|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110040106 | DİYABET HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrenciye birinci, ikinci ve üçüncü korumayı esas alarak diyabetli bireyin yönetimi ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmayı ve diyabet hemşireliği ile ilgili ulusal ve uluslararası alandaki ilerlemeler konusunda görüş kazandırmak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Diyabet hemşireliği ile ilgili temel kavramları bilir | 2 | Diyabette korumanın ve erken tanının önemini kavrayabilir | 3 | Etkili hemşirelik bakımı planlama, uygulama ve değerlendirebilir | 4 | Diyabetli ve yakınlarının eğitimi için etkili yaklaşımları bilme ve eğitimi uygulayabilir | 5 | Diyabet hemşireliğinin gelişiminde önemli olacak araştırmaların planlaması ve yürütülmesi konusunda yeterli bilgi ve görüşü kazanabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Diyabet hemşireliğinde temel kavramlar, diyabet hemşiresinin rol ve sorumlulukları ve ekip yaklaşımı, diyabetin epidemiyolojisi ve önemi, diyabette güncel tanı yaklaşımları, diyabet tedavisi; oral antidiabetik ilaçlar, diyabet tedavisi; insülin tedavisi ve uygulamaları, diyabette tıbbi beslenme tedavisi ve sağlıklı beslenme yaklaşımları, diyabette akut ve kronik komplikasyonlar ve hemşirelik bakımı, diyabetli hasta ve yakınlarının eğitimi, diyabette koruma stratejileri / ulusal ve uluslararası programları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | REHABİLİTASYON HEMŞİRELİĞİNİN GENEL KAVRAM VE İLKELERİ | yok | yok | 2 | TIBBİ REHABİLİTASYONDA HASTA DEĞERLENDİRME SÜRECİ | yok | yok | 3 | PSİKOSOSYAL REHABİLİTASYON | yok | yok | 4 | PULMONER REHABİLİTASYON | yok | yok | 5 | KARDİYAK REHABİLİTASYON | yok | yok | 6 | NÖROLOJİK REHABİLİTASYON | yok | yok | 7 | İNKONTİNANSLI HASTALARDA REHABİLİTASYON | yok | yok | 8 | OMURİLİK YARALANMALARINDA REHABİLİTASYON | yok | yok | 9 | ARTROPLASTİ REHABİLİTASYONU | yok | yok | 10 | PEDİATRİK REHABİLİTASYON | yok | yok | 11 | GERİATRİK REHABİLİTASYON | yok | yok | 12 | AMPÜTASYONLU HASTA REHABİLİTASYONU | yok | yok | 13 | REHABİLİTASYON HEMŞİRELİĞİ VE KÜLTÜREL BAKIM | yok | yok | 14 | ETİK VE YASAL KONULAR | yok | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | • Erdogan S, Özcan Ş, et al. Diyabet Hemsireligi Temel Bilgiler, Ed.S.Erdogan, Yüce Yayınları, Istanbul, 2003. *International Diabetes Federation. Diabetes Atlas. 2003. • Funnel M, Ozcan S, et al. International Diabetes Federation. International Education Curriculum for Diabetes Health Care Professionals, Tay-Sas Matbaacılık, İstanbul, 2008 • Funnel M, Ozcan S, et al. International Standards for Diabetes Education, EOS Ajans, İstanbul, 2009. Yilmaz T, Özcan Ş, Olgun N, et al. GAPDIAB Project as a Model Ed: T.Yılmaz, Printed by Gri Tasarim, Istanbul, 2003, p.45-51. • Satman İ, Yılmaz MT, Şengül AM et.al. TURDEP Çalışması: Türkiye’de Diyabet Prevalansı ve Diyabet Gelişmesine Etkili Faktörler. Endokrinoloji Forumu Türkiye Diabet ve Obezite Epidemiyolojisi 2004. 1: 56-64. [Turkish diabetes prevelance study] • Diyabet tanı ve tedavi rehberi, 2011, Eos ajans, İstanbul.• http://www.tdhd.org/• http://www.idf.org/ | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Tartışma | 1 | 15 | 15 | Soru-Yanıt | 1 | 15 | 15 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|