Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110070102ÇOCUK VE ERGEN RUH SAĞLIĞISeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, ergenlerin ruhsal durumları ve anne baba tutumları ilişkisi, bağlanma kuramı ve psikopatoloji, çocuk/ ergen psikiyatri kliniklerinde ve sahada çocuk/ ergen psikiyatri hemşireliği hizmetlerini irdelemeyi amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dünya ve toplumdaki ergen sorunlarını bilecek
2Ergen ruh sağlığında koruyucu yaklaşımları bilecek
3Aile ve toplum içinde ergene yönelik şiddet davranışlarının ruh sağlığına olan etkilerini bilecek
4Ruh sağlığı bozulmuş ergene yönelik hemşirelik yaklaşımlarını bilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu ders; çocuk ve ergenlik dönemi, gelişimsel görevleri, bu dönemin riskleri ve çocuk ve ergenlik dönemiyle ilgili ruhsal rahatsızlıkların tanılanması, değerlendirilmesi ve hemşirelik bakımının uygulanmasında dünyada ve ülkemizdeki değişim ve gelişmelere paralel olarak terapötik tedavi modelleri ile mevcut uygulamaların irdelenmesi, teori ve uygulamaların psikiyatri hemşireliği felsefesi ile uygunluğunu incelenmesini içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dünya Toplumlarındaki Ergenler ve SorunlarıYokYok
2Ülkemizde Ergenler ve SorunlarıYokYok
3Koruyucu Ergen Ruh SağlığıYokYok
4Koruyucu Çocuk Ruh SağlığıYokYok
5Ergenlikte Normal Ve Patolojik Ruhsal GelişimYokYok
6Çocuklarda Normal Ve Patolojik Ruhsal GelişimYokYok
7Ergen ve AileYokYok
8Ara SınavYokYok
9Aile ve Toplum İçindeki Şiddet ve Travma Karşısında ErgenYokYok
10Aile ve Toplum İçindeki Şiddet ve Travma Karşısında ÇocukYokYok
11Ergenlerde ÖzkıyımYokYok
12Ergenlerde Duygu-Durum Bozuklukları Ve Hemşirelik YaklaşımlarıYokYok
13Ergenlerde Madde Bağımlılığı Ve Hemşirelik YaklaşımlarıYokYok
14Ergen Psikiyatrisinde Kanıta Dayalı YaklaşımYokYok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yörükoğlu A., Çocuk Ruh Sağlığı, Özgür yayıncılık, 2002. Coşkun A., İşeri E., Miral S., Motavallı N., v.d., Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Derneği Yayınları,:3 Yearwood E. L., Pearson G. S., Newland J. A.Child and Adolescent Behavioral Health: A Resource for Advanced Practice Psychiatric and Primary Care Practitioners in Nursing, Wiley-Blackwell, 2012
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım11414
Tartışma11414
Takım/Grup Çalışması11414
Örnek Vaka İncelemesi11414
Beyin Fırtınası11414
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)101
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1544345343255543
ÖÇ2544345442255542
ÖÇ3553545543255542
ÖÇ4544445543255552
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr