Ders Öğretim Planı
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
20110060106OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİElective363
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Çocukluk dönemlerine göre büyüme-gelişmenin takip edilmesini, okul sağlığı hizmetleri kapsamında; hemşirelik problem çözme basamaklarının hasta / sağlıklı çocuk ve ailelerinin bakımında etkin bir şekilde kullanabilmesini öğretmek
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1Okul Sağlığı Hizmetlerinin temel ilkelerini ve önemini kavramak
2Okul Hemşireliği Uygulama Standartlarını kavramak
3Okul Hemşireliği Rollerini Bilmek
4Okulda verilen sağlık hizmetlerini bilmek
5Ekip anlayışı içinde okul çocuğunu aile ve çevresi ile bir bütün olarak değerlendirmek
6Sağlıklı okul çevresi çalışmalarını öğrenerek çocuk sağlığını bozan, sık karşılaşılan sorunların önlenmesinin önemini kavramak
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Ön koşulu olan ders yoktur.
Recommended Optional Programme Components
Course Contents
Okul sağlığı hizmetleri 5-24 yaş arasındaki çocuk ve gençlere, öğretmenlere ve diğer çalışanlara yöneliktir. Okul toplumunun sağlık durumunu/ problemlerini tanımlamak; sağlığı geliştiren programlar düzenlemek; bağışıklama ve bulaşıcı hastalıkları kontrol etmek; engelli ve kronik hastalığı olan çocukların sağlık bakımını yönetmek; ani yaralanma ve hastalanma durumunda ilkyardım hizmetlerini vermek; okul çevre sağlığını geliştirmek amacıyla düzenlenmiş faaliyetler bütünüdür. Bu kapsamda, okul hemşireleri önemli sorumluluklar üstlenen, alanında yetişmiş temel sağlık insan gücü olarak hizmet eder.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Okul Sağlığı Hizmetlerinin Tanımı ve Önemi
2Dünyada ve Türkiyede Okul Sağlığının Tarihsel Gelişimi
3Okul Sağlığı Ekibi
4Okul Hemşiresi Uygulama Standartları
5Okul Hemşiresi Rolleri
6Okulda Sağlık Hizmetleri, Okula Kabul Muayenesi, Periyodik Fizik Muayeneler
7aramalar ( Görüşme, Boy-Ağırlık, İşitme, Görme, Skolyoz, Parazit)
8Okul Sağlığı Hizmetlerinde İhtiyaçların saptanması
9Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma
10Kronik Hastaların İzlemi • Özürlü/Sakat Çocuğun İzlemi
11Okul Ruh Sağlığı Hizmetleri • Okulda Afet Planı
12Okulda Sağlık Eğitimi Sağlıklı Okul Çevresi Çalışmaları
13Okul çocuklarında Allerji Astım Hiperaktivite ve dikkat eksikliği Otizm Diyabet Beslenme sorunları Enürezis
14İlkyardım ve kazalardan korunma
Recommended or Required Reading
Erefe, Bayık, Bahar, Özsoy, Türkistanlı, Uysal, Uğurlu. Halk Sağlığı Hemşireliği Ders Notları, Ege Üniv. Yayını, İzmir, 2000. GÖZÜM S. 2020.Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Staj Uygulaması Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz111
Tartışma177
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Sözlü Sınav11010
Performans12020
TOTAL WORKLOAD (hours)90
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1323333332233323
LO2333344332343344
LO3443344442444444
LO4444444442444444
LO5444444442444444
LO6444444444444444
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr