Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
20110080107AFET VE KRİZ YÖNETİMİElective483
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Kriz ortamları temel hak/özgürlüklerin ve insan haklarının ihlal edilebileceği en nazik dönemlerdir.Bu dersin amacı, öğrencilere hukuk alanında ortaya çıkabilecek kriz durumlarını yönetme ve kriz sonucu ortaya çıkan anlaşmazlıkları daha iyi değerlendirerek , öfke kontrolü becerisini kazandırmaktır.
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1Afet yönetimi süresince ortaya çıkan problemlere bireysel olarak çözüm üretebilmek
2 Afet yönetiminin toplum, kültür ve doğal çevre üzerinde ki etkilerini bilmek.
3Yangın güvenliği, yangınla mücadele gibi alanlarda ekip çalışması, malzeme kullanımı, bireysel güvenlik gibi konuları en iyi şekilde uygulayabilmek
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Krizin tanımı,türleri, örgütlerde ve insan ilişkilerinde kriz, krizin türleri,hukuk alanında muhtemel krizler Krizi oluşturan neden Krizin özellikleri ve evreleri Hukuk uygulamalarında ortaya çıkması muhtemel kriz durumları ve yönetimi Krizin neden olabileceği muhtemel sonuçlar İnsan ilişkilerinde empati İyi yönetilemeyen kriz sonuçları Mahkemelerde yaşanan kriz örneklerinin incelenmesi Örgütlerde görülen kriz örnekleri Adli nitelikteki hukuk hizmetlerinde kriz yönetimi Öfke nedir,öfkenin nedenleri ve öfke kontrolü İyi yönetilememiş öfkenin sonuçları Öfke ve suç arasındaki ilişki İyi Yönetilememiş Kriz Örnekleri
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1AFET NEDİR. DOĞAL AFETLER . İNSAN KAYNAKLI AFETLER
2DÜNYAYI ETKİLEYEN ÖNEMLİ AFETLER VE ALINAN DERSLER
3AFETLERDE TIBBİ MÜDAHALE
4AFET YÖNETİM EVRELERİ
5RİSK VE KRİZ YÖNETİMİ
6AFETLERİN TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
7ARA SINAV
8RİSK DEĞERLENDİRMESİ VE METODOLOJİSİ
9KRİZ DEĞERLENDİRMESİ VE METODOLOJİSİ
10AFETLERDE LOJİSTİK YÖNETİMİ
11MERKEZİ VE YEREL YÖNETİMLERDE AFET YÖNETİMİ
12ULUSAL VE ULUSLARARASI AFET MEVZUATLARI
13AFETLERDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI VE İNSANİ YARDIM
14AFETLERDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI VE İNSANİ YARDIM-2
15YARI YIL SINAVI
16
Recommended or Required Reading
1. Özer, Kadir. Duygusal gerilimle baş edebilme, Varlık yayınları, İstanbul, 1989. 2. Tekin, Mahmut ve Zerenler, Muammer. Krizi yönetebilmenin sırları, Çizgi kitabevi, 2005. 3. Soykan, Çiğdem. Öfke ve öfke yönetimi, Kriz dergisi, sayı:11, Ankara . 4. Dregrov, Atle. Çocuk, kayıplar ve yas, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2000. 5. Cüceloğlu Doğan. İçimizdeki Biz “kalite bilincinin temeli”, Geliştiren kitaplar dizisi, İstanbul.1996. 6. Pennebaker, J.W. İçinizi dökün “duyguları dışa vurmanın iyileştirici gücü”, Hekimler yayın birliği, Ankara, 2009. 7. Hyman, S.E. Acil Psikiyatri (Çev.Refet Saygılı), Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 1989.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Quiz122
Derse Katılım14228
Soru-Yanıt428
Gösterme212
Örnek Vaka İncelemesi326
Beyin Fırtınası818
Rapor Sunma6212
Seminer919
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
TOTAL WORKLOAD (hours)95
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1               
LO2               
LO3               
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr