Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110020108 | ELEŞTİREL DÜŞÜNME | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitimde düşünmenin önemi, öğretim yöntem ve teknikleriyle düşünme becerilerinin nasıl geliştirilebileceğinin kavranması ve ilgili teknikleri kullanma becerisinin kazandırılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci düşünme becerisi, eleştirel düşünme, nitellikli düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme kavramlarını açıklar. | 2 | Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme önündeki engelleri bilir. | 3 | Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini bilir. | 4 | Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini uygular. | 5 | Öğrenci düşünme becerileri öğretiminde uygun olan ve olmayan öğretmen davranışlarını açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Düşünme becerisinin önemi, bireye kazandırılması, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme, düşünme becerilerinin eğitimindeki temel faktörler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Düşünme becerisi nedir | | | 2 | Çocuğa düşünmeyi nasıl öğretiriz | | | 3 | Nitelikli düşünmeye etki eden etmenler | | | 4 | Eleştirel düşünme ve öğretimi | | | 5 | Eleştirel düşünmenin önüne çıkan engeller | | | 6 | Yansıtıcı düşünme ve öğretimi | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Yaratıcı düşünme ve öğretimi | | | 9 | Yaratıcı düşünmenin önüne çıkan engeller | | | 10 | Öğretim programlarının düşünme becerileri üzerine etkisi | | | 11 | Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler | | | 12 | Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler - Ödev | | | 13 | Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Paul, R ve Elder, L. 2006. Critical Thinking. Canada: Pearson,Prentice Hall
Fisher, R. 2005. Teaching Thinking (2nd edition). London: Continuuum Books.
Sternberg, R.J. ve Grigorenko, E. 2004. Successful intelligence in the classroom. Theory Into Practice.43 (4), 274-280 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 1 | 12 |
Soru-Yanıt | 12 | 2 | 24 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Rapor | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|