|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110050104 | CİNSELLİK VE CİNSEL SAĞLIK | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere, cinsel sağlık, üreme sağlığı, cinsiyet, toplumsal
cinsiyet kavramları ve cinsel sağlığı etkileyebilecek faktörler konusunda gerekli bilgi, tutum ve
becerileri kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kadın ve erkekte cinselliğin fizyolojisini bilir | 2 | Cinsellik üzerinde etkili faktörleri tartışabilir. | 3 | Cinsel sağlığın değerlendirilmesinde PLISSIT modelini kullanır | 4 | Güvenli cinsellikle ilgili bakımı planlar ve uygular | 5 | Cinsellikle ilgili risk değerlendirmesi yapar | 6 | Cinsel danışmanlık için dayanak oluşturan hemşirelik rollerini tartışabilir ve Cinsel
danışmanlık yapabilmek için hemşirenin sahip olması gereken temel nitelikleri bilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Cinsellik kavramı, Evrensel Cinsel Değerler, Cinsel Haklar, Cinsel Kimlik Gelişimi, Cinsel Mitler ve
Gerçekler, Cinsel Sağlık, Cinsel Tepki Siklusu ve Cinsel İşlev Bozuklukları, Hastalık ve Hastaneye
Yatmanın Cinsellik Üzerindeki Etkisi, Cinselliğin Değerlendirilmesi I, Cinselliğin Değerlendirilmesi II,
Cinselliği Değerlendirme Modelleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Cinsellik ve Cinsel Sağlık: Tanımlar, Kavramlar, Cinsel Hak ve Özgürlükler | | | 2 | Cinsel Eylem Fizyolojisi ve Cinsel Yanıtı Etkileyen Faktörler | | | 3 | Neonatal ve Çocukluk Döneminde Cinsel Kimlik Gelişimi, Cinsel Kimlik Gelişimini
Etkileyen Faktörler, Çocuk Cinselliği ve Cinsel Eğitim | | | 4 | Cinsel Sapmalar, Cinsel İşlev Bozuklukları | | | 5 | Cinsel Kimlik Bozuklukları | | | 6 | Adölesan dönem ve Cinsellik, Gebelik ve Cinsellik | | | 7 | Doğum sonu dönem ve Cinsellik, Klimakterik dönem ve Cinsellik | | | 8 | arasınav | | | 9 | Cinsel Sağlığı Tehdit Eden Bulaşıcı Hastalıklar | | | 10 | İnfertil Çiftlerde Cinsel İşlev Bozuklukları, Jinekolojik Kanserli Kadınlarda Cinsel İşlev Bozuklukları | | | 11 | Cinselliğe Yönelik İnanç, Tutum, Değerler ve Mitler | | | 12 | Üriner İnkontinans ve Cinsel İşlev Bozuklukları, Engelli Bireylerde Cinsel İşlev Bozuklukları | | | 13 | Diyabetik Bireylerde Cinsel İşlev Bozuklukları, Diyaliz Hastalarında Cinsel İşlev
Bozuklukları | | | 14 | Cinsel Sağlığın Değerlendirilmesi ve model kullanımı, Hemşirelik Sürecinde Cinsel
Sorunlara Yaklaşım | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders sunuları
Büyükkayacı Duman N. (2019). Cinsel Sağlık. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul
Eker E., Şimşek F. Erkeklerde cinsel sağlık ve üreme sağlığı açısından sağlıklı yaşlanma.
Cinsel Eğitim Tedavi ve Araştırma Derneği, 2007.
Çok F., Kutlu Ö.(2012). Ergenlerin Cinsel Eğitimi. Pagem Akademi.
Taşkın L, (2016). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş XIII. Baskı, Sistem
Ofset Matbaacılık, Ankara
Saygılı S. (2004). Yaşam ve Cinsellik · Ersanlı K., Kumcagöz H. (Cinsel Sağlık Eğitimi.
Pagem Akademi
Arslan Özkan H (2019). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları.
Akademisyen Kitabevi, Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 14 | 14 | Tartışma | 1 | 10 | 10 | Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Okuma | 1 | 10 | 10 | Performans | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|