|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Year of Study | Yarıyıl | AKTS | 20110080109 | HAYAT BOYU ÖĞRENME | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Bu dersin amacı, hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır | Name of Lecturer(s) | | Learning Outcomes | 1 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. | 2 | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini örneklendirir. | 3 | Yaşam boyu öğrenmeye istekli olur. | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin kapsamını açıklar. |
| Mode of Delivery | Birinci Öğretim | Prerequisites and co-requisities | | Recommended Optional Programme Components | | Course Contents | Bu dersin içeriğini, yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları oluşturmaktadır. | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Temel kavramlar | | | 2 | Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri | | | 3 | Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri | | | 4 | Yetişkin eğitiyle ilgili yaklaşım ve modeller | | | 5 | Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler | | | 6 | Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacı | | | 7 | Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yaşam Boyu Öğrenmenin Türkiye’deki tarihi gelişimi | | | 10 | Yaşam Boyu Öğrenmenin Türkiye’deki tarihi gelişimi | | | 11 | Yaşam Boyu Öğrenme becerileri | | | 12 | Yaşam Boyu Öğrenmede aile ve toplumun rolü | | | 13 | Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları | | | 14 | Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları | | | 15 | Final | | |
| Recommended or Required Reading | Akcaalan, Mehmet ve Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenme-Teori ve Uygulama. Eğitim Kitabevi Yayınları.
Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenmede Yeni Öğrenme Türleri. (1. baskı). Eğitim Kitabevi Yayınları.
Edwards, R., Sieminski, S. & Zeldin, D. (1993). Adult Learners, Education and Training. London, UK: Taylor & Francis Ltd
Güneş, H. (2016) Yaşam Boyu Öğrenme. (1. baskı) Eğiten Kitap.
Judith, A. Calder & Ann McCollum (1998). Open and Flexible Learning in Vocational Education and Training. London, UK: Kogan
Kaya, Eylem (2016) Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi. (1. Baskı) Nobel Yayın Dağıtım.
Knowles, M. S., Holton, E. F. & Swanson, R. A. (2015). Yetişkin eğitimi. (Çev. Okhan Gündüz), (1. baskı) İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Kurt, İ. (2008). Yetişkin Eğitimi. (2. baskı), Ankara: Asil Yayınevi.
Sayılan, F. ve Yıldız, A. (2006) Yaşam Boyu Öğrenme. (1. baskı), Pegem Akademi.
Sekman, M. (2017) Kesintisiz Öğrenme. (29. baskı) Alfa Yayınları.
Scales, P. (2015) Yaşam Boyu Öğrenme ve Öğretim. (2. baskı), (çev. Ülkü Köymen), Palme Yayınları.
Yıldız A. ve Uysal, M. (2009). Yetişkin Eğitimi. (2. baskı), Kalkedon Yayınevi. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | |
| Workload Calculation | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Problem Çözümü | 1 | 1 | 1 | Tartışma | 5 | 3 | 15 | Gözlem | 5 | 3 | 15 | Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 | Rapor Sunma | 5 | 3 | 15 | Seminer | 3 | 1 | 3 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 | Okuma | 10 | 1 | 10 | Rapor | 1 | 1 | 1 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|