Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
20110070102ÇOCUK VE ERGEN RUH SAĞLIĞIElective473
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Bu ders, ergenlerin ruhsal durumları ve anne baba tutumları ilişkisi, bağlanma kuramı ve psikopatoloji, çocuk/ ergen psikiyatri kliniklerinde ve sahada çocuk/ ergen psikiyatri hemşireliği hizmetlerini irdelemeyi amaçlamaktadır.
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1Dünya ve toplumdaki ergen sorunlarını bilecek
2Ergen ruh sağlığında koruyucu yaklaşımları bilecek
3Aile ve toplum içinde ergene yönelik şiddet davranışlarının ruh sağlığına olan etkilerini bilecek
4Ruh sağlığı bozulmuş ergene yönelik hemşirelik yaklaşımlarını bilecek
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Course Contents
Bu ders; çocuk ve ergenlik dönemi, gelişimsel görevleri, bu dönemin riskleri ve çocuk ve ergenlik dönemiyle ilgili ruhsal rahatsızlıkların tanılanması, değerlendirilmesi ve hemşirelik bakımının uygulanmasında dünyada ve ülkemizdeki değişim ve gelişmelere paralel olarak terapötik tedavi modelleri ile mevcut uygulamaların irdelenmesi, teori ve uygulamaların psikiyatri hemşireliği felsefesi ile uygunluğunu incelenmesini içermektedir.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Dünya Toplumlarındaki Ergenler ve SorunlarıYokYok
2Ülkemizde Ergenler ve SorunlarıYokYok
3Koruyucu Ergen Ruh SağlığıYokYok
4Koruyucu Çocuk Ruh SağlığıYokYok
5Ergenlikte Normal Ve Patolojik Ruhsal GelişimYokYok
6Çocuklarda Normal Ve Patolojik Ruhsal GelişimYokYok
7Ergen ve AileYokYok
8Ara SınavYokYok
9Aile ve Toplum İçindeki Şiddet ve Travma Karşısında ErgenYokYok
10Aile ve Toplum İçindeki Şiddet ve Travma Karşısında ÇocukYokYok
11Ergenlerde ÖzkıyımYokYok
12Ergenlerde Duygu-Durum Bozuklukları Ve Hemşirelik YaklaşımlarıYokYok
13Ergenlerde Madde Bağımlılığı Ve Hemşirelik YaklaşımlarıYokYok
14Ergen Psikiyatrisinde Kanıta Dayalı YaklaşımYokYok
Recommended or Required Reading
Yörükoğlu A., Çocuk Ruh Sağlığı, Özgür yayıncılık, 2002. Coşkun A., İşeri E., Miral S., Motavallı N., v.d., Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Temel Kitabı, Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Derneği Yayınları,:3 Yearwood E. L., Pearson G. S., Newland J. A.Child and Adolescent Behavioral Health: A Resource for Advanced Practice Psychiatric and Primary Care Practitioners in Nursing, Wiley-Blackwell, 2012
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım11414
Tartışma11414
Takım/Grup Çalışması11414
Örnek Vaka İncelemesi11414
Beyin Fırtınası11414
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
TOTAL WORKLOAD (hours)101
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1544345343255543
LO2544345442255542
LO3553545543255542
LO4544445543255552
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr