Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110020110 | SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE FİZİKSEL MUAYENE | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
öğrencilerlee tüm vücut sistemlerinin incelenmesi, normal ve anormal bulguların belirlenmesi, sağlığı geliştirme ve sağlıkla ilgili verilerin kaydedilmesi ile ilgili gerekli becerileri kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hemşirelik süreci basamaklarında yapılması gereken adımları bilir | 2 | Sağlıklı/Hasta bireyin sağlık öyküsü alma ve fiziksel muayenesi ile ilgili bilgi
sahibi olur | 3 | Yaşam bulgularını değerlendirmeyi bilir | 4 | Vücut sistemlerine yönelik sağlık öyküsü ve fiziksel değerlendirmeyi nasıl yapacağını bilir. | 5 | Hastanın yaşam bulgularını değerlendirebilir. | 6 | Vücut sistemlerinin fiziksel değerlendirilmesini yapar. | 7 | Hemşirelik bakımında sağlığı değerlendirmenin önemini duyumsar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Hemşirelik Süreci
Sağlık öyküsü alma,Fiziksel muayene,
Yaşam bulgularının değerlendirilmesi 1 (Vucüt ısısı, solunum, oksijen saturasyonu),
Yaşam bulgularının değerlendirilmesi 2 (Kan basıncı, nabız),
Ağrının değerlendirilmesi,
Duyu ve algılamanın değerlendirilmesi,
Deri ve eklerinin değerlendirilmesi
Sıvı Dengesinin Değerlendirilmesi,
Beslenmenin değerlendirilmesi,
Boşaltım sisteminin değerlendirilmesi,
Hareketin Değerlendirilmesi,
Uyku ve dinlenmenin değerlendirilmesi,
Cinsellik ve üremenin değerlendirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hemşirelik Süreci, sağlık öyküsü alma ve fiziksel muayene | yok | yok | 2 | Yaşam bulgularının değerlendirilmesi 1 (Vucüt ısısı, solunum, oksijen saturasyonu) | yok | var | 3 | Yaşam bulgularının değerlendirilmesi 2 (Kan basıncı, nabız), | yok | var | 4 | Ağrının değerlendirilmesi | yok | var | 5 | Duyu ve algılamanın değerlendirilmesi | yok | var | 6 | Deri ve eklerinin değerlendirilmesi | yok | var | 7 | vize | yok | yok | 8 | Sıvı Dengesinin Değerlendirilmesi, | yok | var | 9 | Beslenmenin değerlendirilmesi, | yok | var | 10 | Boşaltım sisteminin değerlendirilmesi | yok | var | 11 | Hareketin Değerlendirilmesi | yok | var | 12 | Uyku ve dinlenmenin değerlendirilmesi | yok | var | 13 | Cinsellik ve üremenin değerlendirilmesi | yok | var | 14 | final | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eti Aslan F. Sağlığın Değerlendirilmesi, Akademisyen yayınevi. 2014
Enç N, Yard. Tülek Z, Uysal H, Öz Alkan H. (2014), Sağlık Tanılaması ve Fiziksel
Muayene
Eti Aslan F. Sağlığın Değerlendirilmesi Klinik Karar Verme. Akademi yayınevi. 2017. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 2 | 5 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|