Ders Öğretim Planı
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
20110010115AKADEMİK TÜRKÇEElective113
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Akademik dil bilinci uyandırmak. Akademik düzeyde yazılı anlatım faaliyetlerini etkin ve kusursuz bir düzeye ulaştırabilmek. Alan itibariyle bilinmesi ve kullanılması gereken terimsel ifadelerin yerine göre uygun kullanımını sağlamak. Türk dilinin fonetik, morfolojik, semantik ve söz dizimsel özelliklerini kavratmak ve Türk dilinin bilim dili olarak en etkin şekilde kullanım yeteneğini kazandırmak
Name of Lecturer(s)
yok
Learning Outcomes
1Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilebilir.
2Temel yazım kuralları ve noktalama işaretleri kullanımını edinir.
3Daha geniş bir sözvarlığı edinir.
4Anadiline hâkim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir
5Okuma beğenisi ve alışkanlığı edinir
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
yok
Recommended Optional Programme Components
yok
Course Contents
Türkçenin tarihi ve temel kuralları, örnek edebi ve bilimsel metinlerin okunması.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Türk dili dersinin içeriği ve dersle ilgili kaynakların tanıtılması.
2İletişim.
3Dilin tanımı, özellikleri, dil-kültür, dil-millet ve dil-düşünce ilişkisi. Konuşma ve yazı dili.
4Dünya dilleri, Türkçenin bunlar arasındaki yeri ve tarihsel gelişimi.
5Güncel metinler eşliğinde günümüz Türkçesinin sorunları. Derlenmiş metinler eşliğinde Türkçe sözcüklerin yazımı ile ilgili sorunlar.
6Yazım kuralları. Noktalama imleri. Noktalama imlerinin dil için önemi. Bu imlerin örnek cümleler üzerinde uygulanması.
7Güncel metinler eşliğinde yazım kuralları.
8ara sınav
9Metin incelemesi:Köşe yazısı
10Yazılı anlatım (Kompozisyon).
11Yazılı anlatım çalışmaları, örnekler üzerinden incelemeler (Kompozisyon türleri).
12Resmi yazışmalar. Dilekçe, tutanak, rapor vb. bu türler ile ilgili uygulama çalışmaları.
13Güncel metinler eşliğinde inceleme: Anlatım bozuklukları.
14final sınavı
Recommended or Required Reading
-Yusuf Çotuksöken, Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık, İstanbul 2001. - Hikmet Altınkaynak, Sorularla Türk Dili I-II, Som Kitap, İstanbul 2010 - Macit Gökberk, Değişen Dünya-Değişen Dil, YKY, İstanbul 1997. - T. Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç Yayınları, Ankara. - Doğan Aksan, Türkçenin Gücü, Bilgi Yayınevi, 4. Basım, Ankara 1997.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz133
Tartışma5210
Takım/Grup Çalışması122
Beyin Fırtınası5210
Rapor Hazırlama313
Rapor Sunma5210
Proje Hazırlama4312
Proje Sunma111
Makale Yazma616
Makale Kritik Etme7214
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma212
Okuma111
Rapor111
Sözlü Sınav111
Performans111
Ev Ödevi6212
TOTAL WORKLOAD (hours)91
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1131421135255211
LO2121321134255312
LO3221221134155322
LO4321331124255231
LO5231321145255222
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr