|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110040104 | ENGELLİ BİREY VE AİLEYE YAKLAŞIM | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerinin bu alanda çalışmalarını yürütürken bakım verici, eğitici, karar verici, danışman, savunucu, gibi birçok rolünü ve bağımsız işlevlerini kullanarak engelli birey ve ailesinin içinde bulunduğu süreci bilerek aileye yönelik bakımı planlayıp uygulayabilmeleri | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | ... | Öğrenme Çıktıları | 1 | Engelli birey ve ailesinin gereksinimlerini kavrayabilir. | 2 | Engelli birey ve ailesinin bakımını sürdürürken mesleki rol ve işlevlerini yerine getirebilir. | 3 | Engelli ile ilgili tanımlamaları sıralayabilir. | 4 | Engelli birey ve ailenin topluma uyum sürecini kolaylaştıran kaynaklara ulaşılabilirliği sağlayabilir. | 5 | Engellilere yönelik sivil toplum kuruluşlarla çalışmaya gönüllü olabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Engelilik Kavramına Giriş,Dünya’da ve Türkiye’de Engelli Profili ,Toplum Engelliği Nasıl Anlıyor?,
Tutum, Tutumun Oluşumunu ve Değişimini Açıklayan Kuramsal Çerçeve,Tutum Değiştirme Teknikleri,
Engelli Bireylerde Cinsel Sağlık, Türkiye’de Engelli İstihdamı, İşverenlerin Engelli İstihdamına Yaklaşımı,
Engelli Bir Bireye Sahip Olma, Engelli Bireyin Varlığının Aile İçi Dinamiklere Etkisi, Engelli Bireyin
Evde Bakımının Manevi Boyutu, Engellilikte Ergoterapi, Engelli Çocuğun Okullaşma Durumu ve
Özellikleri, Sağlık Gereksinimleri, Engelli Çocuğun Karşılaştığı Sorular ve Okul Hemşiresinin Rol ve
Sorumlulukları, Engelli Birey ve Çocukta Spor, Engelli Birey ve Çocukta Riskli Davranışlar (Sigara,
Alkol, Kötü Alışkanlıklar, Şiddet), Engelli Çocuklarda Akut ve Kronik Sorunlar, Güvenli Çevre, Engelli
Bireyde, Çocukta ve Adölesanda Beslenme Bozuklukları, Yetersiz Fiziksel Aktivite Engelli Bireyin ve
Çocuğun Rehabilitasyonu ve Engelliliğin Önlenebilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanımlar ve terminoloji | | | 2 | Dünyada ve Türkiye’de engellilik | | | 3 | Tutum, Tutumun Oluşumunu ve Değişimini Açıklayan Kuramsal Çerçeve, | | | 4 | Engelli Bireylerde Cinsel Sağlık, | | | 5 | Türkiye’de Engelli İstihdamı, İşverenlerin Engelli İstihdamına Yaklaşımı | | | 6 | Engelli Bir Bireye Sahip Olma, Engelli Bireyin Varlığının Aile İçi Dinamiklere Etkisi | | | 7 | Engelli Bireyin Evde Bakımının Manevi Boyutu | | | 8 | arasınav | | | 9 | Engellilikte Ergoterapi | | | 10 | Engelli Çocuğun Okullaşma Durumu ve Özellikleri | | | 11 | Engelli Çocuğun Karşılaştığı Sorular ve Okul Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları | | | 12 | Engelli Bireyde, Çocukta ve Adölesanda Beslenme Bozuklukları | | | 13 | Engelli Çocuklarda Akut ve Kronik Sorunlar | | | 14 | Yetersiz Fiziksel Aktivite Engelli Bireyin ve Çocuğun Rehabilitasyonu ve Engelliliğin Önlenebilmesi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Behrman R E, Kliegman R M (2003) Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. 2. Wong DL. (2003) “Family Centered Care of Toddler” in Nursing Care of Infants and Children, Mos , 7. Edition, pp:592-605. 3. Neyzi, O., Ertuğrul, T. (1993) Pediatri, Nobel Tıp Kitabevi, II. Baskı, Cilt 1 -2, İstanbul. 4. Kavaklı A (1995) Çocuk Hastalıkları Hemşireliği, Yüce Reklam Yayınevi Dağıtım, İstanbul. 5. Atay M (2005) Çocukluk Döneminde Gelişim, Kök yayıncılık, Ankara. 6. Çavuşoğlu H.(2008). Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Basımevi, Genişletilmiş 9. Baskı, C: I, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 2 | 1 | 2 | Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 | Gözlem | 1 | 14 | 14 | Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Okuma | 1 | 14 | 14 | Performans | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|