|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110080107 | AFET VE KRİZ YÖNETİMİ | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Kriz ortamları temel hak/özgürlüklerin ve insan haklarının ihlal edilebileceği en nazik dönemlerdir.Bu dersin amacı, öğrencilere hukuk alanında ortaya çıkabilecek kriz durumlarını yönetme ve kriz sonucu ortaya çıkan anlaşmazlıkları daha iyi değerlendirerek , öfke kontrolü becerisini kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Afet yönetimi süresince ortaya çıkan problemlere bireysel olarak çözüm üretebilmek | 2 | Afet yönetiminin toplum, kültür ve doğal çevre üzerinde ki etkilerini bilmek. | 3 | Yangın güvenliği, yangınla mücadele gibi alanlarda ekip çalışması, malzeme kullanımı, bireysel güvenlik gibi konuları en iyi şekilde uygulayabilmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Krizin tanımı,türleri, örgütlerde ve insan ilişkilerinde kriz, krizin türleri,hukuk alanında muhtemel krizler
Krizi oluşturan neden
Krizin özellikleri ve evreleri
Hukuk uygulamalarında ortaya çıkması muhtemel kriz durumları ve yönetimi
Krizin neden olabileceği muhtemel sonuçlar
İnsan ilişkilerinde empati
İyi yönetilemeyen kriz sonuçları
Mahkemelerde yaşanan kriz örneklerinin incelenmesi
Örgütlerde görülen kriz örnekleri
Adli nitelikteki hukuk hizmetlerinde kriz yönetimi
Öfke nedir,öfkenin nedenleri ve öfke kontrolü
İyi yönetilememiş öfkenin sonuçları
Öfke ve suç arasındaki ilişki
İyi Yönetilememiş Kriz Örnekleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | AFET NEDİR. DOĞAL AFETLER . İNSAN KAYNAKLI AFETLER | | | 2 | DÜNYAYI ETKİLEYEN ÖNEMLİ AFETLER VE ALINAN DERSLER | | | 3 | AFETLERDE TIBBİ MÜDAHALE | | | 4 | AFET YÖNETİM EVRELERİ | | | 5 | RİSK VE KRİZ YÖNETİMİ | | | 6 | AFETLERİN TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | RİSK DEĞERLENDİRMESİ VE METODOLOJİSİ | | | 9 | KRİZ DEĞERLENDİRMESİ VE METODOLOJİSİ | | | 10 | AFETLERDE LOJİSTİK YÖNETİMİ | | | 11 | MERKEZİ VE YEREL YÖNETİMLERDE AFET YÖNETİMİ | | | 12 | ULUSAL VE ULUSLARARASI AFET MEVZUATLARI | | | 13 | AFETLERDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI VE İNSANİ YARDIM | | | 14 | AFETLERDE SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI VE İNSANİ YARDIM-2 | | | 15 | YARI YIL SINAVI | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Özer, Kadir. Duygusal gerilimle baş edebilme, Varlık yayınları, İstanbul, 1989.
2. Tekin, Mahmut ve Zerenler, Muammer. Krizi yönetebilmenin sırları, Çizgi kitabevi, 2005.
3. Soykan, Çiğdem. Öfke ve öfke yönetimi, Kriz dergisi, sayı:11, Ankara .
4. Dregrov, Atle. Çocuk, kayıplar ve yas, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2000.
5. Cüceloğlu Doğan. İçimizdeki Biz “kalite bilincinin temeli”, Geliştiren kitaplar dizisi, İstanbul.1996.
6. Pennebaker, J.W. İçinizi dökün “duyguları dışa vurmanın iyileştirici gücü”, Hekimler yayın birliği, Ankara, 2009.
7. Hyman, S.E. Acil Psikiyatri (Çev.Refet Saygılı), Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 1989. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 4 | 2 | 8 | Gösterme | 2 | 1 | 2 | Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 2 | 6 | Beyin Fırtınası | 8 | 1 | 8 | Rapor Sunma | 6 | 2 | 12 | Seminer | 9 | 1 | 9 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|