|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110020113 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Sağlık hizmetlerinde kalite yönetimine ilişkin temel teorik bilgileri ve becerilerin kavranması, değişen günümüz koşullarında, sağlık kurumlarında kalitenin etkili bir şekilde yönetilmesi için gerekli olan temel kavramlar, prensipler ve tekniklerin anlaşılması ve hasta ve çalışan güvenliği ilkeleri ışığında Türkiye’nin sağlık bakım sistemindeki kalite süreçleri ve uygulamaları ile ilgili anlayış kazandırılması amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Necmettin İŞCİ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sağlık hizmetlerinde kalite kavramını tanımlayabilir. | 2 | Sağlık hizmetlerinde kalite yönetiminin önemini, gerekliliğini ve özelliklerini açıklayabilir. | 3 | Hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili güncel yaklaşımları bilir. | 4 | Tıbbi hata bildiriminin önemini bilir. | 5 | Toplam Kalite Yönetimi felsefesini tanımlar. | 6 | Akreditasyon kavramını açıklar ve akreditasyon standartlarını tanımlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Önemi ve Gerekliliği, Sağlıkta Kalite Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar, Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetiminin Özellikleri, Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi, Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar ve Uygulama Teknikleri, Tıbbi Hatalar ve Nedenleri, Tıbbi Hataların Bildirimi ve Yönetimi ,Hasta Güvenliği, Hastane Enfeksiyonlarının Önlenmesi ve Kontrolü, İlaç Hataları ve Önleme Stratejileri, İnvaziv/Noninvaziv Girişimlerde Hataların Önlenmesi, İletişim Hatalarının Önlenmesi, Hasta Düşmeleri ve Önleme Stratejileri, Çalışan Güvenliği; konularını içermektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Önemi ve Gerekliliği | | | 2 | Sağlıkta Kalite Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar | | | 3 | Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetiminin Özellikleri | | | 4 | Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi | | | 5 | Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar ve Uygulama Teknikleri | | | 6 | Tıbbi Hatalar ve Nedenleri | | | 7 | Tıbbi Hataların Bildirimi ve Yönetimi | | | 8 | Hasta Güvenliği | | | 9 | Hastane Enfeksiyonlarının Önlenmesi ve Kontrolü | | | 10 | İlaç Hataları ve Önleme Stratejileri | | | 11 | İnvaziv/Noninvaziv Girişimlerde Hataların Önlenmesi | | | 12 | İletişim Hatalarının Önlenmesi | | | 13 | Hasta Düşmeleri ve Önleme Stratejileri | | | 14 | Çalışan Güvenliği | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Kavuncubaşı, Ş. Yıldırım, S. (2018), Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
2. Küçük, O. (2012), Kalite Kontrol ve Kalite Güvence Sistemleri. Seçkin Yayıncılık.
3. Sümer, G. (2003). Kalite ve Standardizasyon. Ak Ofset Yayıncılık.
4. S. Kaya. Sağlık Hizmetlerinde Sürekli Kalite İyileştirme, Pelikan Yayınları; 2005
5. S. Kıngır. Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayınevi; 2006.
A. Kovancı. Toplam Kalite Yönetimi Fakat Nasıl?, Sistem Yayıncılık; 2004.
6. M. Tekin. Toplam Kalite Yönetimi, Selçuk Üniversitesi İİBF; 2004.
7. M. Şimşek. Toplam Kalite Yönetimi, Alfa Yayınevi; 2004.
8. Efil. Toplam Kalite Yönetimi, Alfa Aktüel; 2006.
9. Uluslararası Sağlıkta Performans ve Kalite Kongresi Bildiriler Kitabı, Mart; 2009
10. TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Temel Eğitimi, TSE, 17 Nisan 2017 / Rev 02
11. TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi İç Tetkik Eğitimi, TSE, 17 Nisan 2017 / Rev 02
12. E. Esatoğlu, T. Yıldırım. Sağlık Kurumları Yönetimi, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları; 2010
13. TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Dokümantasyon Eğitimi, TSE, 17 Nisan 2017 / Rev 02
14. TS EN ISO 9001:2015 Risk Tabanlı Proses Yönetimi Eğitimi, TSE, 17 Nisan 2017 / Rev 02
15. S. Söyük, A.Ü. Yenidikici. Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi, İÜ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayını
16. http://kddb.gelisim.edu.tr/
17. S. Kaya, D. Tengilimoğlu ve ark. Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi; T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2864 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 3 | 2 | 6 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 | Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 | Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 | Seminer | 1 | 2 | 2 | Makale Kritik Etme | 3 | 2 | 6 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|