Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110020107 | HEMŞİRELİKTE SİMÜLASYON UYGULAMALARI | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilerin klinikte görülme sıklığı az olan vakalara yönelik uygulamalar
yapabilmeleri, pratik uygulamalarını tekrarlayabilmeleri, klinik öncesinde bakım
uygulayarak kliniğe yönelik anksiyetelerinin azalmasını ve tekrarlı uygulamalar ile hata
yapma oranının azalmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Simülasyon kavramını anlama becerisi sağlar. | 2 | Hemşirelik eğitiminde simülasyon uygulamalarının önemini kavrar. | 3 | Simülasyon tiplerini açıklar | 4 | Simülasyonun avantajları ve dezavantajlarını açıklar. | 5 | Senaryo eşliğinde simülasyon uygulaması gerçekleştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Simülasyonun tanımı ve tarihçesi ve Laboratuvar uygulaması Simülasyon sınıfladırmaları
ve Laboratuvar uygulaması Simülasyon tipleri ve Laboratuvar uygulaması Simülasyon
kullanımının avantajları ve Laboratuvar uygulaması Simülasyon kullanımının dezavantajları
ve Laboratuvar uygulaması Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve Laboratuvar
uygulaması Jeffries'in simülasyon çerçevesi ve Laboratuvar uygulaması Simülasyon
uygulamasının aşamaları ve Laboratuvar uygulaması INACSL Simülasyon en iyi uygulama
standartları ve Laboratuvar uygulaması Simülasyon tasarımı ve Laboratuvar uygulaması
Çözümleme süreci ve Laboratuvar uygulaması Çözümleme teknikleri ve Laboratuvar
uygulaması Senaryo yazım süreci ve Laboratuvar uygulaması Senaryo yazımı ve
Laboratuvar uygulaması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Simülasyonun tanımı ve tarihçesi ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 2 | Simülasyon sınıflandırmaları ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 3 | Simülasyon tipleri ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 4 | Simülasyon kullanımının avantajları ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 5 | Simülasyon kullanımının dezavantajları ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 6 | Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 7 | Jeffries'in simülasyon çerçevesi ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 8 | Simülasyon uygulamasının aşamaları ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 9 | INACSL Simülasyon en iyi uygulama standartları ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 10 | Simülasyon tasarımı ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 11 | Çözümleme süreci ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 12 | Çözümleme teknikleri ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 13 | Senaryo yazım süreci ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok | 14 | Senaryo yazımı ve Laboratuvar uygulaması | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karabacak, Ü., Uğur, E. (2019). Sağlık bilimlerinde simülasyon: Kavramdan uygulamaya.
(1. Basım). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
Yardımcı Kitap
1. Gaberson KB, Oermann MH, Shellenbarger T. (2016). Hemşirelikte klinik öğretim
stratejileri. (4.Basım). Çev. Ed. F.K. Özdemir, Z.A. Şahin, D.K. Alemdar, Nobel Akademik
Yayıncılık, Ankara.
2. Oermann, MH. (2015). Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü. (1.Basım). Çev Ed. S. Arslan, N. Kuzu Kurban, Anı Yayıncılık, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar | 1 | 15 | 15 |
Soru-Yanıt | 1 | 20 | 20 |
Gösterme | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|