Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110010114 | KENDİNİ TANIMA VE GİRİŞKENLİK | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrenciye girişkenlik davranış becerisini kazandırmak ve öğrencinin hemşirelik mesleğini sürdürürken, kendini doğru ifade etmek, duygu ve düşüncelerini interdisipliner / multidisipliner ekip çalışmalarında ekip içindeki diğer kişi/kişilere özgüven içinde,çekingen ve saldırgan olmadan diğer deyişle pasif kalmadan ve öfkelenmeden girişken bir iletişimle aktarabilmek için gereken becerileri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Girişkenlik davranış becerilerini bilmeli,Girişken iletişim kurabilmeli,Duygu ve düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak açık-net ifade edebilmeli | 2 | Özsaygı ve özgüven duygusu ile iletişim kurabilmeli | 3 | Özeleştiri yapabilmeli ve Özgüvenini geliştirebilmeli | 4 | Duygusal zekasını geliştirebilmeli,duygu ve öfke kontrolü yapabilmeli | 5 | Kendini iyi tanıyabilmeli ve özdenetim-SWOT yapabilmeli |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
1.Girişkenliğin tanımı, girişkenlik davranışının iletişimde ve yaşamda önemi 2.Girişkenlik-çekingenlik ve saldırganlık davranışlarının tanımı 3.Çekingen kişiliğin davranış özellikleri 4.Saldırgan kişiliğin davranış özellikleri 5.Girişken kişilik ve girişkenlik davranışının özellikleri 6.Girişkenliğin yararları 7.Girişkenliğin kişisel ve mesleki açıdan önemi 8.Kişisel gelişim ve duygusal zeka kavramları ve gelişimi 9.Girişkenlik kazanımı ve Girişkenlik davranış öğrenimi 10.Girişken kişilik ve davranış örnekleri 11.Girişimcilik kavramının tanımı ve özellikleri 12.Girişkenlik ile Girişimcilik kavramlarının ortak ve farklı yönleri 13. Girişkenlik ve Girişimcilik ile ilgili başarı öykülerinden örnekler 14.Girişkenlik ölçütleri ve ölçekleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Girişkenlik-Çekingenlik ve Saldırganlık kavramlarının ve davranışlarının tanımı | | | 2 | Saldırgan kişiliğin ve Çekingen kişiliğin davranış özellikleri | | | 3 | Girişken kişilik ve girişkenlik davranışın özellikleri ve örnekleri | | | 4 | Duygusal Zeka,kapsamı,önemi,ölçütleri,yararları | | | 5 | Duygusal Zekayı geliştirme ilkeleri | | | 6 | Kişisel Gelişim ve Yaşam Kalitesi,Kişisel Gelişimde Girişkenlik davranışının önemi | | | 7 | Girişkenlik davranışının kişiye ve çevresine sağladığı yararlar | | | 8 | Girişkenliğin kişisel ve mesleki açıdan önemi ve gerekliliği | | | 9 | Girişken davranış ve Girişken iletişim ölçütleri | | | 10 | Girişkenlik davranşı kazanımı ve Girişkenlik davranış öğrenimi | | | 11 | Girişimcilik kavramının tanımı ve özellikleri | | | 12 | Girişkenlik ile Girişimcilik kavramlarının ortak ve farklı özellikleri | | | 13 | Dünyadan ve Ülkemizden Girişkenlik ve Girişimcilik ile ilgili başarı öykülerinden örnekler | | | 14 | Girişkenlik ile ilgili ölçeklerin tanıtımı incelenmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-Alberti R., Atılganlık 2017
2-Bilen,M., Sağlıklı İnsan İlişkileri, 7. Baskı, Ankara, 2009.
3-Dinçer F., Öztunç G., Hemşirelik ve Ebelik Öğrencilerinin Benlik Saygısı ve Atılganlık Düzeyleri Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, (2009) 22-33
4-Dökmen, Ü., Evrenle Uyumlaşma Sürecinde, Varolmak, Gelişmek, Uzlaşmak. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Performans | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|