Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110020112HEMŞİRELİKTE BAKIM MODELLERİSeçmeli123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hemşirelik kuram ve felsefeleri konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sağlamak ve bu bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hemşirelik bakımının kalitesini artırmaya yönelik model geliştirme sürecini kavrayabilme
2Hemşirelik modellerinin hemşirelik bakımı için önemini kavrayabilme
3Hemşirelik bakımında kullanılabilecek hemşirelik modellerini sınıflandırabilme
4Hemşirelik bakım modellerini analiz edebilme
5Hemşirelik bakımı için hemşirelik modellerinden yaralanabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Hemşirelik biliminin temel kavramları, hemşirelikte teorilerin tarihsel gelişim süreci, hemşirelik modellerinin özellikleri ve önemi, hemşirelik modellerinin sınıflandırılması, analizi ve kullanımı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hemşirelik Biliminin Temel Kavramları
2Hemşirelikte Modellerin Tarihsel Gelişim Süreci
3Hemşirelik modellerinin Özellikleri ve Önemi
4Hemşirelik Modellerinin Sınıflandırılması ve Kullanımı
5Öz-Bakım Modeli; D. Orem
6Mercer – Annelik Rolüne Bağlanma
7ARA SINAV
8Hemşirelik Modelleri (14 Temel gereksinim Modeli: V. Henderson)
9Pender Sağlığı Geliştirme Modeli
10Roy’un Adaptasyon Modeli
11Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Modeli; M. Gordon
12Neuman Sistemler Modeli
13Kültürel Bakım Farklılığı ve Evrensellik Teorisi -Leinenger
14FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Arslan Özkan H. Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. (2014) Akademi Basın ve Yayıncılık,İstanbul. Velioğlu P. (1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, Alaş Ofset Matbaası, İstanbul. -Çaylan Pektekin.(2013) Hemşirelik Felsefesi Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar. İstanbul Tıp Kitabevi. 1. Bs, İstanbul. -Ocakcı AF., Alpar ŞE. Hemşirelikte kavram, Kuram ve Model Örnekleri. (2013). İstanbul Tıp Kitabevi. İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım616
Soru-Yanıt818
Takım/Grup Çalışması155
Beyin Fırtınası224
Rapor Hazırlama155
Seminer248
Makale Yazma133
Makale Kritik Etme248
Bireysel Çalışma3412
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma212
Rapor111
Sözlü Sınav122
Sözlü Sınav236
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1444553352344553
ÖÇ2544553352444552
ÖÇ3555553442435552
ÖÇ4554553452445552
ÖÇ5544553452433553
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr