|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110070112 | SAĞLIKLI YAŞAM VE EGZERSİZ | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu derste, fiziksel uygunluk kavramının ne olduğu, özellikle sedanter bireylerin spora başlatılması, sporun sağlıkla olan ilişkisi çalışma programları konularında bilgilendirme amaçlanmıştır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kişilerin vücut yapılarını tanıyabilme | 2 | Çalışmalarda kullanılan enerji metabolizmalarını ve oksijen düzeylerini ortaya çıkarabilme | 3 | Kuvvet antrenmanlarını planlayabilme | 4 | Kişilerin harcadıkları enerji düzeylerini hesaplayabilme | 5 | Fiziksel testlerin nasıl yapılacağını planlayabilme. | 6 | Kalp dolaşım, hipertansiyon, şeker hastalığı gibi hastalıkların neler olduğunu ve sporun bunlara etkisini kavrayabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Egzersiz ve Enerji Sistemleri, Fiziksel Uygunluk, Egzersiz ve Sağlık İlişkisi, Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz, Pratik Uygulama(Solunum ve postur egzersizleri), Yetişkinlerde Fiziksel Aktivite konularını içermektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Fiziksel Uygunluk Nedir? | | | 2 | Enerji sistemleri, yorgunluk sonrası toparlanma | | | 3 | Vücut yapısı ve vücut yapısı değerlendirmeleri | | | 4 | Aerobik, Anaerobik, Max VO2 antrenmanları | | | 5 | O2 tüketim hesaplaması, eşik düzeyleri | | | 6 | Egzersiz seçiminde önemli konular | | | 7 | Egzersizdeki nabız düzeylerinin hesaplanması, Çalışma programları | | | 8 | arasınav | | | 9 | Kassal Fitnes, Kuvvet çalışmaları, Maksimal Kuvvet bulma yöntemleri | | | 10 | Sedanterlerde ve performans sporcularında kuvvet çalışmaları planlama | | | 11 | Kuvvet egzersiz çeşitleri, esneklik çeşitleri | | | 12 | Enerji tüketim ölçümü, besinlerin enerji değerleri Egzersiz testleri ve testlerde kullanılan terimler | | | 13 | Hipertansiyon, Osteoporoz, şeker hastalığı, kalp dolaşım rahatsızlıkları nedir, korunma yolları nelerdir? | | | 14 | Çalışma plan sunumları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Fox,Bowers,Foss Beden Eğitimi ve Sporda Fizyolojik Temeller 4. basım. 2- Guyton Tıbbi Fizyoloji, Nobel Tıp Kitabevi 3-Sharkey Fitness and Health, Human Kinetics 4-Charles B.Corbin, Ruth Lindsey, Fitness For Life, Human Kinetics 5- Thomas D. Fahey, Paul M.Insel, Walton T. Roth, Fit and Well, four edition, Mayfield Company 6-Rippetoe and Kilgore, Practical Programing second edition Aasgaard Company 2009 7-Michele A. Macedonio, Marie Dunford, Making Weight, Human Kinetics 8- Roger W. Earle, Thomas R.Baechle Essentials of Personel Training Human Kinetics 9-Michael J Alter, Science of Streching, Human Kinetics | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 10 | 10 | Tartışma | 1 | 15 | 15 | Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Okuma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|