|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110050108 | KANITA DAYALI HEMŞİRELİK | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve sınıflamalarını kavrayarak kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmayı ve uygulama alanlarında kullanım esaslarını kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1.Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve derecelerini tanımlayabilmesi | 2 | 2.Uygulamada kullanılacak araştırma kanıtlarına hangi veri tabanlarından ulaşacağını bilmesi | 3 | Kanıta dayalı hemşireliğin mesleğe/ uygulama alanına katkılarını açıklayabilmesi | 4 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulama süreci ve uygulamalardaki engelleri bilmesi | 5 | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının yaşama geçirilmesi için yapılması gerekenleri ifade edebilmesi |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Kanıt, Kanıta dayalı uygulama, Kanıta dayalı uygulamanın tarihsel gelişimi, nedenleri ve amaçları, Güvenilir kanıtların elde edilmesi, Kanıta dayalı uygulama sürecinin aşamaları ,Kanıt dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller ve kolaylaştırıcılar, Kanıt düzeyi sınıflamaları, Ara Sınav, Kanıt dayalı uygulama kaynakları; sistematik inceleme, randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma ,Kanıta dayalı uygulama kaynakları; kohort çalışmaları, gözlem, Kanıtlara ulaşma yolları, Kanıta Dayalı Uygulama rehberleri, Kanıta Dayalı Uygulama hemşirelik merkezleri, internet kaynakları, Kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik, Kanıta dayalı uygulama örnekleri I, Kanıta dayalı uygulama örnekleri II, Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanışma, Dersin tanıtımı, Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ile ilişkisinin kurulması, Derse Giriş | yok | yok | 2 | Kanıt, Kanıta dayalı uygulama | yok | yok | 3 | Kanıta dayalı uygulamanın tarihsel gelişimi, nedenleri ve amaçları | yok | yok | 4 | Güvenilir kanıtların elde edilmesi | yok | yok | 5 | Kanıta dayalı uygulama sürecinin aşamaları | yok | yok | 6 | Kanıt dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller ve kolaylaştırıcılar | yok | yok | 7 | Kanıt düzeyi sınıflamaları | yok | yok | 8 | Kanıt dayalı uygulama kaynakları; sistematik inceleme, randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma | yok | yok | 9 | Kanıta dayalı uygulama kaynakları; kohort çalışmaları, gözlem | yok | yok | 10 | Kanıtlara ulaşma yolları, Kanıta Dayalı Uygulama rehberleri, Kanıta Dayalı Uygulama hemşirelik merkezleri, internet kaynakları | yok | yok | 11 | Kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik | yok | yok | 12 | Kanıta dayalı uygulama örnekleri I | yok | yok | 13 | Kanıta dayalı uygulama örnekleri II | yok | yok | 14 | Dersin değerlendirilmesi | yok | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Kapucu S., Kahveci R.(Eds) (2017) Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları. Ankara: SAGE yayıncılık
2.EÖ Çopur, N Kuru, ÇC Seyman (2015). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(2): 51-55
3.G Kocaman (2003). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2: 61-69
4.E Şenyuva (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, ; 24(1): 59-65.
5.M Kara, K Babadağ (2003). Kanıta dayalı hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, (3)6: 96-104
6. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M.N. (2014). Hemşirelikte Araştırma Süreç Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
7. EM Yayla (2017) Mukozite Yönelik Kanıta Dayalı Uygulamalar. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 14 (3): 223-227
8. MÇ Yılmaz (2007) Mukozit Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar. Uluslararası Hematoloji-Onkoloji Dergisi, 4 (17): 241-246 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Tartışma | 1 | 15 | 15 | Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 | Beyin Fırtınası | 1 | 15 | 15 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|