Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110050110HEMŞİRELİK BİLİŞİMİSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencinin, sağlık bilişimi ve bilgi teknolojilerinin hemşirelik uygulamalarında kullanılması, verinin işlenmesi, paylaşılması ve yönetilmesi ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hemşirelikte bilişimin önemini kavrar
2Temel bilişim terminolojisini ve elektronik sağlık kayıtlarını bilir
3Hemşirelik bilişimi ve hemşirelik bilişimini etkileyen gelişmeleri açıklar
4Hemşirelikte ortak dil ve hemşirelik sınıflama sistemlerinin yararlarını bilir
5Hemşirelik sınıflama sistemlerinin bilgi sistemleri kapsamında kullanımını örneklendirir/açıklar
6Sağlık bilgi sistemleri ile ilgili yasal, politik ve etik durumları bilir
7Uluslararası arenada hemşirelik bilişim uygulamalarını bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
1 -Bilgisayar ve Hemşirelik -Elektronik Sağlık Kayıtlarına Tarihi Bir Bakış 2 -Bilgisayar ve Hemşirelik- Hemşireliğin Tarihsel Perspektifi Ve Bilgisayar 3 -Bilgisayar Sistemleri - Bilgi İşleme Süreci 4-Bilişim Süreci- Hemşirelik Bilişimi Ve Sağlık Bakım Politikaları 5- Bilişim Teorileri -I 6-Bilişim Teorileri -II 7- VİZE 8- Uygulamadan Örnekler 9- Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleri 10- Hemşirelik Bilişiminin Yönetimde Uygulamaları 11- Hemşirelik Bilişiminin Eğitimde Uygulamaları 12- Hemşirelik Bilişiminin Araştırmada Uygulamaları 13 -Bilişimin Geleceği ve Uluslararası Perspektifte Hemşirelik Bilişimi 14-FİNAL
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilgisayar ve Hemşirelik Elektronik Sağlık Kayıtlarına Tarihi Bir Bakışyokyok
2Bilgisayar ve Hemşirelik- Hemşireliğin Tarihsel Perspektifi Ve Bilgisayaryokyok
3Bilgisayar Sistemleri Bilgi İşleme Süreciyokyok
4Bilişim Süreci Hemşirelik Bilişimi Ve Sağlık Bakım Politikalarıyokyok
5Bilişim Teorileri -Iyokyok
6Bilişim Teorileri -2yokyok
7vizeyokyok
8Uygulamadan Örnekleryokyok
9Hemşirelikte Ortak Dil ve Hemşirelik Sınıflama Sistemleriyokyok
10Hemşirelik Bilişiminin Yönetimde Uygulamalarıyokyok
11Hemşirelik Bilişiminin Eğitimde Uygulamalarıyokyok
12Hemşirelik Bilişiminin Araştırmada Uygulamalarıyokyok
13Bilişimin Geleceği ve Uluslararası Perspektifte Hemşirelik Bilişimiyokyok
14finalyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydın Ateş N., Seçginli S., Silahtaroğlu G. Hemşirelik Bilişimi. 2022
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Tartışma11010
Soru-Yanıt111
Örnek Vaka İncelemesi11010
Bireysel Çalışma21020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Okuma21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1444444444444444
ÖÇ2444444444444444
ÖÇ3444444444444444
ÖÇ4444444444444444
ÖÇ5444444444444444
ÖÇ6444444444444444
ÖÇ7444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr