Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110070104HEMŞİRELİKTE MESLEKİ İLETİŞİMSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin hemşirelikte mesleki ilişkinin önemini kavramalarını, klinik uygulamalar sırasında karşılaşılan çeşitli iletişim sorunlarını tanıyabilmelerini, bu sorunların çözümünde uygulanabilecek çeşitli hemşirelik müdahale yollarını öğrenmelerini ve bunları mesleki ve özel yaşantılarında kullanabilmelerini konu alır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İletişimin hemşirelik bakımındaki önemini fark etmeleri
2Hemşirelikte mesleki ilişki oluşturma ve geliştirme bilgisinin önemini farketmeleri
3Hastayla mesleki ilişki kurma, geliştirme ve sonlandırmanın nasıl gerçekleştirileceği bilgisini açıklamaları
4Kendini tanıma, öfke kontrolü, stresle başetme konularında kendilerini değerlendirebilmeleri,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
İletişim ve önemi Kendini tanıma ve önemi Mesleki ilişki özellikleri-profesyonel olma Terapötik ilişki tanımı, amacı, önemi Tedavi edici iletişim teknikleri Tedavi edici olmayan teknikler Hasta hemşire ilişkisi aşamaları Etkileşim örneklerinin tartışılması Empati ve empati teknikleri Hastalığa psikososyal tepkilere giriş Sorunlu hasta davranışları ve yaklaşımlar-1 (Ağlayan hasta, içe dönük hasta, bağımlı hasta, red eden hasta, cinsel içerikli davranışlar gösteren hasta) Sorunlu hasta davranışları ve yaklaşımlar-2 (beden imajı bozulan hasta) Öfke ve öfke kontrolü Stresle baş etme ve etkisiz baş eden hastaya yaklaşımlar Ekiple iletişim İletişim ve önemi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişim ve önemi
2Kendini tanıma ve önemi
3Mesleki ilişki özellikleri-profesyonel olma
4Terapötik ilişki tanımı, amacı, önemi
5Tedavi edici iletişim teknikleri
6Tedavi edici olmayan teknikler
7Hasta hemşire ilişkisi aşamaları
8Etkileşim örneklerinin tartışılması
9Empati ve empati teknikleri
10Hastalığa psikososyal tepkilere giriş
11Sorunlu hasta davranışları ve yaklaşımlar-1 (Ağlayan hasta, içe dönük hasta, bağımlı hasta, red eden hasta, cinsel içerikli davranışlar gösteren hasta)
12Sorunlu hasta davranışları ve yaklaşımlar-2 (beden imajı bozulan hasta)
13Öfke ve öfke kontrolü
14Stresle baş etme ve etkisiz baş eden hastaya yaklaşımlar Ekiple iletişim iletişim ve önemi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kaya, F. (2011). Hemşirelerin İletişim Ve Empatik Beceri Düzeyleri ile Hastaların Hemşirelik Bakımını Algılayışlarının Karşılaştırılması, Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Özcan, A. (1996). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim. Saray Yayıncılık, İzmir, 20-31.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz155
Derse Katılım11010
Takım/Grup Çalışması155
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Performans11010
Sözlü Sınav11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1433343332433444
ÖÇ2433444442434444
ÖÇ3433444442434444
ÖÇ4444444432434444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr