|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110060109 | AĞIZ-DİŞ SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin ağız hijyeni, ağız yapılarındaki bozukluklar ve bakımı konusunda ileri bilgi ve beceri kazanmasını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ağız boşluğundaki yapıların anatomi ve fizyolojisini açıklar. | 2 | Bireyin ağız ve diş sağlığını değerlendirme ve gereksinimlerini belirler. | 3 | Ağız diş sağlığını etkileyen faktörleri ve ortaya çıkan problemleri açıklar. | 4 | Ağız ve diş sağlığının sürdürülmesi ve geliştirilmesinde ekibin bir üyesi olarak hemşirenin rolünü benimser. | 5 | Ağız-diş sağlığının sürdürülmesinde iyi beslenme ve hijyenin önemine yönelik birey, aile ve topluma eğitim verir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Ağız ve Ağız Boşluğundaki Organların Anatomisi, Fizyolojisi ve Beden Üzerindeki Etkileri, Ağrı Fizyolojisi, Ağız ve Dişlerde Sık Görülen Rahatsızlıklar ve Tedavileri, Ağız ve Dişlerin Tanılanması, Ağız ve Diş Sağlığı İle Genel Sağlık Ve Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişki, Ağız ve Diş Sağlığında Rol Alan Sağlık Ekibi Üyeleri, Hemşirenin Ekipteki Rol ve Fonksiyonları, Ağız ve Diş Sağlığının Sürdürülmesi ve Geliştirilmesinde Hemşirenin Rolü, Ağız ve Diş Sağlığı Risk Altında Olan Bireylere Hemşirelik Yaklaşımları/Uygulamaları, Ağız ve Diş Rahatsızlıklarının Tıbbi ve Cerrahi Tedavisinde Hemşirenin Rolü, Ağız ve Diş Sağlığına Yönelik Hemşirelik Süreci Örnekleri, Klinik Uygulama. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ağız ve Ağız Boşluğundaki Organların Anatomisi, Fizyolojisi ve Beden Üzerindeki Etkileri | | | 2 | Ağız ve Ağız Boşluğundaki Organların Anatomisi, Fizyolojisi ve Beden Üzerindeki Etkileri-Devam | | | 3 | Ağrı Fizyolojisi | | | 4 | Ağız ve Dişlerde Sık Görülen Rahatsızlıklar ve Tedavileri-1 | | | 5 | Ağız ve Dişlerde Sık Görülen Rahatsızlıklar ve Tedavileri-2 | | | 6 | Ağız ve Dişlerin Tanılanması | | | 7 | ara sınav | | | 8 | Ağız ve Diş Sağlığı İle Genel Sağlık Ve Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişki | | | 9 | Ağız ve Diş Sağlığında Rol Alan Sağlık Ekibi Üyeleri | | | 10 | Hemşirenin Ekipteki Rol ve Fonksiyonları | | | 11 | Ağız ve Diş Sağlığının Sürdürülmesi ve Geliştirilmesinde Hemşirenin Rolü | | | 12 | Ağız ve Diş Sağlığı Risk Altında Olan Bireylere Hemşirelik Yaklaşımları/Uygulamaları | | | 13 | Ağız ve Diş Rahatsızlıklarının Tıbbi ve Cerrahi Tedavisinde Hemşirenin Rolü | | | 14 | final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Mosby's Textbook of Dental Nursing, Mary Miller, Crispian Scully, 2nd Edition, Mosby, 2015. • Hemşirelik Esasları: İnsan Sağlığı ve Fonksiyonları, Çev. Ed. Nurcan Uysal, Emine Çakırcalı, Palme Yayıncılık, Ankara, 2015. • Hemşirelik Esasları Temel Beceriler Rehberi, Necmiye Sabuncu ve ark., İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2015. • Taylor Klinik Hemşirelik Becerileri - Bir Hemşirelik Süreci Yaklaşımı, Çev. Ed. Hicran Bektaş, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2015. • Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, Ed. Türkinaz Atabek Aştı, Ayişe Karadağ, Akademi Kitabevi, Ankara, 2014. • Hemşirelik Süreci. Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. Leman Birol, Etki Matbaacılık, İzmir, 2016, ISBN: 9786051259932 • Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Çeviri: Firdevs Erdemir, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2012. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 12 | 1 | 12 | Uygulama/Pratik | 5 | 1 | 5 | Soru-Yanıt | 12 | 1 | 12 | Gözlem | 6 | 2 | 12 | Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 2 | 8 | Rapor Hazırlama | 5 | 3 | 15 | Rapor Sunma | 5 | 1 | 5 | Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|