Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110080102 | SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRME | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin, sağlığı etkileyen koşulları değerlendirmesini, insan yaşamında sağlığı koruma ve geliştirmenin önemini kavraması, sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin sorumluluklarını öğrenmesini amaçlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Büyüme ve gelişme dönemlerini tanır | 2 | Her bir gelişim döneminde yaygın olarak görülen sağlık sorunlarını tanır | 3 | Birey ve ailelerin sağlık durumundaki değişimleri tanır | 4 | Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rollerini açıklar | 5 | Sağlıkla ilgili modelleri tanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşulu olan ders yoktur |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
aşam Boyu Sağlık ve Sağlığı Geliştirme dersi, büyüme ve gelişme sürecindeki insan ve insan gelişimi ile ilişkili teorilere, yaşam döngüsü boyunca büyüme-gelişme evrelerinin her bir aşamasında fiziksel, bilişsel, emosyonel, psiko-sosyal gelişimsel özelliklerin ve sağlık gereksinimlerinin değerlendirilmesine, yaşam boyunca sağlığın ve optimal iyilik halinin geliştirilmesine, her bir döneme özgü yaygın olarak görülen sağlık sorunlarının holistik bir yaklaşımla değerlendirilmesine ve problem çözme yöntemlerinin kullanılmasına odaklanır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlıkla ilgili kavramlar | | | 2 | Sağlığın boyutları | | | 3 | Yaşam Sürecindeki Birey ve Sağlık Yaşam Döngüsündeki Birey Ve Ailenin Sağlığını Geliştirme | | | 4 | Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rolleri | | | 5 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları | | | 6 | Yaşam kalitesi | | | 7 | Sağlıkla İlgili Modeller | | | 8 | Sağlığın geliştirilmesi ile ilgili uygulamalar | | | 9 | Sağlığı Geliştirme İlkeleri ve Stratejileri | | | 10 | Yaşam Dönemlerinde sağlığı geliştirme | | | 11 | Yaşam dönemleri ve sağlığı geliştirme | | | 12 | Yaşamın İlk Evresi- Doğum, Doğum Sonrası Bakım, Aile Planlaması, Yenidoğanın değerlendirilmesi ve sağlığını geliştirme | | | 13 | Büyüme ve Gelişmenin Temel İlkeleri, Bebeklik Döneminde Sağlığı Değerlendirme ve Geliştirme | | | 14 | Oyun Çağın, Okul Çağı, Ergenlik Çağı sağlığı Değerlendirme Ve Geliştirme,
Yetişkinlik , Yaşlılık Dönemi sağlığı Değerlendirme Ve Geliştirme, | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Erci, B. Halk Sağlığı Hemşireliği, 2016
Yılmaz, M. Evde Bakım Hemşireliği , 2019
Stanhope, M., Lancaster, J. (1996). Community Health Nursing, Process and Practice for Promoting Health. The C.V.Mosby Company, St.Louis. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 8 | 8 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|