|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110030107 | ATILGANLIK EĞİTİMİ VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin çatışma yönetme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi hedeflenir. Dersin kapsamında, kişilerarası çatışmaların tanımı, türleri, nedenleri ve çatışmaları etkili bir şekilde yönetebilmek için gereken iletişim becerileri yer almaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kişilerarası çatışmaların tanımını yapar. | 2 | Çatışma türlerini ve nedenleri açıklayabilir. | 3 | Çatışmaları etkili bir şekilde yönetebilmek için gereken iletişim becerilerini kullanabilir. | 4 | Atılganlık kavramının tanımını yapar. | 5 | Atılganlık için iletişim becerilerini kullanabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Atılganlık Kavramı ve Tarihi Süreç, Davranış Tipleri Pasif, Saldırgan, Manipülavive ve Atılgan, Geri
Bildirim verme, Geri Bildirim Alma, Hayır Diyebilme, İstekte Bulunma, Atılganlık ve Bilişsel Çarpıtmalar,
Öfke İle Baş Etme ve Atılganlık, Çatışma Çözme ve Atılganlık, Liderlik ve Atılganlık, Hemşirelik ve
Atılganlık. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Çatışmanın ve Atılganlığın Tanımı, Çatışma Türleri, Çatışma Nedenleri | | | 2 | Algı-Önyargı | | | 3 | Yükleme Kuramı | | | 4 | Kendini Tanıma | | | 5 | İletişim Becerileri ve Çatışma (Bendili -Geribildirim) | | | 6 | İletişim Becerileri ve Çatışma ( Sözsüz İletişim ) | | | 7 | İletişim Becerileri ve Çatışma (Dinleme ) | | | 8 | I. Ara Sınav--İletişim Becerileri ve Çatışma (Empati ) | | | 9 | Davranış Tipleri (Atılganlık, pasif davranış, saldırgan davranış, manüplatif davranış) | | | 10 | Öfkeyle Baş etme ve Öfkeli Bireye Yaklaşım-Başetme | | | 11 | Duygu ve Bedene Yönelik Baş Etme Yöntemleri | | | 12 | Davranışa Yönelik Baş Etme Yöntemler | | | 13 | Çatışma Çözüm Yöntemleri, Problem çözme yöntemi | | | 14 | Ödev Sunumları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Çatışma Yönetimi, Joseph P. Folger, Marshall Scott Pool E, Randall K. Stutman,
Üstün, B, Demir, S.(2018) Hemşirelikte İletişim, Akademi yayıncılık
- Üstün, B., Akgün, E., Partlak, N. (2005) Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi , İzmir
- Cloke K., Goldsmith J. (2018) Çatışma Yönetimi, Solo Unitas Yayınevi
- Ekici D (2013) Ekici D, Cerit K, Gür E, Mert T, Türkmen S (2016) Sağlık Hizmetinde Yönetsel Sorunların Analizi, Sim Matbaası, Ankara. (ISBN -978-605-86352-2-7) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 10 | 10 | Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 | Gözlem | 1 | 6 | 6 | Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 8 | 16 | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 | Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|