Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110080103 | HEMŞİRELİKTE LİDERLİK | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders hemşirelikte liderlik ve liderlikle ilişkili temel kavramlar üzerine odaklanır. Ders içeriğinde, liderlik kavramı, liderliğin tarihçesi: hemşirelikte liderler, liderlik tipleri, liderlik tanımları, liderlik teorileri, stilleri, davranışları ve özellikleri, kişisel liderlik potansiyelini değerlendirme, kadın ve liderlik.bir etkileme süreci olarak liderlik, liderlik becerilerinin geliştirilmesi, liderlik ve dönüşüm, yenileşim, kriz yönetimi, çatışma yönetimi konuları yer almaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Liderlik sürecini ve ilkelerini tanımyabilecek. | 2 | Liderlik teorilerini açıklayabilir | 3 | Liderlik becerilerini geliştirmeye çalışır | 4 | Hemşire liderin rollerini ve işlevlerini tanımlayabilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşulu olan ders yoktur |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Liderlik kavramı, liderlik teorileri, hemşire liderler, kadın ve kadın, Müzakere ikna ve etkileme, Liderlik ve ekip çalışması, Liderlik ve zaman yönetimi, Liderlik becerileri geliştirme, Olağanüstü durumlarda liderlik |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Liderlik kavramı, tanımı | | | 2 | lider ve yönetici arasındaki farklar | | | 3 | Liderlik teorileri Davranışsal Liderlik teorileri Durumsal Liderlik Teorileri Liderlikte Amaç Yol Yaklaşımı | | | 4 | Liderliğin açıklanmasında diğer liderlik teorileri | | | 5 | Dönüşümcü ve Karizmatik liderlik yaklaşımı | | | 6 | Kurum yönetiminde liderin yeri ve fonksiyonları | | | 7 | Liderlikte duygusal zeka | | | 8 | Dünyada ve Türkiye’de hemşire liderler | | | 9 | Kadın ve liderlik | | | 10 | Müzakere ikna ve etkileme | | | 11 | Liderlik ve ekip çalışması | | | 12 | Liderlik ve zaman yönetimi | | | 13 | Liderlik becerileri geliştirme Etkili öğrenme Soru sorma Dinleme becerisi | | | 14 | Olağanüstü durumlarda liderlik | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Bahçecik N., Öztürk H. (2017) Hemşirelikte Liderlik Rolleri ve Yönetim İşlevleri, Nobel Tıp Kitapevi
Gürsoy E (Çeviri Ed.) Liderlik ve Hemşirelik Çağdaş Yaklaşımlar. Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 2020 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Tartışma | 1 | 5 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Toplantı Başkanlığı Yapma | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|