|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110080111 | SAĞLIK ALANINDA TAMAMLAYICI YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Sağlık Alanında Tamamlayıcı Yaklaşımlar dersinin amacı, öğrencinin insana yardım ve
bütüncül yaklaşım doğrultusunda homeostatik dengesini korumak, sürdürmek ve bozulduğunda
yeniden düzenlemek üzere tıbbı tedavi ve hemşirelik bakımını destekleyen ve bilimsel temellere
dayanan inanış ve uygulamaları içeren tamamlayıcı yaklaşımları kavramasına yardımcı olmaktır, Bu
doğrultuda öğrencide hastanın medikal tedavi ve hemşirelik bakımını destekleyecek nitelikte beden,
zihin, duygu ve spiritual bütünlüğünü korumaya hizmet edecek tamamlayıcı yaklaşımlar bilgisinin
geliştirilmesi hedeflenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | hemşire olarak alanımızdaki tamamlayıcı yaklaşımlar bilinecek | 2 | sağlık alanında tamamlayıcı tedavi yöntemlerinin, hasta/birey üzerine etkileri bilinecek | 3 | klinik uygulamada tamamlayıcı uygulamaların önemi bilinecek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | 1-Tanışma, giriş, dersin programdaki yeri, dersin hedefleri, dersin işlenişi/ yöntem, uygulama ve değerlendirme süreci,
2-Tamamlayıcı yaklaşımların özünde iyileştirici bir ortam oluşturmasının önemi,
3-Tamamlayıcı yaklaşımlar ile bireyi bilinçlendirmek ve kendi iyileştirme gizil gücünü ortaya çıkarmanın önemi,
4-İnsanlığın var oluşundan günümüze kadar kullanılan çeşitli tamamlayıcı, destekleyici ve geleneksel yaklaşımlar,
5-Tamamlayıcı ve destekleyici uygulamaların bireyin iyilik halini sürdürme ve geliştirmesine katkısı,
6-Tamamlayıcı ve destekleyici uygulamaların hastalık semptom yönetiminde tıbbi tedavi ve hemşirelik bakımı ile birlikte kullanımının önemi,
7-Dünya Sağlık Örgütü ve diğer uluslararası kuruluşlar kapsamında yer alan geleneksel ve tamamlayıcı yaklaşım stratejileri,
8-Türkiye’deki geleneksel ve tamamlayıcı yaklaşım stratejileri,
9-TC Sağlık Bakanlığı Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Daire Başkanlığının çalışma alanı ve bu kapsamdaki yasal yaklaşım, kanun ve yönetmelikleri,
10- Zihin-beden temelli tamamlayıcı yaklaşımlar (hipnoz ve hipnoterapi, müzik
terapi, yoga),
11- Manipülatif ve beden temelli tamamlayıcı yaklaşımlar (Aromaterapi, egzersiz, masaj,
refleksoloji, sıcak ve soğuk uygulamalar),
12- Enerji temelli tamamlayıcı yaklaşımlar (dokunma ve terapötik
dokunma, reiki),
13- Biyolojik temelli tamamlayıcı yaklaşımlar (fitoterapi),
14- Alternatif tıbbi sistemler/geleneksel sağlık sistemleri (akupres, transkutanöz elektriksel sinir uyarımı), | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma, giriş, dersin programdaki yeri, dersin hedefleri, dersin işlenişi/ yöntem, uygulama ve değerlendirme süreci, | yok | yok | 2 | Tamamlayıcı yaklaşımların özünde iyileştirici bir ortam oluşturmasının önemi, | yok | yok | 3 | Tamamlayıcı yaklaşımlar ile bireyi bilinçlendirmek ve kendi iyileştirme gizil gücünü ortaya çıkarmanın önemi, | yok | yok | 4 | İnsanlığın var oluşundan günümüze kadar kullanılan çeşitli tamamlayıcı, destekleyici ve geleneksel yaklaşımlar, | yok | yok | 5 | Tamamlayıcı ve destekleyici uygulamaların bireyin iyilik halini sürdürme ve geliştirmesine katkısı, | yok | yok | 6 | Tamamlayıcı ve destekleyici uygulamaların hastalık semptom yönetiminde tıbbi tedavi ve hemşirelik bakımı ile birlikte kullanımının önemi,
Dünya Sağlık Örgütü ve diğer uluslararası kuruluşlar kapsamında yer alan geleneksel ve tamamlayıcı yaklaşım stratejileri, | yok | yok | 7 | vize | yok | yok | 8 | Türkiye’deki geleneksel ve tamamlayıcı yaklaşım stratejileri, | yok | yok | 9 | TC Sağlık Bakanlığı Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Daire Başkanlığının çalışma alanı ve bu kapsamdaki yasal yaklaşım, kanun ve yönetmelikleri, | yok | yok | 10 | Zihin-beden temelli tamamlayıcı yaklaşımlar (hipnoz ve hipnoterapi, müzik terapi, yoga), | yok | yok | 11 | Manipülatif ve beden temelli tamamlayıcı yaklaşımlar (Aromaterapi, egzersiz, masaj, refleksoloji, sıcak ve soğuk uygulamalar),
Enerji temelli tamamlayıcı yaklaşımlar (dokunma ve terapötik dokunma, reiki), | yok | yok | 12 | Biyolojik temelli tamamlayıcı yaklaşımlar (fitoterapi), | yok | yok | 13 | Alternatif tıbbi sistemler/geleneksel sağlık sistemleri (akupres, transkutanöz elektriksel sinir uyarımı), | yok | yok | 14 | final | yok | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Tartışma | 1 | 1 | 1 | Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 | Alan Çalışması | 1 | 1 | 1 | Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 5 | 50 | Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|