Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110040112AKADEMİK OKUMA, YAZMA VE SUNUM BECERİLERİSeçmeli243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bilimsel araştırma teknikleri, sunum teknikleri ve tartışma teknikleri hakkında bilgi vermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Konuşma ve Yazma Becerilerini kazandırmak; etkin okuma, yazma, dinleme ve konuşabilme becerisi
2Eleştirel Düşünme Becerisini kazandırmak: Açık ve net soru geliştirme, soyut düşünceleri düşünceyi ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunları benzer ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi
3Araştırma Becerisini kazandırmak: Mimari süreçlerde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama becerisi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bilimsel araştırma süreci ve teknikleri / Ulusal ve uluslararası kaynaklara erişim / Bilimsel araştırmanın yapısının oluşturulması, yazılması ve sunumu için kullanılan teknikler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilimsel yayın ve sunum kavramı ve bilimsel yayın ve sunum yapma gereksiniminin kökenleri.
2Veri tabanlarına ulaşma ve bilgi toplama yöntemleri.
3Bilginin değerlendirilmesi ve amaca uygun bilginin elde edilmesi
4İşlenmiş bilginin kullanımı ve bilimsel yaratıcılık
5Ulusal ve uluslar arası platformlarda makale ve bildiri yazım kuralları ve çalışmaların değerlendirme ölçütleri, sunum teknikleri.
6Sunum ve değerlendirme
7Sunum ve değerlendirme
8Ara sınav
9Sunum ve değerlendirme
10Sunum ve değerlendirme
11Tartışma
12Sunum ve değerlendirme
13Sunum ve değerlendirme
14Sunum ve değerlendirme
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
BİR BİLİMSEL MAKALENİN OLUŞTURULMA SÜRECİNDE KISITLAR TEORİSİ: F.R.T. UYGULAMASI. Gökçe Baysal Kıncalı, Ege Academic Review ,2007/1 BİLİMSEL YAZININ KÖKENİ , tubitak.gov.tr BİLİMSEL MAKALE NASIL YAZILIR VE NASIL YAYINLANIR , Day.R.A. ,Tubitak Yayınları 2005
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım326
Problem Çözümü10110
Tartışma313
Takım/Grup Çalışması313
Gözlem5210
Gösterme326
Rapor Sunma515
Proje Sunma212
Makale Kritik Etme14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma313
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1444444444444444
ÖÇ2444444444444444
ÖÇ3444444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr