Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110010113 | İŞARET DİLİ | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır. | 2 | İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. | 3 | İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Türkçe çeviri dili, el ve beden şekilleri, Ellerin beden durumu, Mimiklerin fonksiyonu, TİD dizi işitme engelli bireyle iletişim kurma, İşareti anlamlandırma Özgün anlatım, duygu ve görüşler aktarma |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkçe işaret dili (TİD)in tanımı | | | 2 | El ve parmak şekilleri, Ellerin vücuda göre konumu, Mimiklerin fonksiyonu | | | 3 | Tek ve çift el kullanım, İşaretlerin Türkçeyle ilişkisi | | | 4 | İşareti anlamlandırma Özgün anlatım biçimi | | | 5 | El-beden uyumu Yüz ifadesi-mesaj uyumu | | | 6 | İşaret diliyle sözlü dili beraber kullanma Dudak hareketlerini abartmama | | | 7 | ara sınav | | | 8 | TİD kullanarak işitme engelli bireyle iletişim kurma | | | 9 | Duygu ve düşünceleri aktarma | | | 10 | Duygu ve düşünceleri aktarma | | | 11 | Karşı tarafı anlama | | | 12 | Selamlaşma Hal hatır sorma | | | 13 | Genel Değerlendirme | | | 14 | final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Dikyuva, H., Makaroğlu, B. & Arık, E. (2015). Türk İşaret Dili
Dilbilgisi Kitabı. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Yayınları: Ankara.
- Valli, C., Lucas, C., Mulrooney, K. J., & Villanueva, M. (1992, 1.
Baskı; 2011, 5. baskı). Linguistics of American Sign Language.
Washington, DC: Gallaudet University Press.
- Sutton-Spence, Rachel ve Bencie Woll (1999). Linguistics of British
Sign Language. Cambridge: Cambridge University Press.
- Johnston, T. & Schembri, A. (2007). Australian Sign Language
(AUSLAN): An introduction to sign language linguistics. Cambridge:
Cambridge University Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 1 | 4 |
Uygulama/Pratik | 10 | 3 | 30 |
Soru-Yanıt | 6 | 1 | 6 |
Gösterme | 4 | 1 | 4 |
Beyin Fırtınası | 1 | 2 | 2 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 3 | 4 | 12 |
Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 4 | 1 | 4 |
Performans | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|