|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110050107 | ADLİ HEMŞİRELİK | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; adli olgularda hemşirenin rolünü ve sorumluluklarını kavrayabilme, klinik kurumsal yapı içinde suç eylemleri, travmatik kazalar, kişilerin suçlanması, kurbanın ölümü vb adli olgularda olayın, bilimsel olarak araştırılmasında ve travmanın tedavisinde hemşirelik bakımı ile adli uygulamaları birleştirebilme, hemşirelik bilgi ve uygulamalarını adli olayların çözümlenmesinde, mağdurların risk gruplarının korunmasında kullanabilme yetisi kazanması beklenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Adli Bilimler / Adli Hemşirelikle ilgili kavramlarını tanımlar. | 2 | Adli olguların sosyo-kültürel nedenlerini kavrar. | 3 | Adli hemşireliğin sağlık alanındaki yeri ve önemini kavrar. | 4 | Hemşirelik bilgi ve uygulamalarını adli olguların çözümlenmesinde kullanır. | 5 | Konuyla ilgili yasal düzenlemeleri bilir. | 6 | Adli olguların değerlendirilmesi/aydınlatılmasıyla ilgili etik konularında duyarlılık gösterir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Adli bilimler ile ilgili temel kavramlar, Adli olgular, Adli Hemşirelik rolleri, Görev alanları, Adli Hemşireliğin tarihsel gelişimi, Adli olgularda hemşirenin rolü, Riskli grupları ve özel durumlarda hemşirenin rolü, İlgili yasal düzenlemeler, Tıbbi uygulama hataları, Bilirkişilik, Adli otopsi, ölüm ve ölüm sonrası değişiklikler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Adli Bilimlere Giriş, Temel Kavramlar
Şiddet, Şiddetin Sosyolojisi ve Adli Bilimler Boyutu | | | 2 | Adli Hemşirelik, Adli Hemşireliğin Tarihçesi, Dünyada ve Türkiye'de Adli Hemşirelik | | | 3 | Adli Olgularda Hemşirenin Rolü: Adli Değerlendirme,Kanıtın Tanımlanması, Kanıtın Toplanması ve Saklanması | | | 4 | Adli Olgularda Hemşirenin Rolü: Adli Değerlendirme, Kanıt Koruma Zincirinin Sağlanması, Kanıtın Kayıt Edilmesi- Adli Rapor Yazma, Krize Müdahale ? Taburculuk Planı | | | 5 | Riskli Gruplar - Özel Durumlar ve Hemşirenin Rolü, cinsel istismar, aile içi şiddet | | | 6 | Riskli Gruplar - Özel Durumlar ve Hemşirenin Rolü, terör ve afetler, organ ticareti, ıslahevi hemşireliği | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Ulusal ve Uluslararası Standartlar ve Yasal Düzenlemeler | | | 9 | Tıbbi Kötü Uygulamalar | | | 10 | Adli Otopsi- Ölüm ve Ölüm Sonrası Değişiklikler | | | 11 | Bilirkişilik | | | 12 | İşyerinde Şiddet | | | 13 | Vaka çalışması | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Lynch, V, A (2005) Forensic Nursing. Elsevier Health Sciences, USA
2.American Nurses association (2009). Forensic Nursing: Scope and Standards of Practice. Silver Spring, MD: Nursesbookks.org.
3.Virginia A. Lynch, V, A. , Janet Barber Duval J, B. (2011) . Forensic Nursing Science. 2 edition. Mosby , USA
4.Hammer, R. (2005), Forensic Nursing: A Handbook for Practice. 1 edition Jones & Bartlett Publishers, USA | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 12 | 1 | 12 | Tartışma | 4 | 3 | 12 | Takım/Grup Çalışması | 2 | 6 | 12 | Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 2 | 10 | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|