Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110010115 | AKADEMİK TÜRKÇE | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Akademik dil bilinci uyandırmak. Akademik düzeyde yazılı anlatım faaliyetlerini etkin ve kusursuz bir
düzeye ulaştırabilmek. Alan itibariyle bilinmesi ve kullanılması gereken terimsel ifadelerin yerine göre
uygun kullanımını sağlamak. Türk dilinin fonetik, morfolojik, semantik ve söz dizimsel özelliklerini
kavratmak ve Türk dilinin bilim dili olarak en etkin şekilde kullanım yeteneğini kazandırmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
yok |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bilebilir. | 2 | Temel yazım kuralları ve noktalama işaretleri kullanımını edinir. | 3 | Daha geniş bir sözvarlığı edinir. | 4 | Anadiline hâkim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilir | 5 | Okuma beğenisi ve alışkanlığı edinir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Türkçenin tarihi ve temel kuralları, örnek edebi ve bilimsel metinlerin okunması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk dili dersinin içeriği ve dersle ilgili kaynakların tanıtılması. | | | 2 | İletişim. | | | 3 | Dilin tanımı, özellikleri, dil-kültür, dil-millet ve dil-düşünce ilişkisi. Konuşma ve yazı dili. | | | 4 | Dünya dilleri, Türkçenin bunlar arasındaki yeri ve tarihsel gelişimi. | | | 5 | Güncel metinler eşliğinde günümüz Türkçesinin sorunları. Derlenmiş metinler eşliğinde Türkçe sözcüklerin yazımı ile ilgili sorunlar. | | | 6 | Yazım kuralları. Noktalama imleri. Noktalama imlerinin dil için önemi. Bu imlerin örnek cümleler üzerinde uygulanması. | | | 7 | Güncel metinler eşliğinde yazım kuralları. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Metin incelemesi:Köşe yazısı | | | 10 | Yazılı anlatım (Kompozisyon). | | | 11 | Yazılı anlatım çalışmaları, örnekler üzerinden incelemeler (Kompozisyon türleri). | | | 12 | Resmi yazışmalar. Dilekçe, tutanak, rapor vb. bu türler ile ilgili uygulama çalışmaları. | | | 13 | Güncel metinler eşliğinde inceleme: Anlatım bozuklukları. | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Yusuf Çotuksöken, Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili 1. ve 2. Cilt, Papatya Yayıncılık, İstanbul 2001.
- Hikmet Altınkaynak, Sorularla Türk Dili I-II, Som Kitap, İstanbul 2010
- Macit Gökberk, Değişen Dünya-Değişen Dil, YKY, İstanbul 1997.
- T. Nejat Gencan, Dilbilgisi, Ayraç Yayınları, Ankara.
- Doğan Aksan, Türkçenin Gücü, Bilgi Yayınevi, 4. Basım, Ankara 1997. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 5 | 2 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Beyin Fırtınası | 5 | 2 | 10 |
Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Rapor Sunma | 5 | 2 | 10 |
Proje Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Yazma | 6 | 1 | 6 |
Makale Kritik Etme | 7 | 2 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 6 | 2 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|