Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 20110020108 | ELEŞTİREL DÜŞÜNME | Elective | 1 | 2 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Eğitimde düşünmenin önemi, öğretim yöntem ve teknikleriyle düşünme becerilerinin nasıl geliştirilebileceğinin kavranması ve ilgili teknikleri kullanma becerisinin kazandırılması. |
Name of Lecturer(s) |
|
Learning Outcomes |
1 | Öğrenci düşünme becerisi, eleştirel düşünme, nitellikli düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme kavramlarını açıklar. | 2 | Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme önündeki engelleri bilir. | 3 | Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini bilir. | 4 | Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini uygular. | 5 | Öğrenci düşünme becerileri öğretiminde uygun olan ve olmayan öğretmen davranışlarını açıklar. |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
YOK |
Recommended Optional Programme Components |
YOK |
Course Contents |
Düşünme becerisinin önemi, bireye kazandırılması, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme, düşünme becerilerinin eğitimindeki temel faktörler. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Düşünme becerisi nedir | | | 2 | Çocuğa düşünmeyi nasıl öğretiriz | | | 3 | Nitelikli düşünmeye etki eden etmenler | | | 4 | Eleştirel düşünme ve öğretimi | | | 5 | Eleştirel düşünmenin önüne çıkan engeller | | | 6 | Yansıtıcı düşünme ve öğretimi | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Yaratıcı düşünme ve öğretimi | | | 9 | Yaratıcı düşünmenin önüne çıkan engeller | | | 10 | Öğretim programlarının düşünme becerileri üzerine etkisi | | | 11 | Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler | | | 12 | Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler - Ödev | | | 13 | Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Recommended or Required Reading |
Paul, R ve Elder, L. 2006. Critical Thinking. Canada: Pearson,Prentice Hall
Fisher, R. 2005. Teaching Thinking (2nd edition). London: Continuuum Books.
Sternberg, R.J. ve Grigorenko, E. 2004. Successful intelligence in the classroom. Theory Into Practice.43 (4), 274-280 |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | YOK |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 1 | 12 |
Soru-Yanıt | 12 | 2 | 24 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Rapor | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | LO2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | LO3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | LO4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 1 | LO5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 1 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|