Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110030111 | REHABİLİTASYON HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin, bireyin fonksiyonel kapasitesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine yönelik girişimlerin uygulanabilmesi için gerekli olan teorik bilgi ve uygulama becerilerini kazanmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | REHABİLİTASYON HEMŞİRELİĞİNİ ANLAYABİLMESİ | 2 | TIBBİ REHABİLİTASYON SÜRECİNİ PLANLAYABİLMESİ | 3 | ENGELLİ BİREYLERİN REHABİLİTASYONUNU SAĞLAYABİLMESİ | 4 | SİSTEMLERE YÖNELİK REHABİLİTASYONU PLANLAYABİLMESİ | 5 | YAŞLILIK SÜRECİNİ ANLAYABİLMESİ | 6 | PEDİATRİK REHABİLİTASYON SÜRECİNİ TANIMLAYABİLMESİ |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
REHABİLİTASYON HEMŞİRELİĞİNİN GENEL KAVRAM VE İLKELERİ,TIBBİ REHABİLİTASYONDA HASTA DEĞERLENDİRME SÜRECİ,PSİKOSOSYAL REHABİLİTASYON,PULMONER REHABİLİTASYON,KARDİYAK REHABİLİTASYON,NÖROLOJİK REHABİLİTASYON,İNKONTİNANSLI HASTALARDA REHABİLİTASYON,OMURİLİK YARALANMALARINDA REHABİLİTASYON,ARTROPLASTİ REHABİLİTASYONU,PEDİATRİK REHABİLİTASYON,GERİATRİK REHABİLİTASYON,AMPÜTASYONLU HASTA REHABİLİTASYONU,REHABİLİTASYON HEMŞİRELİĞİ VE KÜLTÜREL BAKIM,ETİK VE YASAL KONULAR. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | REHABİLİTASYON HEMŞİRELİĞİNİN GENEL KAVRAM VE İLKELERİ | yok | yok | 2 | TIBBİ REHABİLİTASYONDA HASTA DEĞERLENDİRME SÜRECİ | yok | yok | 3 | PSİKOSOSYAL REHABİLİTASYON | yok | yok | 4 | PULMONER REHABİLİTASYON | yok | yok | 5 | KARDİYAK REHABİLİTASYON | yok | yok | 6 | NÖROLOJİK REHABİLİTASYON | yok | yok | 7 | İNKONTİNANSLI HASTALARDA REHABİLİTASYON | yok | yok | 8 | OMURİLİK YARALANMALARINDA REHABİLİTASYON | yok | yok | 9 | ARTROPLASTİ REHABİLİTASYONU | yok | yok | 10 | PEDİATRİK REHABİLİTASYON | yok | yok | 11 | GERİATRİK REHABİLİTASYON | yok | yok | 12 | AMPÜTASYONLU HASTA REHABİLİTASYONU | yok | yok | 13 | REHABİLİTASYON HEMŞİRELİĞİ VE KÜLTÜREL BAKIM | yok | yok | 14 | ETİK VE YASAL KONULAR | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
4.BIROL L. Hemşirelik süreci, Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım, genişletilmiş 5. baskı, izmir, 2004.1.Bar-Or O, Rowland TW. Physiologic and Perceptual Responses to Exercise in the Healthy Child. In: Pediatric Exercises Medicine from Physiologic Principles to Health Care Application. 1 edition, Human Kinetics Publishers, 2004; p. 3-321.2.Pryor J, Smith C. A framework for the role of registered nurses in the specialty practice of rehabilitation nursing in Australia. Journal of Advanced Nursing, 2002; 39(3):249-257.3.Wells M., Macbride S. Rehabılıtatıon and survıvorshıp. In: Nursıng Patients with Cancer Prıncıples and Practıce, 1. edition, 2006
Akdemir N, Akkuş Y. Rehabilitasyon ve hemşirelik. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2006; 13(1). |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 1 | 15 | 15 |
Soru-Yanıt | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|