Ders Öğretim Planı
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
20110020108ELEŞTİREL DÜŞÜNMEElective123
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Eğitimde düşünmenin önemi, öğretim yöntem ve teknikleriyle düşünme becerilerinin nasıl geliştirilebileceğinin kavranması ve ilgili teknikleri kullanma becerisinin kazandırılması.
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1Öğrenci düşünme becerisi, eleştirel düşünme, nitellikli düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme kavramlarını açıklar.
2Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme önündeki engelleri bilir.
3Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini bilir.
4Öğrenci eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve yaratıcı düşünme öğretim tekniklerini uygular.
5Öğrenci düşünme becerileri öğretiminde uygun olan ve olmayan öğretmen davranışlarını açıklar.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
YOK
Recommended Optional Programme Components
YOK
Course Contents
Düşünme becerisinin önemi, bireye kazandırılması, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme, yaratıcı düşünme, düşünme becerilerinin eğitimindeki temel faktörler.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Düşünme becerisi nedir
2Çocuğa düşünmeyi nasıl öğretiriz
3Nitelikli düşünmeye etki eden etmenler
4Eleştirel düşünme ve öğretimi
5Eleştirel düşünmenin önüne çıkan engeller
6Yansıtıcı düşünme ve öğretimi
7ARA SINAV
8Yaratıcı düşünme ve öğretimi
9Yaratıcı düşünmenin önüne çıkan engeller
10Öğretim programlarının düşünme becerileri üzerine etkisi
11Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler
12Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler - Ödev
13Düşünme becerileri öğretiminde kullanılan teknikler
14FİNAL SINAVI
Recommended or Required Reading
Paul, R ve Elder, L. 2006. Critical Thinking. Canada: Pearson,Prentice Hall Fisher, R. 2005. Teaching Thinking (2nd edition). London: Continuuum Books. Sternberg, R.J. ve Grigorenko, E. 2004. Successful intelligence in the classroom. Theory Into Practice.43 (4), 274-280
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
YOK
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12112
Soru-Yanıt12224
Beyin Fırtınası10110
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Okuma10110
Rapor10220
Ev Ödevi166
TOTAL WORKLOAD (hours)90
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1443334251333432
LO2424434341433431
LO3424424351423441
LO4433434441323431
LO5433534341322431
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr