Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110080105MESLEKİ YAŞAMA GEÇİŞSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hemşirelikte temel yetkinlikler ışığında son sınıf hemşirelik öğrencilerinin mesleki hazır oluşluklarını güçlendirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Dr. Erkan Durar
Öğrenme Çıktıları
1Sağlık ekibinin bir üyesi olarak görev, yetki ve sorumluluklarını açıklar.
2Mesleki temel yetkinliklere ilişkin bilgi, beceri ve davranışları gösterir.
3Kaliteli ve güvenli bakım sağlamanın önemini kabul eder.
4Kendini mesleki yaşama geçiş için hazır hisseder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Bu ders; Dünyada ve Türkiye'de Hemşire Gereksinimi ve Yeni Mezunlar,Hemşirelikte Mesleki Yaşama Geçiş Süreci,Mesleki Yaşama Geçiş Programları ve Temel Yetkinliklerin Kapsamı,Birey Merkezli Bakım: Tanımı ve Kapsamı, Boyutları ve Etkili İletişim Kurmak,Birey Merkezli Bakım: Hasta Kabul ve Taburculuk Süreci ve Bakımda Öncelikleri Belirleme,Ekip Çalışması ve İş Birliği: Tanımı ve Kapsamı, Yetki Devri ve Etkili İletişim Uygulamaları,Kanıta Dayalı Uygulama: Tanımı ve Kapsamı, Literatür Tarama ve Kanıtların Değerlendirilmesi,Kalite İyileştirme: Tanımı ve Kapsamı, Model ve Yöntemler, Kullanılan Araçlar,Güvenlik: Tanımı ve Kapsamı, Tıbbi Hatalar ve Nedenleri,Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme Stratejileri,Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme Stratejileri,Bilişim: Tanımı ve Kapsamı, Sistemler, Hastane Bilişim Sisteminin Kullanımı,Simülasyona Dayalı Öğrenme -I,Simülasyona Dayalı Öğrenme-II ; konularını içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dünyada ve Türkiye'de Hemşire Gereksinimi ve Yeni Mezunlar,Hemşirelikte Mesleki Yaşama Geçiş Süreci,Mesleki Yaşama Geçiş Programları ve Temel Yetkinliklerin Kapsamı,Birey Merkezli Bakım: Tanımı ve Kapsamı, Boyutları ve Etkili İletişim Kurmak,Birey Merkezli Bakım: Hasta Kabul ve Taburculuk Süreci ve Bakımda Öncelikleri Belirleme,Ekip Çalışması ve İş Birliği: Tanımı ve Kapsamı, Yetki Devri ve Etkili İletişim Uygulamaları,Kanıta Dayalı Uygulama: Tanımı ve Kapsamı, Literatür Tarama ve Kanıtların Değerlendirilmesi,Kalite İyileştirme: Tanımı ve Kapsamı, Model ve Yöntemler, Kullanılan Araçlar,Güvenlik: Tanımı ve Kapsamı, Tıbbi Hatalar ve Nedenleri,Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme Stratejileri,Güvenlik: Tıbbi Hatalar ve Önleme Stratejileri,Bilişim: Tanımı ve Kapsamı, Sistemler, Hastane Bilişim Sisteminin Kullanımı,Simülasyona Dayalı Öğrenme -I,Simülasyona Dayalı Öğrenme-II
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
yok
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım11414
Uygulama/Pratik111
Tartışma155
Soru-Yanıt155
Takım/Grup Çalışması155
Örnek Vaka İncelemesi155
Beyin Fırtınası155
Seminer155
Makale Yazma111
Makale Kritik Etme155
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Rapor111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)95
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1554455555455445
ÖÇ2554544455454355
ÖÇ3544544455533334
ÖÇ4444544455455555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr