Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110060108YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin, yenidoğan sağlığı, hastalıkları ve hemşirelik uygulamalarındaki bilgi ve uygulamalar ile bu alanda araştırma yürütebilme, bakım protokolleri oluşturabilme becerisi kazandırmak, yenidoğanla ilgili uygulamalarda görev alabilecek, hemşirelik hizmetlerine ve sağlık eğitimine katkı yapabilecek profesyoneller yetiştirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ülkemizde ve dünyada yenidoğan sağlığının durumunu değerlendirir.
2Yenidoğan sağlığını etkileyen değişkenleri açıklayabilir
3Yenidoğan sağlığına ilişkin yanlış anlayışların sonuçlarını yorumlayabilir
4Yenidoğan sağlığına ilişkin belli başlı kavramları bilerek sağlığın korunmasında eğitici rolü üstlenir
5Yenidoğan sağlığı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek , araştırma-inceleme-raporlandırma yapar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Yenidoğan sağlığına yönelik sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ana çocuk sağliği hizmetleri
2Dünyada ve türkiye’de kadinlarin durumu
3Maternal mortalite ve morbidite nedenleri
4Kadınların eğitimi ve aile sağlığı
5Kadınların beslenme sorunları
6Çalışma hayatında kadınlar
7Kadınların ruhsal sorunları
8Ana sağlığı ve aile planlaması
9Dünyada ve Türkiye’de çocukların durumu
10Aşı ile önlenebilen hastalıklar
11Çocuklarda akut solunum yolu enfeksiyonları ve akut ishalli hastalıklar
12Çocuk sağlığını ilgilendiren beslenme sorunları
13Güç koşullar altındaki çocuklar
14Dersin değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- DağoğluT., Görak G, 2002., Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevi ,İstanbul. 2-Törüner e.,Büyükgönenç L.(2012),Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları 3-Taşkın L.(2009),Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım11515
Soru-Yanıt11515
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1444443333334444
ÖÇ2333555443335444
ÖÇ3445555333334444
ÖÇ4455553355544553
ÖÇ5335555444443333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr