|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110020105 | HEMŞİRELİK SÜRECİ | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin hemşirelik sürecini kullanabilmesini ve uygulayabilmesini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğretim Görevlisi Hanım Duru YÜCE BAŞARAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hemşirelik uygulamasında hemşirelik süreci kullanımının önemini kavrar. | 2 | Hemşirelik sürecini kullanırken bireysel bakımın önemini bilir. | 3 | Hemşirelik bakımında sistematik problem çözme yaklaşımını sergiler. | 4 | Hemşirelik süreci doğrultusunda bakım verir. | 5 | Hemşirelik sürecinin dökümantasyon ve raporlama aşamalarında hasta kayıtlarının gizliliğinin önemini tartışır | 6 | Hemşirelik sürecini uygulamak için gerekli klinik becerileri belirler. | 7 | Hemşirelik sürecinin etkin kullanımı için gereksinimleri tartışır | 8 | Hemşirelik uygulamasında hemşirelik sürecinin amacını ve önemini açıklar. | 9 | Hemşirelik sürecinin dayandığı teorik temelleri açıklar | 10 | Hemşirelik sürecinin bileşenlerini tanımlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | 1-Dersin Tanıtılması
2-Hemşirelik Sürecinin Tarihsel Gelişimi,
3-Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi
4-Hemşirelik tanısı, Hemşirelik girişimleri
5-Hemşirelik süreci aşamaları, Hemşirelikte eleştirel düşünme
6-Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması
7-Ara Sınav
8-Hemşirelik süreci aşamaları: Hemşirelik tanısı aşaması
9-Hemşirelik süreci aşamaları: Planlama aşaması
10-Hemşirelik süreci aşamaları: Uygulama aşaması
11-Hemşirelik süreci aşamaları: Değerlendirme aşaması
12-Hemşirelik süreci aşamaları: Kayıt ve Rapor Etme
13-Hemşirelik Süreci ve Model/Kuramlar
14-final | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin Tanıtımı Hemşirelikte Bakım Modelleri Model kullanmanının önemi Bireysel Bakım Kavramı | yok | yok | 2 | hemşirelik sürecinin tarihsel gelişimi | yok | yok | 3 | Hemşirelik Süreci amacı, tanımı ve önemi | yok | yok | 4 | Hemşirelik tanısı, Hemşirelik girişimleri | yok | yok | 5 | Hemşirelik süreci aşamaları, Hemşirelikte eleştirel düşünme | yok | yok | 6 | Hemşirelik süreci aşamaları: Tanılama aşaması | yok | yok | 7 | Ara Sınav | yok | yok | 8 | Hemşirelik süreci aşamaları: Hemşirelik tanısı aşaması | yok | yok | 9 | Hemşirelik süreci aşamaları: Planlama aşaması | yok | yok | 10 | Hemşirelik süreci aşamaları: Uygulama aşaması | yok | yok | 11 | Hemşirelik süreci aşamaları: Değerlendirme aşaması | yok | yok | 12 | Hemşirelik süreci aşamaları: Kayıt ve Rapor Etme | yok | yok | 13 | Hemşirelik Süreci ve Model/Kuramlar | yok | yok | 14 | final | yok | yok |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Roper N, Logan W, Tierney A. (1998). The Elements of Nursing: A Model for Nursing Based on a Model of Living. 4th ed, Churcill Livingstone, England.
Birol, L. (2010). Hemşirelik süreci. 5. Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık. İzmir.
Ay, FA. (2008). Mesleki temel kavramlar: Temel hemşirelik: Kavramlar, ilkeler, uygulamalar. Ay FA (Ed) , 2. Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul.
Gordon, M. (1995). Nursing diagnosis: Process and appliication Mosby, St. Louis
Gök-Özer F, Kuzu N (2006) Öğrencilerin bakım planlarında hemşirelik süreci ve NANDA tanılarını kullanma durumları. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 22(1):69-80.
Herdmann, T.H., Craft Rosenbaerg, M.(2000). Clarification o the NANDA/NDEC relatonship. Nursing Diagnosis.
Kaya N (2013). Hemşirelik Süreci. İç Hastalıkları Hemşireliği, Ed: Zehra Durna, Akademi Bası ve Yayıncılık, İstanbul.
Lipe, S., Beasley, S. (2004). Critical thinking in nursing a cognitive skills workbook. Lıppıncott Wıllıams & Wılkıns United States of America.
Carpenito-Moyet LJ (2008) Nursing Care Plans and Documentation: Nursing Diagnoses and Collaborative Problems, Lippincott Will.ams and Wilkins.
Erdemir F, Yılmaz E (2003). Hemşirelik Sınıflama Sistemleri, Klinik uygulama, eğitim, araştırma ve yönetimde kullanımı. Başkent Üniversitesi Basın Yayın ve Halka İlişkiler Bürosu, Ankara.
Sabuncu N (2008)Hemşirelik Süreci. İçinde Sabuncu N (ed) Hemşirelik Bakımında İlke ve Uygulamalar, alter Yayıncılık Tic. Ltd. Şti, Ankara.
Yıldırım, Ö.B. (2010). Hemşirelikte eleştirel düşünme uygulamalı yaklaşım. Ed: Süheyla Altuğ Özsoy, Tuna Matbaacılık, Aydın. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 | Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 | Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 | Seminer | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 3 | 2 | 6 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|