Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110030113 | TRANSKÜLTÜREL HEMŞİRELİK | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerde, kültürlerarası farklılıklara duyarlı, hümanizma temelli değerler yaklaşımında entelektüel bir bakış açısı geliştirmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Hanım Duru YÜCE BAŞARAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kültürle ilgili terimlerin tanımlayabilme | 2 | Kültürel farklılıkları yorumlayabilme | 3 | Kültürün sağlık ve sağlık davranışlarına etkisini tanımlayabilme | 4 | Hemşirelik bakımında kültürlerarası bakım becerilerini etkili kullanabilme | 5 | Hemşirelik araştırmalarında kültürel yeterli yaklaşımlara başvurabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
ön koşulu olan ders yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
•Kültür, sağlık, hastalık, sağlık davranışı ilişkisi •Kültürlerarası farklılıklar •Kültürlerarası bakım ile ilgili modeller •Kültürel beceriler ve yeterlilikler •Kültürlerarası hemşirelik bakımı •Kültürlerarası hemşirelik eğitimi •Hemşirelik araştırmalarına kültürel yeterli yaklaşım |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlık ve kültür | | | 2 | Hemşirelik ve kültür | | | 3 | Kültürlerarası hemşirelik ve tarihsel gelişimi | | | 4 | Kültürlerarası hemşirelikte temel kavramlar | | | 5 | Kültürlerarası hemşirelik modelleri | | | 6 | Kültürlerarası hemşirelikte etik | | | 7 | Hemşirelik araştırmalarına kültürel yeterli yaklaşım | | | 8 | Üreme sağlığı ve kültürlerarası yaklaşım | | | 9 | Prenatal ve postnatal dönemde kültürlerarası yaklaşım | | | 10 | İnfertilite ve kültürlerarası yaklaşım | | | 11 | Çocuk bakımında ve hastalıklarında kültürlerarası yaklaşım | | | 12 | Kronik hastalıklar ve bakımında kültürlerarası yaklaşım | | | 13 | Psikiyatrik hastalıklar ve bakımında kültürlerarası yaklaşım | | | 14 | Ağrıda kültürlerarası yaklaşım | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Seviğ Ü., Tanrıverdi G. (2014). Kültürlerarası Hemşirelik, Akademi Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul.
Leininger M., McFarland MR. (2002). Transcultural Nursing, Copyrighted Mterial, 3rd edition, USA. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|