Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 20110070103 | KONSÜLTASYON LİYEZON PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ | Elective | 4 | 7 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Bu dersin sonunda öğrenciler, fiziksel (tıbbi) hastalığı nedeniyle başvuran hastaların ve ailelerinin sağlığını geliştirebilmekte, primer korumadan rehabilitasyona kadar uzanan yelpazade ortaya çıkan bilişsel, psikolojik, davranışsal tepkilerini, psikososyal sorunlarını tanımlayabileceklerdir. Böylece, hastanın hemşiresine danışmanlık yapan, eğitmen rolünde hemşirelerin psikososyal tanılama, bakım ve iş stresi konusunda eğitimlerini sağlamaktadır. |
Name of Lecturer(s) |
|
Learning Outcomes |
1 | fiziksel hastalığı nedeniyle hastaneye başvuran (yatan ya da ayaktan) hastaların ve ailesinin psikososyal tanılamasını yapabilecektir. | 2 | fiziksel yakınması ya da hastalığı olan bireyin fiziksel durumu ile ruhsal durumu arasındaki etkileşimi açıklayabilecektir. | 3 | direkt veya indirekt psikososyal bakım girişimlerini planlayabilecektir. | 4 | hasta ve ailelerine hastalık sürecindeki problemlerle baş etme yollarını geliştirme yöntemlerini açıklayabilecektir. | 5 | hemşirelerin mesleki, kişisel benlik saygılarını, girişimciliğini artırmak için gerekli terapötik grup çalışmalarını sıralayabilecektir. |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
yok |
Recommended Optional Programme Components |
yok |
Course Contents |
1-Dersin tanıtımı
2-Konsültasyon liyezon hemşireliği ve temel kavramlar, önemi ve tarihçesi
3-Temel iletişim becerileri görüşme teknikleri, Biyopsikosoyal tanılamaya giriş
4-Biyopsikososyal tanılama
5-Fiziksel hastalıklara uyum, uyum süreci, hastalığa tepkiler, hastalıklarda baş etme
6-Kriz Yönetimi
7- vize
8- Fiziksel hastalıklarda sık görülen psikiyatrik sorunlar (anksiyete, depresyon, deliryum) ve hemşirelik yaklaşımları
9- Onkoloji hastaları ve ailelerine yönelik hemşirelik yaklaşımları
10-Ölmek üzere olan hasta ve ailesine yaklaşım
11- Alanlara özgü sık görülen psikiyatrik problemler ve hemşirelik yaklaşımları
12-Alanlara özgü sık görülen psikiyatrik problemler ve hemşirelik yaklaşımları
13- Hemşireleri destekleme ve güçlendirme (tükenmişlik, merhamet yorgunluğu, mobbing)
14-final |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Dersin tanıtımı | yok | yok | 2 | Konsültasyon liyezon hemşireliği ve temel kavramlar, önemi ve tarihçesi | yok | yok | 3 | Temel iletişim becerileri görüşme teknikleri, Biyopsikosoyal tanılamaya giriş | yok | yok | 4 | Biyopsikososyal tanılama | yok | yok | 5 | Fiziksel hastalıklara uyum, uyum süreci, hastalığa tepkiler, hastalıklarda baş etme | yok | yok | 6 | Kriz Yönetimi | yok | yok | 7 | vize | yok | yok | 8 | Fiziksel hastalıklarda sık görülen psikiyatrik sorunlar (anksiyete, depresyon, deliryum) ve hemşirelik yaklaşımları | yok | yok | 9 | Onkoloji hastaları ve ailelerine yönelik hemşirelik yaklaşımları | yok | yok | 10 | Ölmek üzere olan hasta ve ailesine yaklaşım | yok | yok | 11 | Alanlara özgü sık görülen psikiyatrik problemler ve hemşirelik yaklaşımları | yok | yok | 12 | Alanlara özgü sık görülen psikiyatrik problemler ve hemşirelik yaklaşımları | yok | yok | 13 | Hemşireleri destekleme ve güçlendirme (tükenmişlik, merhamet yorgunluğu, mobbing) | yok | yok | 14 | final | yok | yok |
|
Recommended or Required Reading |
H. DURMAZ And O. SEVCAN ORAK, "Konsültasyon Liyezon Psikiyatrisi Hemşireliği (KLPH)," In Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği , Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2016. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 14 | 14 |
Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 14 | 14 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|