Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
20110020107HEMŞİRELİKTE SİMÜLASYON UYGULAMALARISeçmeli123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin klinikte görülme sıklığı az olan vakalara yönelik uygulamalar yapabilmeleri, pratik uygulamalarını tekrarlayabilmeleri, klinik öncesinde bakım uygulayarak kliniğe yönelik anksiyetelerinin azalmasını ve tekrarlı uygulamalar ile hata yapma oranının azalmasını sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Simülasyon kavramını anlama becerisi sağlar.
2Hemşirelik eğitiminde simülasyon uygulamalarının önemini kavrar.
3Simülasyon tiplerini açıklar
4Simülasyonun avantajları ve dezavantajlarını açıklar.
5Senaryo eşliğinde simülasyon uygulaması gerçekleştirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Simülasyonun tanımı ve tarihçesi ve Laboratuvar uygulaması Simülasyon sınıfladırmaları ve Laboratuvar uygulaması Simülasyon tipleri ve Laboratuvar uygulaması Simülasyon kullanımının avantajları ve Laboratuvar uygulaması Simülasyon kullanımının dezavantajları ve Laboratuvar uygulaması Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve Laboratuvar uygulaması Jeffries'in simülasyon çerçevesi ve Laboratuvar uygulaması Simülasyon uygulamasının aşamaları ve Laboratuvar uygulaması INACSL Simülasyon en iyi uygulama standartları ve Laboratuvar uygulaması Simülasyon tasarımı ve Laboratuvar uygulaması Çözümleme süreci ve Laboratuvar uygulaması Çözümleme teknikleri ve Laboratuvar uygulaması Senaryo yazım süreci ve Laboratuvar uygulaması Senaryo yazımı ve Laboratuvar uygulaması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Simülasyonun tanımı ve tarihçesi ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
2Simülasyon sınıflandırmaları ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
3Simülasyon tipleri ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
4Simülasyon kullanımının avantajları ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
5Simülasyon kullanımının dezavantajları ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
6Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
7Jeffries'in simülasyon çerçevesi ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
8Simülasyon uygulamasının aşamaları ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
9INACSL Simülasyon en iyi uygulama standartları ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
10Simülasyon tasarımı ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
11Çözümleme süreci ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
12Çözümleme teknikleri ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
13Senaryo yazım süreci ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
14Senaryo yazımı ve Laboratuvar uygulamasıyokyok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karabacak, Ü., Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon: Kavramdan uygulamaya. (1. Basım). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. Yardımcı Kitap 1. Gaberson KB, Oermann MH, Shellenbarger T. (2016). Hemşirelikte klinik öğretim stratejileri. (4.Basım). Çev. Ed. F.K. Özdemir, Z.A. Şahin, D.K. Alemdar, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 2. Oermann, MH. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. (1.Basım). Çev Ed. S. Arslan, N. Kuzu Kurban, Anı Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Laboratuvar11515
Soru-Yanıt12020
Gösterme11515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1333333344444433
ÖÇ2333333333333333
ÖÇ3333344444444444
ÖÇ4444444444444433
ÖÇ5333444444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr