Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110050107ADLİ HEMŞİRELİKSeçmeli353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin; adli olgularda hemşirenin rolünü ve sorumluluklarını kavrayabilme, klinik kurumsal yapı içinde suç eylemleri, travmatik kazalar, kişilerin suçlanması, kurbanın ölümü vb adli olgularda olayın, bilimsel olarak araştırılmasında ve travmanın tedavisinde hemşirelik bakımı ile adli uygulamaları birleştirebilme, hemşirelik bilgi ve uygulamalarını adli olayların çözümlenmesinde, mağdurların risk gruplarının korunmasında kullanabilme yetisi kazanması beklenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Adli Bilimler / Adli Hemşirelikle ilgili kavramlarını tanımlar.
2Adli olguların sosyo-kültürel nedenlerini kavrar.
3Adli hemşireliğin sağlık alanındaki yeri ve önemini kavrar.
4Hemşirelik bilgi ve uygulamalarını adli olguların çözümlenmesinde kullanır.
5Konuyla ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
6Adli olguların değerlendirilmesi/aydınlatılmasıyla ilgili etik konularında duyarlılık gösterir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Adli bilimler ile ilgili temel kavramlar, Adli olgular, Adli Hemşirelik rolleri, Görev alanları, Adli Hemşireliğin tarihsel gelişimi, Adli olgularda hemşirenin rolü, Riskli grupları ve özel durumlarda hemşirenin rolü, İlgili yasal düzenlemeler, Tıbbi uygulama hataları, Bilirkişilik, Adli otopsi, ölüm ve ölüm sonrası değişiklikler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Adli Bilimlere Giriş, Temel Kavramlar Şiddet, Şiddetin Sosyolojisi ve Adli Bilimler Boyutu
2Adli Hemşirelik, Adli Hemşireliğin Tarihçesi, Dünyada ve Türkiye'de Adli Hemşirelik
3Adli Olgularda Hemşirenin Rolü: Adli Değerlendirme,Kanıtın Tanımlanması, Kanıtın Toplanması ve Saklanması
4Adli Olgularda Hemşirenin Rolü: Adli Değerlendirme, Kanıt Koruma Zincirinin Sağlanması, Kanıtın Kayıt Edilmesi- Adli Rapor Yazma, Krize Müdahale ? Taburculuk Planı
5Riskli Gruplar - Özel Durumlar ve Hemşirenin Rolü, cinsel istismar, aile içi şiddet
6Riskli Gruplar - Özel Durumlar ve Hemşirenin Rolü, terör ve afetler, organ ticareti, ıslahevi hemşireliği
7ARA SINAV
8Ulusal ve Uluslararası Standartlar ve Yasal Düzenlemeler
9Tıbbi Kötü Uygulamalar
10Adli Otopsi- Ölüm ve Ölüm Sonrası Değişiklikler
11Bilirkişilik
12İşyerinde Şiddet
13Vaka çalışması
14FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Lynch, V, A (2005) Forensic Nursing. Elsevier Health Sciences, USA 2.American Nurses association (2009). Forensic Nursing: Scope and Standards of Practice. Silver Spring, MD: Nursesbookks.org. 3.Virginia A. Lynch, V, A. , Janet Barber Duval J, B. (2011) . Forensic Nursing Science. 2 edition. Mosby , USA 4.Hammer, R. (2005), Forensic Nursing: A Handbook for Practice. 1 edition Jones & Bartlett Publishers, USA
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12112
Tartışma4312
Takım/Grup Çalışması2612
Örnek Vaka İncelemesi5210
Beyin Fırtınası428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1535553452323544
ÖÇ2554353452323541
ÖÇ3554453452432541
ÖÇ4555553452444351
ÖÇ5444455342443432
ÖÇ6443455342444433
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr