Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110070103 | KONSÜLTASYON LİYEZON PSİKİYATRİ HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrenciler, fiziksel (tıbbi) hastalığı nedeniyle başvuran hastaların ve ailelerinin sağlığını geliştirebilmekte, primer korumadan rehabilitasyona kadar uzanan yelpazade ortaya çıkan bilişsel, psikolojik, davranışsal tepkilerini, psikososyal sorunlarını tanımlayabileceklerdir. Böylece, hastanın hemşiresine danışmanlık yapan, eğitmen rolünde hemşirelerin psikososyal tanılama, bakım ve iş stresi konusunda eğitimlerini sağlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | fiziksel hastalığı nedeniyle hastaneye başvuran (yatan ya da ayaktan) hastaların ve ailesinin psikososyal tanılamasını yapabilecektir. | 2 | fiziksel yakınması ya da hastalığı olan bireyin fiziksel durumu ile ruhsal durumu arasındaki etkileşimi açıklayabilecektir. | 3 | direkt veya indirekt psikososyal bakım girişimlerini planlayabilecektir. | 4 | hasta ve ailelerine hastalık sürecindeki problemlerle baş etme yollarını geliştirme yöntemlerini açıklayabilecektir. | 5 | hemşirelerin mesleki, kişisel benlik saygılarını, girişimciliğini artırmak için gerekli terapötik grup çalışmalarını sıralayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
1-Dersin tanıtımı
2-Konsültasyon liyezon hemşireliği ve temel kavramlar, önemi ve tarihçesi
3-Temel iletişim becerileri görüşme teknikleri, Biyopsikosoyal tanılamaya giriş
4-Biyopsikososyal tanılama
5-Fiziksel hastalıklara uyum, uyum süreci, hastalığa tepkiler, hastalıklarda baş etme
6-Kriz Yönetimi
7- vize
8- Fiziksel hastalıklarda sık görülen psikiyatrik sorunlar (anksiyete, depresyon, deliryum) ve hemşirelik yaklaşımları
9- Onkoloji hastaları ve ailelerine yönelik hemşirelik yaklaşımları
10-Ölmek üzere olan hasta ve ailesine yaklaşım
11- Alanlara özgü sık görülen psikiyatrik problemler ve hemşirelik yaklaşımları
12-Alanlara özgü sık görülen psikiyatrik problemler ve hemşirelik yaklaşımları
13- Hemşireleri destekleme ve güçlendirme (tükenmişlik, merhamet yorgunluğu, mobbing)
14-final |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı | yok | yok | 2 | Konsültasyon liyezon hemşireliği ve temel kavramlar, önemi ve tarihçesi | yok | yok | 3 | Temel iletişim becerileri görüşme teknikleri, Biyopsikosoyal tanılamaya giriş | yok | yok | 4 | Biyopsikososyal tanılama | yok | yok | 5 | Fiziksel hastalıklara uyum, uyum süreci, hastalığa tepkiler, hastalıklarda baş etme | yok | yok | 6 | Kriz Yönetimi | yok | yok | 7 | vize | yok | yok | 8 | Fiziksel hastalıklarda sık görülen psikiyatrik sorunlar (anksiyete, depresyon, deliryum) ve hemşirelik yaklaşımları | yok | yok | 9 | Onkoloji hastaları ve ailelerine yönelik hemşirelik yaklaşımları | yok | yok | 10 | Ölmek üzere olan hasta ve ailesine yaklaşım | yok | yok | 11 | Alanlara özgü sık görülen psikiyatrik problemler ve hemşirelik yaklaşımları | yok | yok | 12 | Alanlara özgü sık görülen psikiyatrik problemler ve hemşirelik yaklaşımları | yok | yok | 13 | Hemşireleri destekleme ve güçlendirme (tükenmişlik, merhamet yorgunluğu, mobbing) | yok | yok | 14 | final | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
H. DURMAZ And O. SEVCAN ORAK, "Konsültasyon Liyezon Psikiyatrisi Hemşireliği (KLPH)," In Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği , Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2016. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 14 | 14 |
Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|