Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 20110020109 | SAĞLIK OKURYAZARLIĞI | Elective | 1 | 2 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Bu dersin amacı toplumdaki bireylerin sağlık okuryazarlığı düzeyinin
arttırılması konusunda uygulanan girişimlere yönelik farkındalık kazandırmaktır. |
Name of Lecturer(s) |
..... |
Learning Outcomes |
1 | Sağlık okuryazarlığını kavramsal ve işlevsel olarak bilir. | 2 | Sağlık okuryazarlığı uygulamalarını ve sağlık iletişimi açısından önemini
kavrar. | 3 | Eleştirel okumalarla, sağlık sistemi, sağlık okuryazarlığı ve ulusların sağlık
sistemi uygulamaları arasındaki farklılıkları ve karşılaştırmaları yapabilir. | 4 | Bireysel ve toplum sağlığı konusunda nasıl etkin okuryazarlık becerisine
sahip olacağını bilir. | 5 | Bireylerin sağlık bilgilerini anlayabilmesi için kullanılan sağlık okuryazarlığının önemini tanımlayabilmesi | 6 | Sağlığı geliştirme modellerini açıklayabilmesi |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
YOK |
Recommended Optional Programme Components |
YOK |
Course Contents |
Sağlık Okuryazarlığı, Temel Kavramlar, Sağlık Okuryazarlığı, Temel Kavramlar, Sağlık Okuryazarlığı
Kavramsal Modeli, Sağlığı Geliştirme Modelleri, Dünyada ve Ülkemizde Sağlık Okuryazarlığı Çalışmaları,
İletişim ve Sağlık Okuryazarlığı, Sağlık okuryazarlığını etkileyen kültürel faktörler, Beslenme ve Sağlık
Okuryazarlığı, Mobil Sağlık ve Sağlık Okuryazarlığı, Sosyal Medya ve Sağlık Okuryazarlığı, Kronik
Hastalıklar ve Sağlık Okuryazarlığı, Kırılgan Gruplar ve Sağlık Okuryazarlığı, Kadın Sağlığı ve Sağlık
Okuryazarlığı, Sağlık Okuryazarlığı'nın Güçlendirilmesi. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Sağlık Okuryazarlığı, Temel Kavramlar | yok | yok | 2 | Sağlık Okuryazarlığı, Temel Kavramlar | | | 3 | Sağlık Okuryazarlığı Kavramsal Modeli | yok | yok | 4 | Sağlığı Geliştirme Modelleri | yok | yok | 5 | Dünyada ve Ülkemizde Sağlık Okuryazarlığı Çalışmaları | yok | yok | 6 | Dünyada ve Ülkemizde Sağlık Okuryazarlığı Çalışmaları, | yok | yok | 7 | İletişim ve Sağlık Okuryazarlığı | yok | yok | 8 | vize | | | 9 | Sağlık okuryazarlığını etkileyen kültürel faktörler | | | 10 | Beslenme ve Sağlık Okuryazarlığı | | | 11 | Mobil Sağlık ve Sağlık Okuryazarlığı | | | 12 | Sosyal Medya ve Sağlık Okuryazarlığı | | | 13 | Kronik Hastalıklar ve Sağlık Okuryazarlığı, Kırılgan Gruplar ve Sağlık Okuryazarlığı | | | 14 | Kadın Sağlığı ve Sağlık Okuryazarlığı, Sağlık Okuryazarlığı'nın Güçlendirilmesi. | | |
|
Recommended or Required Reading |
Sağlık Okuryazarlığını Anlamak, Nihal Kalaycı Oflaz |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | YOK |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|