|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 22110030114 | HEMŞİRELİKTE İNOVASYON | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere inovasyon ve girişimcilik konularında gerekli olan bilgi ve becerileri vermeye yönelik olarak düzenlenmiştir. Hemşirelik eğitiminde inovasyon ve girişimciliğin önemi üzerinde durulur. Öğrenciler ders boyunca inovasyon ve girişimcilikle bağlantılı konuları, trendleri inceler. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Gülhan AKDEMİR | Öğrenme Çıktıları | 1 | İnovasyonu tanımlar ve önemini kavrar | 2 | Hemşirelik eğitiminde inovasyonun önemimini kavrar. | 3 | hemşirelikte simülasyon kullanımını kavrar | 4 | hemşirelikte simülasyon kullanımını kavrar | 5 | inovasyonun dünyadaki önemini bilir. | 6 | hemşirelikte inovasyon ürünlerine örnek verir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | novasyon Nedir? ve Dersin Tanıtılması, İnovasyonun Önemi, İnovasyon Çeşitleri (Ürün İnovasyonu,
Hizmet İnovasyonu, Süreç İnovasyonu, Pazarlama İnovasyonu, Organizasyon İnovasyonu, Alt Pazar
İnovasyonu, Düzen Bozucu İnovasyon,, Uygulamalı İnovasyon ,Deneyim İnovasyonu, Açık İnovasyon,
Kapalı İnovasyon), Yenilik ve Yaratıcılık, Sağlık Sektöründe İnovasyon Uygulamaları ,Hemşirelikte
Yaratıcılık, Hemşirelik Eğitiminin Yeni ve Yaratıcı Uygulamalara Etkisi, Hemşirelikte Yenilikler,
Hemşirelik Eğitiminde Simulasyon Kullanımı, Uluslararası İnovasyon Ölçütlerinde Türkiye’nin Yeri
İnovasyonda AR-GE, İnovasyon, Yaratıcılık, Pazarlama, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Ulusların Bilim,
Teknoloji ve İnovasyon Strateji ve Politikalarının Işlevi, İnovasyonda Türkiye Konuları (Girişimcilik.
KOBİ’ler, Teşvikler, TÜBİTAK.), Basında İnovasyon Haberleri, Türkiye’deki İnovatif Girişimciler
Dünya'nın Yenilikçileri, Dersin Değerlendirilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İnovasyon kavramı ve önemi | | | 2 | İnovasyon çeşidi ve inovasyon kaynakları | | | 3 | Hemşirelikte inovasyon kavramı ve önemi | | | 4 | Ülkemizde hemşirelikte inovasyon örnekleri | | | 5 | Dünyada hemşirelikte inovasyon örnekleri | | | 6 | hemşirelikte inovasyon süreci | | | 7 | hemşirelikte inovasyon uygulamaları | | | 8 | arasınav | | | 9 | Yenilik ve Yaratıcılık | | | 10 | Hemşirelik Eğitiminin Yeni ve Yaratıcı Uygulamalara Etkisi | | | 11 | Uluslararası İnovasyon Ölçütlerinde Türkiye’nin Yeri
İnovasyonda AR-GE | | | 12 | Pazarlama, Bilgi ve İletişim Teknolojileri Ulusların Bilim, | | | 13 | Teknoloji ve İnovasyon Strateji ve Politikalarının Işlevi | | | 14 | Basında İnovasyon Haberleri | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Beyea, S. C., Slattery, M. J. (2006). Evidence-Based Practice in Nursing: A Guide to Successful Implementation. 1st ed., Healthcarecare Compliance Company, Marblehead.
2. Taşocak, G. (2001). Öğretmeden öğrenmeye: Felsefi ve kuramsal temeller, stratejiler. I. Uluslararası & V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi Kitabı, Özlem Grafik Matbaacılık, İstanbul, 7-12.
3. Hurt HT, Joseph K, Cook CD. Scales for the measurement of innovativeness. human communication research, 1977; 4, 58-65. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 14 | 14 | Problem Çözümü | 1 | 10 | 10 | Tartışma | 1 | 10 | 10 | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 | Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|