Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110070102 | ÇOCUK VE ERGEN RUH SAĞLIĞI | Seçmeli | 4 | 7 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, ergenlerin ruhsal durumları ve anne baba tutumları ilişkisi, bağlanma kuramı ve psikopatoloji, çocuk/ ergen psikiyatri kliniklerinde ve sahada çocuk/ ergen psikiyatri hemşireliği hizmetlerini irdelemeyi amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dünya ve toplumdaki ergen sorunlarını bilecek | 2 | Ergen ruh sağlığında koruyucu yaklaşımları bilecek | 3 | Aile ve toplum içinde ergene yönelik şiddet davranışlarının ruh sağlığına olan etkilerini bilecek | 4 | Ruh sağlığı bozulmuş ergene yönelik hemşirelik yaklaşımlarını bilecek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu ders; çocuk ve ergenlik dönemi, gelişimsel görevleri, bu dönemin riskleri ve çocuk ve ergenlik dönemiyle ilgili ruhsal rahatsızlıkların tanılanması, değerlendirilmesi ve hemşirelik bakımının uygulanmasında dünyada ve ülkemizdeki değişim ve gelişmelere paralel olarak terapötik tedavi modelleri ile mevcut uygulamaların irdelenmesi, teori ve uygulamaların psikiyatri hemşireliği felsefesi ile uygunluğunu incelenmesini içermektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dünya Toplumlarındaki Ergenler ve Sorunları | Yok | Yok | 2 | Ülkemizde Ergenler ve Sorunları | Yok | Yok | 3 | Koruyucu Ergen Ruh Sağlığı | Yok | Yok | 4 | Koruyucu Çocuk Ruh Sağlığı | Yok | Yok | 5 | Ergenlikte Normal Ve Patolojik Ruhsal Gelişim | Yok | Yok | 6 | Çocuklarda Normal Ve Patolojik Ruhsal Gelişim | Yok | Yok | 7 | Ergen ve Aile | Yok | Yok | 8 | Ara Sınav | Yok | Yok | 9 | Aile ve Toplum İçindeki Şiddet ve Travma Karşısında Ergen | Yok | Yok | 10 | Aile ve Toplum İçindeki Şiddet ve Travma Karşısında Çocuk | Yok | Yok | 11 | Ergenlerde Özkıyım | Yok | Yok | 12 | Ergenlerde Duygu-Durum Bozuklukları Ve Hemşirelik Yaklaşımları | Yok | Yok | 13 | Ergenlerde Madde Bağımlılığı Ve Hemşirelik Yaklaşımları | Yok | Yok | 14 | Ergen Psikiyatrisinde Kanıta Dayalı Yaklaşım | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yörükoğlu A., Çocuk Ruh Sağlığı, Özgür yayıncılık, 2002.
Coşkun A., İşeri E., Miral S., Motavallı N., v.d., Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Derneği Yayınları,:3
Yearwood E. L., Pearson G. S., Newland J. A.Child and Adolescent Behavioral Health: A Resource for Advanced Practice Psychiatric and Primary Care Practitioners in Nursing, Wiley-Blackwell, 2012 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Tartışma | 1 | 14 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 14 | 14 |
Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|