Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110020112 | HEMŞİRELİKTE BAKIM MODELLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hemşirelik kuram ve felsefeleri konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sağlamak ve bu bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilme yeteneğini kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hemşirelik bakımının kalitesini artırmaya yönelik model geliştirme sürecini kavrayabilme | 2 | Hemşirelik modellerinin hemşirelik bakımı için önemini kavrayabilme | 3 | Hemşirelik bakımında kullanılabilecek hemşirelik modellerini sınıflandırabilme | 4 | Hemşirelik bakım modellerini analiz edebilme | 5 | Hemşirelik bakımı için hemşirelik modellerinden yaralanabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Hemşirelik biliminin temel kavramları, hemşirelikte teorilerin tarihsel gelişim süreci, hemşirelik modellerinin özellikleri ve önemi, hemşirelik modellerinin sınıflandırılması, analizi ve kullanımı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hemşirelik Biliminin Temel Kavramları | | | 2 | Hemşirelikte Modellerin Tarihsel Gelişim Süreci | | | 3 | Hemşirelik modellerinin Özellikleri ve Önemi | | | 4 | Hemşirelik Modellerinin Sınıflandırılması ve Kullanımı | | | 5 | Öz-Bakım Modeli; D. Orem | | | 6 | Mercer – Annelik Rolüne Bağlanma | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Hemşirelik Modelleri (14 Temel gereksinim Modeli: V. Henderson) | | | 9 | Pender Sağlığı Geliştirme Modeli | | | 10 | Roy’un Adaptasyon Modeli | | | 11 | Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Modeli; M. Gordon | | | 12 | Neuman Sistemler Modeli | | | 13 | Kültürel Bakım Farklılığı ve Evrensellik Teorisi -Leinenger | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Arslan Özkan H. Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. (2014) Akademi Basın ve Yayıncılık,İstanbul.
Velioğlu P. (1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, Alaş Ofset Matbaası, İstanbul.
-Çaylan Pektekin.(2013) Hemşirelik Felsefesi Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar. İstanbul Tıp Kitabevi. 1. Bs, İstanbul.
-Ocakcı AF., Alpar ŞE. Hemşirelikte kavram, Kuram ve Model Örnekleri. (2013). İstanbul Tıp Kitabevi. İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 6 | 1 | 6 |
Soru-Yanıt | 8 | 1 | 8 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Seminer | 2 | 4 | 8 |
Makale Yazma | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 2 | 4 | 8 |
Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 2 | 1 | 2 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|