Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110020109 | SAĞLIK OKURYAZARLIĞI | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı toplumdaki bireylerin sağlık okuryazarlığı düzeyinin
arttırılması konusunda uygulanan girişimlere yönelik farkındalık kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
..... |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sağlık okuryazarlığını kavramsal ve işlevsel olarak bilir. | 2 | Sağlık okuryazarlığı uygulamalarını ve sağlık iletişimi açısından önemini
kavrar. | 3 | Eleştirel okumalarla, sağlık sistemi, sağlık okuryazarlığı ve ulusların sağlık
sistemi uygulamaları arasındaki farklılıkları ve karşılaştırmaları yapabilir. | 4 | Bireysel ve toplum sağlığı konusunda nasıl etkin okuryazarlık becerisine
sahip olacağını bilir. | 5 | Bireylerin sağlık bilgilerini anlayabilmesi için kullanılan sağlık okuryazarlığının önemini tanımlayabilmesi | 6 | Sağlığı geliştirme modellerini açıklayabilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Sağlık Okuryazarlığı, Temel Kavramlar, Sağlık Okuryazarlığı, Temel Kavramlar, Sağlık Okuryazarlığı
Kavramsal Modeli, Sağlığı Geliştirme Modelleri, Dünyada ve Ülkemizde Sağlık Okuryazarlığı Çalışmaları,
İletişim ve Sağlık Okuryazarlığı, Sağlık okuryazarlığını etkileyen kültürel faktörler, Beslenme ve Sağlık
Okuryazarlığı, Mobil Sağlık ve Sağlık Okuryazarlığı, Sosyal Medya ve Sağlık Okuryazarlığı, Kronik
Hastalıklar ve Sağlık Okuryazarlığı, Kırılgan Gruplar ve Sağlık Okuryazarlığı, Kadın Sağlığı ve Sağlık
Okuryazarlığı, Sağlık Okuryazarlığı'nın Güçlendirilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sağlık Okuryazarlığı, Temel Kavramlar | yok | yok | 2 | Sağlık Okuryazarlığı, Temel Kavramlar | | | 3 | Sağlık Okuryazarlığı Kavramsal Modeli | yok | yok | 4 | Sağlığı Geliştirme Modelleri | yok | yok | 5 | Dünyada ve Ülkemizde Sağlık Okuryazarlığı Çalışmaları | yok | yok | 6 | Dünyada ve Ülkemizde Sağlık Okuryazarlığı Çalışmaları, | yok | yok | 7 | İletişim ve Sağlık Okuryazarlığı | yok | yok | 8 | vize | | | 9 | Sağlık okuryazarlığını etkileyen kültürel faktörler | | | 10 | Beslenme ve Sağlık Okuryazarlığı | | | 11 | Mobil Sağlık ve Sağlık Okuryazarlığı | | | 12 | Sosyal Medya ve Sağlık Okuryazarlığı | | | 13 | Kronik Hastalıklar ve Sağlık Okuryazarlığı, Kırılgan Gruplar ve Sağlık Okuryazarlığı | | | 14 | Kadın Sağlığı ve Sağlık Okuryazarlığı, Sağlık Okuryazarlığı'nın Güçlendirilmesi. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sağlık Okuryazarlığını Anlamak, Nihal Kalaycı Oflaz |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 14 | 28 |
Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|