Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110070104 | HEMŞİRELİKTE MESLEKİ İLETİŞİM | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilerin hemşirelikte mesleki ilişkinin önemini kavramalarını, klinik uygulamalar sırasında karşılaşılan çeşitli iletişim sorunlarını tanıyabilmelerini, bu sorunların çözümünde uygulanabilecek çeşitli hemşirelik müdahale yollarını öğrenmelerini ve bunları mesleki ve özel yaşantılarında kullanabilmelerini konu alır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İletişimin hemşirelik bakımındaki önemini fark etmeleri | 2 | Hemşirelikte mesleki ilişki oluşturma ve geliştirme bilgisinin önemini farketmeleri | 3 | Hastayla mesleki ilişki kurma, geliştirme ve sonlandırmanın nasıl gerçekleştirileceği bilgisini açıklamaları | 4 | Kendini tanıma, öfke kontrolü, stresle başetme konularında kendilerini değerlendirebilmeleri, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
İletişim ve önemi
Kendini tanıma ve önemi
Mesleki ilişki özellikleri-profesyonel olma
Terapötik ilişki tanımı, amacı, önemi
Tedavi edici iletişim teknikleri
Tedavi edici olmayan teknikler
Hasta hemşire ilişkisi aşamaları
Etkileşim örneklerinin tartışılması
Empati ve empati teknikleri
Hastalığa psikososyal tepkilere giriş
Sorunlu hasta davranışları ve yaklaşımlar-1 (Ağlayan hasta, içe dönük hasta, bağımlı hasta, red eden hasta, cinsel içerikli davranışlar gösteren hasta)
Sorunlu hasta davranışları ve yaklaşımlar-2
(beden imajı bozulan hasta)
Öfke ve öfke kontrolü
Stresle baş etme ve etkisiz baş eden hastaya yaklaşımlar
Ekiple iletişim
İletişim ve önemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İletişim ve önemi | | | 2 | Kendini tanıma ve önemi | | | 3 | Mesleki ilişki özellikleri-profesyonel olma | | | 4 | Terapötik ilişki tanımı, amacı, önemi | | | 5 | Tedavi edici iletişim teknikleri | | | 6 | Tedavi edici olmayan teknikler | | | 7 | Hasta hemşire ilişkisi aşamaları | | | 8 | Etkileşim örneklerinin tartışılması | | | 9 | Empati ve empati teknikleri | | | 10 | Hastalığa psikososyal tepkilere giriş | | | 11 | Sorunlu hasta davranışları ve yaklaşımlar-1 (Ağlayan hasta, içe dönük hasta, bağımlı hasta, red eden hasta, cinsel içerikli davranışlar gösteren hasta) | | | 12 | Sorunlu hasta davranışları ve yaklaşımlar-2
(beden imajı bozulan hasta) | | | 13 | Öfke ve öfke kontrolü | | | 14 | Stresle baş etme ve etkisiz baş eden hastaya yaklaşımlar Ekiple iletişim iletişim ve önemi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kaya, F. (2011). Hemşirelerin İletişim Ve Empatik Beceri
Düzeyleri ile Hastaların Hemşirelik Bakımını
Algılayışlarının Karşılaştırılması, Mersin Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
Özcan, A. (1996). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim. Saray
Yayıncılık, İzmir, 20-31. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Performans | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|