Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110070112SAĞLIKLI YAŞAM VE EGZERSİZSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, fiziksel uygunluk kavramının ne olduğu, özellikle sedanter bireylerin spora başlatılması, sporun sağlıkla olan ilişkisi çalışma programları konularında bilgilendirme amaçlanmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kişilerin vücut yapılarını tanıyabilme
2Çalışmalarda kullanılan enerji metabolizmalarını ve oksijen düzeylerini ortaya çıkarabilme
3Kuvvet antrenmanlarını planlayabilme
4Kişilerin harcadıkları enerji düzeylerini hesaplayabilme
5Fiziksel testlerin nasıl yapılacağını planlayabilme.
6Kalp dolaşım, hipertansiyon, şeker hastalığı gibi hastalıkların neler olduğunu ve sporun bunlara etkisini kavrayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Egzersiz ve Enerji Sistemleri, Fiziksel Uygunluk, Egzersiz ve Sağlık İlişkisi, Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz, Pratik Uygulama(Solunum ve postur egzersizleri), Yetişkinlerde Fiziksel Aktivite konularını içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fiziksel Uygunluk Nedir?
2Enerji sistemleri, yorgunluk sonrası toparlanma
3Vücut yapısı ve vücut yapısı değerlendirmeleri
4Aerobik, Anaerobik, Max VO2 antrenmanları
5O2 tüketim hesaplaması, eşik düzeyleri
6Egzersiz seçiminde önemli konular
7Egzersizdeki nabız düzeylerinin hesaplanması, Çalışma programları
8arasınav
9Kassal Fitnes, Kuvvet çalışmaları, Maksimal Kuvvet bulma yöntemleri
10Sedanterlerde ve performans sporcularında kuvvet çalışmaları planlama
11Kuvvet egzersiz çeşitleri, esneklik çeşitleri
12Enerji tüketim ölçümü, besinlerin enerji değerleri Egzersiz testleri ve testlerde kullanılan terimler
13Hipertansiyon, Osteoporoz, şeker hastalığı, kalp dolaşım rahatsızlıkları nedir, korunma yolları nelerdir?
14Çalışma plan sunumları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fox,Bowers,Foss Beden Eğitimi ve Sporda Fizyolojik Temeller 4. basım. 2- Guyton Tıbbi Fizyoloji, Nobel Tıp Kitabevi 3-Sharkey Fitness and Health, Human Kinetics 4-Charles B.Corbin, Ruth Lindsey, Fitness For Life, Human Kinetics 5- Thomas D. Fahey, Paul M.Insel, Walton T. Roth, Fit and Well, four edition, Mayfield Company 6-Rippetoe and Kilgore, Practical Programing second edition Aasgaard Company 2009 7-Michele A. Macedonio, Marie Dunford, Making Weight, Human Kinetics 8- Roger W. Earle, Thomas R.Baechle Essentials of Personel Training Human Kinetics 9-Michael J Alter, Science of Streching, Human Kinetics
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım11010
Tartışma11515
Soru-Yanıt11010
Takım/Grup Çalışması11010
Bireysel Çalışma155
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)88
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1222222222233332
ÖÇ2333333332222222
ÖÇ3333333333333333
ÖÇ4333333333333333
ÖÇ5222222223333332
ÖÇ6444444333333322
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr