Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110040112 | AKADEMİK OKUMA, YAZMA VE SUNUM BECERİLERİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bilimsel araştırma teknikleri, sunum teknikleri ve tartışma teknikleri hakkında bilgi vermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Konuşma ve Yazma Becerilerini kazandırmak; etkin okuma, yazma, dinleme ve konuşabilme becerisi | 2 | Eleştirel Düşünme Becerisini kazandırmak: Açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi | 3 | Araştırma Becerisini kazandırmak: Mimari süreçlerde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bilimsel araştırma süreci ve teknikleri / Ulusal ve uluslararası kaynaklara erişim / Bilimsel araştırmanın yapısının oluşturulması, yazılması ve sunumu için kullanılan teknikler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bilimsel yayın ve sunum kavramı ve bilimsel yayın ve sunum yapma gereksiniminin kökenleri. | | | 2 | Veri tabanlarına ulaşma ve bilgi toplama yöntemleri. | | | 3 | Bilginin değerlendirilmesi ve amaca uygun bilginin elde edilmesi | | | 4 | İşlenmiş bilginin kullanımı ve bilimsel yaratıcılık | | | 5 | Ulusal ve uluslar arası platformlarda makale ve bildiri yazım kuralları ve çalışmaların değerlendirme ölçütleri, sunum teknikleri. | | | 6 | Sunum ve değerlendirme | | | 7 | Sunum ve değerlendirme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sunum ve değerlendirme | | | 10 | Sunum ve değerlendirme | | | 11 | Tartışma | | | 12 | Sunum ve değerlendirme | | | 13 | Sunum ve değerlendirme | | | 14 | Sunum ve değerlendirme | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
BİR BİLİMSEL MAKALENİN OLUŞTURULMA SÜRECİNDE KISITLAR TEORİSİ: F.R.T. UYGULAMASI. Gökçe Baysal Kıncalı, Ege Academic Review ,2007/1
BİLİMSEL YAZININ KÖKENİ , tubitak.gov.tr
BİLİMSEL MAKALE NASIL YAZILIR VE NASIL YAYINLANIR , Day.R.A. ,Tubitak Yayınları 2005 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 3 | 2 | 6 |
Problem Çözümü | 10 | 1 | 10 |
Tartışma | 3 | 1 | 3 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 1 | 3 |
Gözlem | 5 | 2 | 10 |
Gösterme | 3 | 2 | 6 |
Rapor Sunma | 5 | 1 | 5 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|