Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110060111BÜYÜME VE GELİŞMESeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin ana amacı; büyüme ve gelişmeyi yaş dönemlerine göre değerlendirebilme ve izleyebilmenin öğrenilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Büyüme gelişme kavram ve ilkelerini tanımlar.
2Büyüme gelişmeyi etkileyen faktörleri ifade eder.
3Yaş dönemlerine göre büyüme gelişmeyi açıklar.
4Büyüme gelişmeyi kuramcılara göre özetler.
5Bireyi büyüme ve gelişme açısından değerlendirebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin tanıtımı, amaç ve hedeflerin açıklanması, Büyüme gelişme kavram ve ilkeleri ,Büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler, Büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi,0-1 yaş döneminde büyüme gelişme,1-3 yaş döneminde büyüme gelişme,3-6 yaş döneminde büyüme gelişme,6-12 yaş döneminde büyüme gelişme,12-18 yaş döneminde büyüme gelişme, Gelişim teorileri/insan gelişimi, Freud’un Psikoseksüel gelişim kuramı, Erikson’un gelişimsel kuramı, Piaget’in bilişsel gelişim kuramı, Kohlberg’in ahlak gelişim kuramı; konularını içermektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, amaç ve hedeflerin açıklanması
2Büyüme gelişme kavram ve ilkeleri
3Büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler
4Büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi
50-1 yaş döneminde büyüme gelişme
61-3 yaş döneminde büyüme gelişme
73-6 yaş döneminde büyüme gelişme
86-12 yaş döneminde büyüme gelişme
912-18 yaş döneminde büyüme gelişme
10Gelişim teorileri/insan gelişimi
11Freud’un Psikoseksüel gelişim kuramı
12Erikson’un gelişimsel kuramı
13Piaget’in bilişsel gelişim kuramı
14Kohlberg’in ahlak gelişim kuramı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Çavuşoğlu, H. (2013). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi 2. Yiğit, R. (2020). Çocukluk dönemlerinde büyüme ve gelişme. Adana: Çukurova Nobel tıp kitabevi 3. Conk, Z., Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H., Bolışık, B. (2018). Pediatri Hemşireliği. Ankara: Akademisyen Tıp Kitapevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14228
Tartışma14114
Soru-Yanıt14228
Beyin Fırtınası122
Seminer122
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma111
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1222222251222222
ÖÇ2222222222222222
ÖÇ3333333333333333
ÖÇ4111111111111111
ÖÇ5444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr