|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110080105 | MESLEKİ YAŞAMA GEÇİŞ | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Hemşirelikte temel yetkinlikler ışığında son sınıf hemşirelik öğrencilerinin mesleki hazır oluşluklarını güçlendirmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Dr. Erkan Durar | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sağlık ekibinin bir üyesi olarak görev, yetki ve sorumluluklarını açıklar. | 2 | Mesleki temel yetkinliklere ilişkin bilgi, beceri ve davranışları gösterir. | 3 | Kaliteli ve güvenli bakım sağlamanın önemini kabul eder. | 4 | Kendini mesleki yaşama geçiş için hazır hisseder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Bu ders; Dünyada ve Türkiye'de Hemşire Gereksinimi ve Yeni Mezunlar,Hemşirelikte Mesleki Yaşama Geçiş Süreci,Mesleki Yaşama Geçiş Programları ve Temel Yetkinliklerin Kapsamı,Birey Merkezli Bakım: Tanımı ve Kapsamı, Boyutları ve Etkili İletişim Kurmak,Birey Merkezli Bakım: Hasta Kabul ve Taburculuk Süreci ve Bakımda Öncelikleri Belirleme,Ekip Çalışması ve İş Birliği: Tanımı ve Kapsamı, Yetki Devri ve Etkili İletişim Uygulamaları,Kanıta Dayalı Uygulama: Tanımı ve Kapsamı, Literatür Tarama ve Kanıtların Değerlendirilmesi,Kalite İyileştirme: Tanımı ve Kapsamı, Model ve Yöntemler, Kullanılan Araçlar,Güvenlik: Tanımı ve Kapsamı, Tıbbi Hatalar ve Nedenleri,Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme Stratejileri,Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme Stratejileri,Bilişim: Tanımı ve Kapsamı, Sistemler, Hastane Bilişim Sisteminin Kullanımı,Simülasyona Dayalı Öğrenme -I,Simülasyona Dayalı Öğrenme-II ; konularını içermektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dünyada ve Türkiye'de Hemşire Gereksinimi ve Yeni Mezunlar,Hemşirelikte Mesleki Yaşama Geçiş Süreci,Mesleki Yaşama Geçiş Programları ve Temel Yetkinliklerin Kapsamı,Birey Merkezli Bakım: Tanımı ve Kapsamı, Boyutları ve Etkili İletişim Kurmak,Birey Merkezli Bakım: Hasta Kabul ve Taburculuk Süreci ve Bakımda Öncelikleri Belirleme,Ekip Çalışması ve İş Birliği: Tanımı ve Kapsamı, Yetki Devri ve Etkili İletişim Uygulamaları,Kanıta Dayalı Uygulama: Tanımı ve Kapsamı, Literatür Tarama ve Kanıtların Değerlendirilmesi,Kalite İyileştirme: Tanımı ve Kapsamı, Model ve Yöntemler, Kullanılan Araçlar,Güvenlik: Tanımı ve Kapsamı, Tıbbi Hatalar ve Nedenleri,Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme Stratejileri,Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme Stratejileri,Bilişim: Tanımı ve Kapsamı, Sistemler, Hastane Bilişim Sisteminin Kullanımı,Simülasyona Dayalı Öğrenme -I,Simülasyona Dayalı Öğrenme-II | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | yok | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 14 | 14 | Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 | Tartışma | 1 | 5 | 5 | Soru-Yanıt | 1 | 5 | 5 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 5 | 5 | Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 | Seminer | 1 | 5 | 5 | Makale Yazma | 1 | 1 | 1 | Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Rapor | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|