Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 20110010111 | HEMŞİRELİK FELSEFESİ | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hemşirelik felsefesi, temel kavramları, kuram ve modelleri, hemşirenin
rolleri, sorumlulukları, işlevleri ve profesyonellik hakkında temel bilgi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hemşireliğin temel kavramlarını, kuram ve modellerini açıklar. | 2 | Hemşireliğin 4 temel kavramı olan insan, çevre, sağlık/hastalık ve hemşirelik arasındaki ilişkiyi kurar. | 3 | Hemşireliğin tarihçesini, hemşirelik mesleğinin bilim ve sanat yönünü açıklar. | 4 | Hemşirelik mesleğinin meslek olma kriterlerini analiz eder. | 5 | Sağlıklı/ hasta birey, aile toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve hastalıkları iyileştirmede hemşirenin rollerini, sorumluluklarını ve işlevlerini ifade eder. | 6 | Hemşirelik felsefesi ilkelerini benimser, bireyin gereksinimlerinin belirlenmesinde holistik ve hümanistik anlayış kazanır. | 7 | Profesyonel kimlik bilinci oluşturmaya başlar. | 8 | Bakım kavramını açıklar. | 9 | Hemşirelik felsefesine uygun, rol ve sorumluluklarının farkında çalışmaya
duyarlı olacağını ve mesleki gelişim için sorumluluklarını yerine getirmeye
çalışacağını ifade eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
1.Hemşirelikte kavramsal terminoloji, hemşirelikte temel kavramlar,
2.İnsan kavramı
3.Yaşam süreci/ temel insan gereksinimleri
4.Çevre kavramı
5.Sağlık/ hastalık kavramı
6.Hemşirelik kavramı (Hemşireliğin tarihçesi)
7.Hemşirelik kavramı (Hemşireliğin doğası)
8.Hemşirelik kavramı (Hemşirelik felsefesi)
9.Hemşirelik kavramı (Hemşirenin rol ve sorumlulukları)
10.Hemşirelik kavramı (Hemşirelik mesleği, meslek olma kriterleri)
11.Bakım kavramı
12.Hemşirelikte kuram ve modeller
13.Yaşam modeli
14.Dört temel kavram doğrultusunda vaka çalışması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hemşirelikte kavramsal terminoloji, hemşirelikte temel kavramlar | yok | yok | 2 | İnsan kavramı | yok | yok | 3 | Yaşam süreci/ temel insan gereksinimleri | yok | yok | 4 | Çevre kavramı
sağlık/ hastalık kavramı | yok | yok | 5 | hemşirelik kavramı
hemşireliğin tarihçesi | yok | yok | 6 | Hemşirelik kavramı (Hemşireliğin doğası) | yok | yok | 7 | vize | yok | yok | 8 | Hemşirelik kavramı (Hemşirelik felsefesi) | yok | yok | 9 | Hemşirelik kavramı (Hemşirenin rol ve sorumlulukları) | yok | yok | 10 | Hemşirelik kavramı (Hemşirelik mesleği, meslek olma kriterleri) | yok | yok | 11 | Bakım kavramı | yok | yok | 12 | Hemşirelikte kuram ve modeller
yaşam modeli | yok | yok | 13 | Dört temel kavram çerçevesinde vaka çalışması | yok | yok | 14 | Final | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
AştıAtabek, T., Karadağ, A. (2017). Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, Cilt 1,
Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
Uysal N, Çakırcalı E, (2015) (Çeviri Editörleri). Hemşirelik Esasları İnsan Sağlığı ve
Fonksiyonları, Fundamentals of Nursing: Human Health and Function, Yockey J. 1. Baskı,
Ankara, Palme Yayıncılık.
Velioğlu P. Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar (2012). Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul.
Akça Ay F. (2013) Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel
Matbaacılık, İstanbul.
Birol L. (2009) Hemşirelik Süreci Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. Etki Yayınları,
9. Baskı, İzmir. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 10 | 10 |
Problem Çözümü | 2 | 10 | 20 |
Tartışma | 1 | 5 | 5 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|