Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110010116 | STRES VE KRİZ YÖNETİMİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin,
• Kendilerinde ve diğerlerinde stresin nedenleri ve sonuçlarının
tanımlanmasında bilgi sahibi olmasını sağlamak.
• Stresin olabildiğince kontrol edilebilmesi, etkili şekilde
yönetilmesi ve dayanıklılığın artırılmasında, bilgiyi uygulamaya
aktararak daha mutlu/sakin bir yaşam sürdürülebilmesini
mümkün kılacak en uygun kişisel stratejiler geliştirmesine
yardımcı olmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Stresin tanımı ve doğasını bilir. | 2 | Biyolojik, çevresel olay ve birey-çevre etkileşimi kapsamında stres modellerini bilir. | 3 | Stres ve stresin yarattığı hastalıklarını bilir | 4 | Stresli durumların yönetimi ve başetme sürecini bilir | 5 | Stres yönetiminde zihinsel ve davranışsal yaklaşımları bilir. | 6 | Kriz yönetimi ve başetme sürecini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Stres Kavramı
• Stresin Belirtileri
• Stres Faktörleri,
• Stresin Kaynakları
• Stres ve Kişilik Tipleri
• Stresin Bireyler ve Organizasyonlar Üzerindeki Etkisi
• Stresle Başa Çıkma Yöntemleri
• Zaman Yönetimi ve Önemi
• Kriz Kavramı
• Kriz Yönetimi
• Stres ve Kriz Yönetiminde Hemşirelik Yaklaşımları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Stres Kavramı | yok | yok | 2 | Stresin Belirtileri | yok | yok | 3 | Stres Faktörler | yok | yok | 4 | Stresin Kaynakları | yok | yok | 5 | Stres ve Kişilik Tipleri | yok | yok | 6 | Stresin Bireyler ve Organizasyonlar Üzerindeki Etkisi | yok | yok | 7 | Stresle Başa Çıkma Yöntemleri I | yok | yok | 8 | Stresle Başa Çıkma Yöntemleri II | yok | yok | 9 | Zaman Yönetimi ve Önemi | yok | yok | 10 | Kriz kavramı | yok | yok | 11 | Kriz Yönetimi | yok | yok | 12 | Stres Durumunda Hemşirelik Yaklaşımları | yok | yok | 13 | Kriz Durumunda Hemşirelik Yaklaşımları | yok | yok | 14 | Dersin Değerlendirilmesi | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Tutar, H. (2016) Kriz ve Stres Yönetimi. 4. Baskı. Seçkin Yayıncılık.
2. Baltaş, Z., Baltaş, A. (2013) Stres ve Başa çıkma Yolları. 30. Baskı. Remzi Kitabevi.
3. Deniz Yöndem, Z. (2007) Kişilik Dinamikleri ve Stresle Baş Etme. Morpa Yayınları.
4. Şahin, N. (1998) Stresle Başa çıkma, Olumlu Yaklaşım. Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
5. Çam, O, Engin, E. (2014) Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. 1.Baskı.
İstanbul. İstanbul Tıp Kitabevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 15 | 15 |
Tartışma | 1 | 20 | 20 |
Soru-Yanıt | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|