Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110060106 | OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çocukluk dönemlerine göre büyüme-gelişmenin takip edilmesini, okul sağlığı hizmetleri kapsamında; hemşirelik problem çözme basamaklarının hasta / sağlıklı çocuk ve ailelerinin bakımında etkin bir şekilde kullanabilmesini öğretmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okul Sağlığı Hizmetlerinin temel ilkelerini ve önemini kavramak | 2 | Okul Hemşireliği Uygulama Standartlarını kavramak | 3 | Okul Hemşireliği Rollerini Bilmek | 4 | Okulda verilen sağlık hizmetlerini bilmek | 5 | Ekip anlayışı içinde okul çocuğunu aile ve çevresi ile bir bütün olarak değerlendirmek | 6 | Sağlıklı okul çevresi çalışmalarını öğrenerek çocuk sağlığını bozan, sık karşılaşılan sorunların önlenmesinin önemini kavramak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşulu olan ders yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Okul sağlığı hizmetleri 5-24 yaş arasındaki çocuk ve gençlere, öğretmenlere ve diğer çalışanlara yöneliktir. Okul toplumunun sağlık durumunu/ problemlerini tanımlamak; sağlığı geliştiren programlar düzenlemek; bağışıklama ve bulaşıcı hastalıkları kontrol etmek; engelli ve kronik hastalığı olan çocukların sağlık bakımını yönetmek; ani yaralanma ve hastalanma durumunda ilkyardım hizmetlerini vermek; okul çevre sağlığını geliştirmek amacıyla düzenlenmiş faaliyetler bütünüdür. Bu kapsamda, okul hemşireleri önemli sorumluluklar üstlenen, alanında yetişmiş temel sağlık insan gücü olarak hizmet eder. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Okul Sağlığı Hizmetlerinin Tanımı ve Önemi | | | 2 | Dünyada ve Türkiyede Okul Sağlığının Tarihsel Gelişimi | | | 3 | Okul Sağlığı Ekibi | | | 4 | Okul Hemşiresi Uygulama Standartları | | | 5 | Okul Hemşiresi Rolleri | | | 6 | Okulda Sağlık Hizmetleri, Okula Kabul Muayenesi, Periyodik Fizik Muayeneler | | | 7 | aramalar ( Görüşme, Boy-Ağırlık, İşitme, Görme, Skolyoz, Parazit) | | | 8 | Okul Sağlığı Hizmetlerinde İhtiyaçların saptanması | | | 9 | Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma | | | 10 | Kronik Hastaların İzlemi • Özürlü/Sakat Çocuğun İzlemi | | | 11 | Okul Ruh Sağlığı Hizmetleri • Okulda Afet Planı | | | 12 | Okulda Sağlık Eğitimi Sağlıklı Okul Çevresi Çalışmaları | | | 13 | Okul çocuklarında Allerji Astım Hiperaktivite ve dikkat eksikliği Otizm Diyabet Beslenme sorunları Enürezis | | | 14 | İlkyardım ve kazalardan korunma | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Erefe, Bayık, Bahar, Özsoy, Türkistanlı, Uysal, Uğurlu. Halk Sağlığı Hemşireliği Ders Notları, Ege Üniv. Yayını, İzmir, 2000.
GÖZÜM S. 2020.Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Staj Uygulaması Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 7 | 7 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|