Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110060108 | YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin, yenidoğan sağlığı, hastalıkları ve hemşirelik uygulamalarındaki bilgi ve uygulamalar ile bu alanda araştırma yürütebilme, bakım protokolleri oluşturabilme becerisi kazandırmak, yenidoğanla ilgili uygulamalarda görev alabilecek, hemşirelik hizmetlerine ve sağlık eğitimine katkı yapabilecek profesyoneller yetiştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ülkemizde ve dünyada yenidoğan sağlığının durumunu değerlendirir. | 2 | Yenidoğan sağlığını etkileyen değişkenleri açıklayabilir | 3 | Yenidoğan sağlığına ilişkin yanlış anlayışların sonuçlarını yorumlayabilir | 4 | Yenidoğan sağlığına ilişkin belli başlı kavramları bilerek sağlığın korunmasında eğitici rolü üstlenir | 5 | Yenidoğan sağlığı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek , araştırma-inceleme-raporlandırma yapar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Yenidoğan sağlığına yönelik sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ana çocuk sağliği hizmetleri | | | 2 | Dünyada ve türkiye’de kadinlarin durumu | | | 3 | Maternal mortalite ve morbidite nedenleri | | | 4 | Kadınların eğitimi ve aile sağlığı | | | 5 | Kadınların beslenme sorunları | | | 6 | Çalışma hayatında kadınlar | | | 7 | Kadınların ruhsal sorunları | | | 8 | Ana sağlığı ve aile planlaması | | | 9 | Dünyada ve Türkiye’de çocukların durumu | | | 10 | Aşı ile önlenebilen hastalıklar | | | 11 | Çocuklarda akut solunum yolu enfeksiyonları ve akut ishalli hastalıklar | | | 12 | Çocuk sağlığını ilgilendiren beslenme sorunları | | | 13 | Güç koşullar altındaki çocuklar | | | 14 | Dersin değerlendirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- DağoğluT., Görak G, 2002., Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevi ,İstanbul.
2-Törüner e.,Büyükgönenç L.(2012),Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları
3-Taşkın L.(2009),Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Soru-Yanıt | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|