Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110010112 | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; Öğrenme-öğretme süreçleri, alana özgü öğretim yöntemleri,
genel öğretim yöntemlerinin beden eğitimi öğretimine uygulanması, incelenmesi,
özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi ve mikro-makro düzeyde
planlanması, öğretimin değerlendirilmesi, öğretim beceri ve uygulamalarıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Spora Uygun Metotları Öğrenmek | 2 | Öğretim aşamasına geçmek | 3 | Öğretim süreçlerine, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Konu alanındaki spora özgü öğretim modelleri (doğrudan öğretim, taktik oyun
yaklaşımı, akran öğretimi, spor eğitimi ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli)
öğretim yöntemleri (komut, alıştırma, eşli çalışma, kendini kontrol, katılım,
yönlendirilmiş buluş, problem çözme, öğrencinin tasarımı, kendi kendine
öğrenme), konu alanında öğretim planlama, uygulama ve değerlendirilmesidir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel ve özel öğretim yöntemleri | | | 2 | Öğrenme-öğretme süreçleri | | | 3 | Beden eğitimi ve spor öğretim programı yıllık plan okur-yazarlığı | | | 4 | Beden eğitimi ve spor öğretim programı ünite ve günlük plan okur-yazarlığı | | | 5 | Beden eğitimi ve spor dersi planlama, uygulama ve değerlendirme | | | 6 | Beden eğitimi ve spor dersi öğretim metotları | | | 7 | Özel öğretim yöntemleri (Komut-Alıştırma) ve uygulaması | | | 8 | Özel öğretim yöntemleri (Eşli) ve uygulaması | | | 9 | Özel öğretim yöntemleri (Katılım) ve uygulaması | | | 10 | Özel öğretim yöntemleri (Kendini kontrol) ve uygulaması | | | 11 | Özel öğretim yöntemleri (Karma) ve uygulaması | | | 12 | Özel öğretim yöntemleri (Karma) ve uygulaması | | | 13 | Öğrenci merkezli öğretim yöntemleri (yönlendirilmiş buluş) ve uygulaması | | | 14 | Öğrenci merkezli öğretim yöntemleri (problem çözme)ve uygulaması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tamer, K., & Pulur, A. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Kozan Ofset.
Mosston M. ve Ashworth S. (2009). Çeviri Editörü: Demirhan G. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara.
Tiryaki Ş. (1999). Oyunlarla Mini Voleybol Türkiye Voleybol Federasyonu Yayınları, Ankara.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI İLE
DERS ÖĞRENİM ÇIKTILARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖÇ: Öğrenme Çıktıları PÇ: Program Çıktıları
Katkı Düzeyi 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Program Çıktıları ve İlgili Dersin İlişkisi
Ders PÇ1 PÇ2 PÇ3 PÇ4 PÇ5 PÇ6 PÇ7 PÇ8 PÇ9 PÇ10 PÇ11 PÇ12 PÇ13 PÇ14
Beden
Eğitimi ve
Spor
Öğretim
Metotları
Altay F. ve Bulca Y. (2006). Ritim Eğitimi ve Dans Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara.
A. Dilşad Mirzeoğlu. (2017). Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Modelleri Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 2 | 20 |
Uygulama/Pratik | 10 | 3 | 30 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Performans | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|