcılık, Hemşirelik Eğitiminin Yeni ve Yaratıcı Uygulamalara Etkisi, Hemşirelikte Yenilikler, Hemşirelik Eğitiminde Simulasyon Kullanımı, Uluslararası İnovasyon Ölçütlerinde Türkiye’nin Yeri İnovasyonda AR-GE, İnovasyon, Yaratıcılık, Pazarlama, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Ulusların Bilim, Teknoloji ve İnovasyon Strateji ve Politikalarının Işlevi, İnovasyonda Türkiye Konuları (Girişimcilik. KOBİ’ler, Teşvikler, TÜBİTAK.), Basında İnovasyon Haberleri, Türkiye’deki İnovatif Girişimciler Dünya'nın Yenilikçileri, Dersin Değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnovasyon kavramı ve önemi
2İnovasyon çeşidi ve inovasyon kaynakları
3Hemşirelikte inovasyon kavramı ve önemi
4Ülkemizde hemşirelikte inovasyon örnekleri
5Dünyada hemşirelikte inovasyon örnekleri
6hemşirelikte inovasyon süreci
7hemşirelikte inovasyon uygulamaları
8arasınav
9Yenilik ve Yaratıcılık
10Hemşirelik Eğitiminin Yeni ve Yaratıcı Uygulamalara Etkisi
11Uluslararası İnovasyon Ölçütlerinde Türkiye’nin Yeri İnovasyonda AR-GE
12Pazarlama, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Ulusların Bilim,
13Teknoloji ve İnovasyon Strateji ve Politikalarının Işlevi
14Basında İnovasyon Haberleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Beyea, S. C., Slattery, M. J. (2006). Evidence-Based Practice in Nursing: A Guide to Successful Implementation. 1st ed., Healthcarecare Compliance Company, Marblehead. 2. Taşocak, G. (2001). Öğretmeden öğrenmeye: Felsefi ve kuramsal temeller, stratejiler. I. Uluslararası & V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı, Özlem Grafik Matbaacılık, İstanbul, 7-12. 3. Hurt HT, Joseph K, Cook CD. Scales for the measurement of innovativeness. human communication research, 1977; 4, 58-65.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım11414
Problem Çözümü11010
Tartışma11010
Beyin Fırtınası11010
Makale Kritik Etme11010
Bireysel Çalışma144
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1555554435555554
ÖÇ2555555555554455
ÖÇ3444444444444444
ÖÇ4444444444444444
ÖÇ5555554555555555
ÖÇ6454555555555454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr