Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110030108 | AĞRI YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, hemşirelerin ağrının oluşum mekanizmasını, uygun değerlendirme yöntemlerini, ağrıda
etik yaklaşımları anlamasını ve opioid kullanımı ile ilgili durumları düşünmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Eda GÜLBETEKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ağrının tanımını bilir. | 2 | Ağrı yönetiminde farmakolojik ve non farmakolojik yöntemleri bilir. | 3 | Ağrı yönetimini bilir. | 4 | Ağrı ve doğasına ilişkin temel teorik kavramları kavrar. | 5 | Ağrının bireyin genel sağlık durumuna etkilerini ve hastalıklarla ilişkisini tanımlayabilir. | 6 | Ağrı çeşitlerini bilir, ağrılı birey ve ailesinine yönelik gerekli eğitimini planlar ve uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Ağrıda hemşirelik yaklaşımlarının önemi yer alır. |
Dersin İçeriği |
Ağrının tanımı, ağrının algılanması ve fizyolojisi, ağrıyı algılamayı etkileyen faktörler ve ağrı yönetimi hakkında bilgiler yer alır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ağrı konusuna giriş ve ağrının tanımı | Yok | Yok | 2 | Tarihsel Süreçte Ağrı, Ağrı Algısı Ve Kontrolünü Etkileyen Faktörler
Ağrı Epidemiyolojisi | Yok | Yok | 3 | Ağrının algılanması ve fizyolojisi | Yok | Yok | 4 | Ağrı teorileri ve ağrı sınıflaması | Yok | Yok | 5 | Ağrı algılamayı etkileyen faktörler | Yok | Yok | 6 | Ağrının değerlendirilmesi | Yok | Yok | 7 | Ağrının Sınıflandırılması | Yok | Yok | 8 | Ara Sınav | Yok | Yok | 9 | Ağrının günlük yaşam aktiviteleri üzerine etkileri | Yok | Yok | 10 | Ağrı yönetiminde farmakolojik yaklaşımlar | Yok | Yok | 11 | Ağrı yönetiminde non-farmakolojik yaklaşımlar | Yok | Yok | 12 | Ameliyat sonrası dönem ağrı yönetimi | Yok | Yok | 13 | Kanserli hastada ağrı yönetimi | Yok | Yok | 14 | Hemşirelikte Ağrı Yönetimi | Yok | Yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eti Aslan F. Ağrı Doğası ve Kontrolü. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Tartışma | 1 | 14 | 14 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 14 | 14 |
Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|