Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110070109 | ENGELLİLİK VE HEMŞİRELİK | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Engelli birey ve ailenin sorunlarını anlama, engel gruplarını tanıma, engelliliğin birey ve aile üzerine etkisi bilme ve iletişim kurma ile ilgili güncel bilgi ve beceri kazanmayı hedefler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Engellilikle ilgili genel bilgileri edinerek ve bu konudaki temel kavramları bilme, | 2 | Engelliliğin uluslararası belgelerde, ulusal mevzuatta nasıl tanımlandığını ve engelliliğin kuramsal tanımlarını öğrenme, | 3 | Engelliliğin türlerini bilme, | 4 | Engelliliğe sebep olan doğum öncesi, sırası ve sonrası nedenleri bilme, | 5 | Engellilerin Karşılaştıkları Sorunları bilme ve anlayabilme, | 6 | Engelli Haklarını bilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Engellilik nedenleri, engel grupları, engelli bireyin sorunları, engelliliğin birey ve aile üzerine etkisi, engelli birey hakları ve ilgili hizmetler hakkında bilgiler bu dersin içeriğinde yer almaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse Giriş ve tanıtım | | | 2 | Engelliliğin Çeşitli Tanımları ve Kavramlar | | | 3 | Engellilik Nedenleri | | | 4 | Engel Grupları-1 | | | 5 | Engel Grupları-2 | | | 6 | Engel Grupları-3 | | | 7 | ara sınav | | | 8 | Engelli Birey Hakları ve İlgili Hizmetler | | | 9 | Engelli Bireyin Sorunları | | | 10 | Engelliliğin Birey ve Aile Üzerine Etkisi | | | 11 | Engelli Çocuğu Olan Ailelerin Uyum Süreçleri | | | 12 | Engelliliğe Yönelik Toplum Temelli Rehabilitasyon ve Engelliliği Açıklayan Modeller | | | 13 | Engelli Birey ve Ailesi ile İletişim | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Arıkan, Ç. (2002). “Sosyal Model Çerçevesinde Özürlülüğe Yaklaşım”, Ufkun Ötesi Bilim Dergisi. Cilt: 2, Sayı: 1, s.21-25, Ankara: Türkiye Körler Federasyonu Yayını. Aykara, A. (2009). Kaynaştırma Eğitiminde Yer Alan Bedensel Engelli Öğrencilerin Sosyal Uyum Konusunda Yaşadıkları Güçlükler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara Bakırcı, R. (2009). Milli Kütüphane’de Görme Engellilere Sunulan Hizmetler ve Gelişmeler. Bilgi Dünyası Dergisi, 10 (1), s. 136-142 Burcu, E. (2007). Türkiye’de Özürlü Birey Olmak. Ankara: Hacettepe Üniversitesi. Demirci, E. (2000). Görme Engellilerin Toplumla Sağlıksız İlişkileri. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 18. Duyan, V. (2004). Sosyal Hizmet ve Çocuk Hakları. Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Yayınevi Erkan, G. (2003). Özürlülerle Sosyal Hizmet Uygulamaları. C.Ü. Tıp Fakültesi Dergisi, 25 (4), s. 34-38. Erkan, G. (2004). Özürlülüğe İlişkin Modeller ve Sosyal Hizmet Uygulamaları. Toplum ve Sosyal Hizmet Dergisi, 15 (2), s. 31-38 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 1 | 12 |
Tartışma | 8 | 1 | 8 |
Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 2 | 8 |
Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 6 | 2 | 12 |
Rapor | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|