|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 20110080107 | AFET VE KRİZ YÖNETİMİ | Elective | 4 | 8 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Kriz ortamları temel hak/özgürlüklerin ve insan haklarının ihlal edilebileceği en nazik dönemlerdir.Bu dersin amacı, öğrencilere hukuk alanında ortaya çıkabilecek kriz durumlarını yönetme ve kriz sonucu ortaya çıkan anlaşmazlıkları daha iyi değerlendirerek , öfke kontrolü becerisini kazandırmaktır. | Name of Lecturer(s) | | Learning Outcomes | 1 | Afet yönetimi süresince ortaya çıkan problemlere bireysel olarak çözüm üretebilmek | 2 | Afet yönetiminin toplum, kültür ve doğal çevre üzerinde ki etkilerini bilmek. | 3 | Yangın güvenliği, yangınla mücadele gibi alanlarda ekip çalışması, malzeme kullanımı, bireysel güvenlik gibi konuları en iyi şekilde uygulayabilmek |
| Mode of Delivery | Birinci Öğretim | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Krizin tanımı,türleri, örgütlerde ve insan ilişkilerinde kriz, krizin türleri,hukuk alanında muhtemel krizler
Krizi oluşturan neden
Krizin özellikleri ve evreleri
Hukuk uygulamalarında ortaya çıkması muhtemel kriz durumları ve yönetimi
Krizin neden olabileceği muhtemel sonuçlar
İnsan ilişkilerinde empati
İyi yönetilemeyen kriz sonuçları
Mahkemelerde yaşanan kriz örneklerinin incelenmesi
Örgütlerde görülen kriz örnekleri
Adli nitelikteki hukuk hizmetlerinde kriz yönetimi
Öfke nedir,öfkenin nedenleri ve öfke kontrolü
İyi yönetilememiş öfkenin sonuçları
Öfke ve suç arasındaki ilişki
İyi Yönetilememiş Kriz Örnekleri | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | AFET NEDİR. DOĞAL AFETLER . İNSAN KAYNAKLI AFETLER | | | 2 | DÜNYAYI ETKİLEYEN ÖNEMLİ AFETLER VE ALINAN DERSLER | | | 3 | AFETLERDE TIBBİ MÜDAHALE | | | 4 | AFET YÖNETİM EVRELERİ | | | 5 | RİSK VE KRİZ YÖNETİMİ | | | 6 | AFETLERİN TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | RİSK DEĞERLENDİRMESİ VE METODOLOJİSİ | | | 9 | KRİZ DEĞERLENDİRMESİ VE METODOLOJİSİ | | | 10 | AFETLERDE LOJİSTİK YÖNETİMİ | | | 11 | MERKEZİ VE YEREL YÖNETİMLERDE AFET YÖNETİMİ | | | 12 | ULUSAL VE ULUSLARARASI AFET MEVZUATLARI | | | 13 | AFETLERDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI VE İNSANİ YARDIM | | | 14 | AFETLERDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI VE İNSANİ YARDIM-2 | | | 15 | YARI YIL SINAVI | | | 16 | | | |
| Recommended or Required Reading | 1. Özer, Kadir. Duygusal gerilimle baş edebilme, Varlık yayınları, İstanbul, 1989.
2. Tekin, Mahmut ve Zerenler, Muammer. Krizi yönetebilmenin sırları, Çizgi kitabevi, 2005.
3. Soykan, Çiğdem. Öfke ve öfke yönetimi, Kriz dergisi, sayı:11, Ankara .
4. Dregrov, Atle. Çocuk, kayıplar ve yas, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2000.
5. Cüceloğlu Doğan. İçimizdeki Biz “kalite bilincinin temeli”, Geliştiren kitaplar dizisi, İstanbul.1996.
6. Pennebaker, J.W. İçinizi dökün “duyguları dışa vurmanın iyileştirici gücü”, Hekimler yayın birliği, Ankara, 2009.
7. Hyman, S.E. Acil Psikiyatri (Çev.Refet Saygılı), Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 1989. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 4 | 2 | 8 | Gösterme | 2 | 1 | 2 | Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 2 | 6 | Beyin Fırtınası | 8 | 1 | 8 | Rapor Sunma | 6 | 2 | 12 | Seminer | 9 | 1 | 9 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | | * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|