Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110070111AKILCI İLAÇ YÖNETİMİSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenciler; -akılcı ilaç kullanımı ve ilkelerini bilecek -reçeteleme hatalarından haberdar olacak -ilaç uygulama hatalarından haberdar olacak -ilaçların yan etkilerini ve etkileşmelerini bilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrencilerin akılcı ilaç kullanımı ilkelerini, ilaç-ilaç ve ilaç-besin etkileşmelerini, ilaç uygulama kurallarını ve kişiselleştirilmiş tedaviyi bilmeleri hedeflenmektedir.
2Akılcı ilaç kullanımının ilkeleri ve uygulanması
3Çoklu ilaç kullanımı ve dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi edinilmesi
4Özel durumlarda İlaçların akılcı kullanımı hakkında bilgi edinilmesi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dersin içeriği akılcı ilaç kullanımı ve tedaviyi kişiselleştirme yöntemlerinin tanıtılmasıdır. Dersin alt başlıkları şu şekildedir: reçete yazma kuralları, reçetesiz satılan ilaçlar, akılcı ilaç kullanımı ilkeleri, kişiselleştirilmiş tedavi, ilaç uygulama ilkeleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Akılcı İlaç Uygulaması ve Farmakolojiye Girişyokyok
2Akılcı İlaç Uygulaması ve Farmakoloji İle İlgili Temel Kavramlar ve Süreçleryokyok
3İlaçların Uygulanması ve İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörleryokyok
4İlaçlararası Etkileşmeleryokyok
5Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri ve Hemşirelik Uygulamalarında Akılcı İlaç Kullanımıyokyok
6Akılcı Antibiyotik Kullanımıyokyok
7Analjeziklerin Akılcı Kullanımıyokyok
8Hipertansiyon Hastalarında Akılcı İlaç Kullanımıyokyok
9Yaşlılarda Akılcı İlaç Kullanımıyokyok
10Çocuklarda Akılcı İlaç kullanımıyokyok
11Gebelik ve Emzirme Döneminde Akılcı İlaç Kullanımıyokyok
12Organ Yetmezliği Olanlarda İlaç Kullanımı
13Bitkisel Ürünler ve İlaç Etkileşmeleri
14Zehirlenmeler ve Antidot Tedavisi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
KAYAALP, S. O. (2012). Akılcıl Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji. GOODMAN and GİLLMAN’S (2011). ThePharmacologicalBasis of Therapeuutics. 12th edition.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Rapor Hazırlama339
Rapor Sunma339
Proje Hazırlama3515
Makale Kritik Etme5315
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
Rapor339
Performans339
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1444444444444444
ÖÇ2444444444444444
ÖÇ3444444444444444
ÖÇ4444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr